Teraz jest poniedziałek, 19 listopada 2018, 14:10

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
 Sprawdzenie kamery 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Sprawdzenie kamery
Witam,
Czy w Warszawie na Ursynowie ktoś z Szanownych forumowiczów mógłby podłaczyć mi do swojego kompa SONY TRV-60, bo ja zgrałem jeden film i teraz komp nie widzi mi kamery. Kabelek zmieniałem.
Pozdrawiam

piątek, 14 października 2005, 15:01
Bywalec
Bywalec

napisz koniecznie co z tego wyszło. Coraz więcej ostatnio sygnałów o spalonych portach FW w kamerach Sony :evil:

poniedziałek, 17 października 2005, 10:21
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Okazało się, że kolega kolegi pracuje w serwisie. Podłączył kamerę do swojego kompa. Diagnoza - złącze spalone. W tym modelu - DCRTRV 60 okazyjnie wymiana na nowe złącze to TYLKO 400 zł.
A dam sobie głowę uciąć, że NA PEWNO nie wpychałem kabla przy włączonej kamerze. Jestem amatorem, ale trzymam się podstawowych zasad.

środa, 2 listopada 2005, 16:00
Bywalec
Bywalec

(...)A dam sobie głowę uciąć, że NA PEWNO nie wpychałem kabla przy włączonej kamerze. Jestem amatorem, ale trzymam się podstawowych zasad.

Pomijając ten fakt - to złącze Fire Wire (podobnie jak USB) jest typu hot-plug (podłączane w locie). Owszem jest ogólne zalecenie o niepodłączaniu w locie (choć np większość urz. usb wymaga się podpięcia do działającego koputera). Standartowo taki przypadek jest winą kamery, - jest jeden przypadek w którym wina będzie leżeć ewidentnie po stronie komputera (nie aż taki rzadki przypadek - mam na myśli nie tylko Fire Wire ale urz. USB, oraz televizory i inne urządzenia podpinane do wyjść z komputera).
Przed podłączanie urz zewn. do komputera powinno się sprawdzić uziemienie obudowy (kabel z zasilacza powinien być podłączony do gniazdka z bolcem który oprócz istnienia jest także uziemiony :D ).
Urządzenie typu kamera jeśli jest zasilane z zasilacz powinno być podpięte do tej samej listwy (fazy) co komputer.