Teraz jest wtorek, 20 listopada 2018, 13:43




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 [b]co odtwarza kasetki dvcam?[/b] 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: niedziela, 5 lutego 2006, 19:32
Posty: 4
Post [b]co odtwarza kasetki dvcam?[/b]
Chciałbym używać tańszej kamery miniDV jako odtwarzacza przy zgrywaniu materiału na dysk twardy. Materiał rejestrowany byłby w formacie dvcam na kasetkach minidv. Zdaje się, że w tej sytuacji nie wszystkie kamery minidv będą w stanie odczytać ten materiał i przetrasferować go do komputera.
Czy mógłby mi ktoś poradzić jak ta sprawa wygląda? Których kamer powinienem użyc? (nie droższych niż 2000zł najlepiej)


niedziela, 5 lutego 2006, 19:40
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 15:55
Posty: 211
Lokalizacja: waw
Post 
HEhehehehe DVCAM i ponizej 2 000 zł... :D Nio to szczerze mowiac, ciezko bedzie zrobic cokolwiek, najtansza kamerka (jesli sie myle to mnie poprawcie) nagrywajaca (i odtwarzajaca tym samym) format DVCAM to PD150, a cena tej kamery uzywanej to koszt od ok. 6 tys w gore, magnetowid jeszcze drozszy... wiec podejrzewam ze jesli o DVCAM chodzi najtaniej i najlepiej bedzie udac sie do jakiejs firmy oferujacej digitalizacje takiego materialu


niedziela, 5 lutego 2006, 20:42
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: niedziela, 5 lutego 2006, 19:32
Posty: 4
Post 
...w cenach dvcam orientuje się i w tej kwestii dziękuję za informacje.
Jak wyraźnie napisałem chodzi mi o kamere miniDV a nie DVCAM.
Podobno część z nich jest w stanie odtworzyć kasety miniDV nagrede w systemie DVCAM.
No ale w każdym razie dziękuję za próbę odpowiedzi...


niedziela, 5 lutego 2006, 21:42
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 22 lutego 2005, 17:51
Posty: 272
Post 
Maciejoo zanim zaczniesz się śmiać, to się dowiedz, czy jest z czego, bo inaczej wychodzisz na bałwana. Większość nowszych nawet najtańszych kamerek sony miniDV odtwarza DVCAM. Rozpoznają je również Panasoniki Ag-dvc30 i dvc-60. Nie wiem, jak z tańszymi modelami. pozdrawiam!


niedziela, 5 lutego 2006, 22:39
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 15:55
Posty: 211
Lokalizacja: waw
Post 
odtwarzac niech sobie odtwarzaja ale spaaaaadek jakosci bedzie ogromny.
P.S. Nie smialem sie absolutnie z autora tematu, bo jest jak najbardziej pytanie na miejscu, usmiechalem sie z powodu trudnego tematu ;) wesoly czlowiek jestem :).
Co do tej granicy 2k PLN, to moze uda sie skads skolowac PD150 ze zjechana optyka, zwalonym LCD, slowem sam rekorder.

Pozdrawiam.


poniedziałek, 6 lutego 2006, 16:41
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 29 marca 2003, 22:52
Posty: 757
Post 
[quote="Maciejooo"]odtwarzac niech sobie odtwarzaja ale spaaaaadek jakosci bedzie ogromny.
c PD150 ze zjechana optyka, zwalonym LCD, slowem sam rekorder.

BZDURY TOTALNE.Jeżeli coś odtwarza dvcam czy dv to jakość jest zawsze taka sama. Dalej jeżeli coś się zużywa w kamerach to z całą pewnością tor prowadzenia i głowica w pierwszej kolejności więc ta rada też psu na budę.Jesteś mało zorientowany Maciejo i lepiej nie pisz o czymś o czym brak ci pojęcia.Większość sprzętu dV odtwarza dVCAM i to z identyczną jakością a dlaczego to każdy w miarę kumaty videowiec powinien sobie dośpiewać.

_________________
xxx


poniedziałek, 6 lutego 2006, 17:50
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 15:55
Posty: 211
Lokalizacja: waw
Post 
Drogi Witku! W sprawie odtwarzania DVCAM na playerach DV faktycznie moze nie mam doswiadczenia, ale wybacz, z powodzeniem uzywam pd170 (wczesniej mialem pd150) wiec wiem ile ta kamera potrafi przejsc. Toz e kamera ma zjechana optyke, wcale nie znaczy ze jej glowica ma duzy przebieg. Wrecz przeciwnie: pedeki sa cholernie wytrzymale, ja swojego pd 150 sprzedalem po 300 godzinach z obawy przed przymusem regeneracji glowicy, z tego co wiem jednak sluzy nowemu wlascicielowi do chwili obecnej.
W sprawie odtwarzania, nie bede sie klucil bo nie mam dowodow na poparcie swojej tezy, ale podejrzewam ze gdyby wiekszosc magnetowidow DV/miniDV odtwarzala by DVCAm, to po jaki kij Sony sprzedawalby magnetowidy edycyjne DVCAM w takich cenach?
W kazdym badz razie przepraszam jesli kogos wprowadzilem w blad.
Pozdrawiam.


poniedziałek, 6 lutego 2006, 18:28
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 6 października 2003, 21:27
Posty: 223
Lokalizacja: W-wa
Post 
Kilka słów dla rozwiania wątpliwości.
Jakość obrazu w formacie DV i DVCAM jest identyczna. Różnią się tylko "szerokością sygnału" na taśmie używanej do zapisu (http://www.videouniversity.com/dvformat.htm). Chodzi o "bezpieczeństwo sygnału". Jeśli chodzi o odtwarzanie to polecam dowolną kamerę SONY DV z wyjściem FireWire. Oczywiście można szukać innych kamer które próbują odtawrzać DVCAM-a (np JVC lub wspomniany już Panasonic) jednak osobiście ich nie polecam bo trafiają się taśmy z których odczytem mają kłopot, ale to już moja subiektywna opinia.

_________________
http://www.kiwifilm.pl


poniedziałek, 6 lutego 2006, 20:32
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 29 marca 2003, 22:52
Posty: 757
Post 
Miły Maciejooo ,ja tylko nie bardzo rozumiem pojęcie "kamera ma zjechana optyke" zwłaszcza kamera z taką optyką jak PD.Natomiast o trwałości głowic takich kamer mam trochę pojęcia i wiem ze przebieg nawet 3000godzi samego zapisu nie jest ich wartoscia krańcową.Pozdrawiam
:D W pełni zgadzam się z opinią kol. bartolo i również pozdrawiam.

_________________
xxx


poniedziałek, 6 lutego 2006, 21:07
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 15:55
Posty: 211
Lokalizacja: waw
Post 
hmmmm skoro jakosc obrazu sie nie odroznia, to czemu przy nagraniu w DVCAM predkosc zapisyu wynosi 28 mm na sek, a w DV tylko 18? Jesli mozna mi wytlumaczyc ta sprawe, to bylbym wdzieczny, bo odkad uzywam DVCAM w pedekach, czyli od jakiegos roku, bylem (i nadal jestem) przekonany o wyzszosci jakosci formatu DVCAM nad DV.

Co do zjechanej optyki, to widzialem w seriwsie VXa z peknietym szklem obiektywu i zniszczonym silniczkiem od zoomu i tak tez wyobrazam sobie "zjechana optyke"
Z pozdrowieniami.
Maciey


wtorek, 7 lutego 2006, 00:58
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 27 czerwca 2003, 11:15
Posty: 841
Post 
Maciejooo: trafic kamere w takim stanie jak opisujesz jest rownie latwo co 6tke w totka, ale jak ktos jest uparty to powodzenia.. ;)

Co do roznicy miedzy dv i dvcam to nie da sie tego juz chyba jasniej wytlumaczyc niz zrobil to bartolo - poogladaj sobie ta tabelke, wiele ci wyjasni. Predkosc przesuwu tasmy i szerokosc sciezek w obu formatach nie maja wplywu na jakosc a jedynie na "stabilnosc/awaryjnosc" zapisu. Obraz kompresowany jest tak samo, z takim samym probkowaniem, rozdzielczoscia, bitratem itd. Mala zmiana jest przy audio - w dvcam zastosowano tryb "locked" ktory zmniejsza ryzyko rozsynchronizowania dzwieku z obrazem. I to tyle co do formatu - reszta taka sama jak w dv.

Dlaczego sony drogo sprzedaje magnetowidy edycyjne? Najkrotsza odpowiedz: marketing ;) Zauwazyles juz zapewne ze wszystko co "pro" i co jest produkowane w niewielkim nakladzie jest drogie. Stad spora popularnosc segmentu semipro (na dzis bedzie to hdv).

Pozdrawiam i zycze wiecej pokory, w koncu przyznac sie do niewiedzy to zaden wstyd, gorzej upierac sie na sile przy jakiejs bzdurze :)


wtorek, 7 lutego 2006, 10:46
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 6 października 2003, 21:27
Posty: 223
Lokalizacja: W-wa
Post 
Jeszcze mała ciekawostka dla niedowiarków. Sprawdzcie jaką wielkość mają materiały przetransportowanie* do komputera z taśmy - w przypadku DV i DVCAM jest to 3.6MB/s. Gdyby była róznica w jakości zapisu to przy wgrywaniu było by również rozróżnienie (DVCAM to 5.2 MB/s) a takie nie występuje nawet w systemach sonego.

* dlatego piszę "przetransportowanie" bo digitalizacja to zmiana materiału analogowego na cyfrowy a w przypadku DV mamy cyfra->cyfra. To taka mała dygresja :twisted:

_________________
http://www.kiwifilm.pl


wtorek, 7 lutego 2006, 11:08
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
DV a DVCam. Kiedyś próbowałem to wyjaśnić ale temat znowu powraca.
Otóż DVCam jest produktem SONY, oczywiście o różnym stopniu zaawansowania. JVC produkuje DV i DV Professional, natomiast Panasonic DV, DV Pro Line i DVCPro. Jeżeli ktoś uważa, że kamera Sony 170 lub 250 (DVCam), daje lepszy obraz od Panasonica AG-DVC200 lub JVC 5000 (DV), to najprawdopodobniej nie pracował tymi kamerami. abb


wtorek, 7 lutego 2006, 11:18
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 15:55
Posty: 211
Lokalizacja: waw
Post 
Ehh dzieki wam za wszelkie odpowiedzi ;) Kurka troche mi glupio teraz, ale przynajmnije sie czegos nauczylem, najwidoczniej w moim przypadku liczba postow i sygnaturka pod nickiem jest adekwatna do wiedzy ;)
Co do JVC, to pracuje na DV500, tydzien temu robilem material na 5000 i zawsze chwale te kamery ;) i (nie chce zeby to bylo powodem koljenej dyskusji) ale myslalem ze jakosc ich obrazu przewysza pedeka tylko ze wzgledu na przetwornik polcalowy.
Jeszcze raz przepraszam jesli wprowadzilem kogos w blad i/lub zdenerwowanie
Pozdrawiam
Maciey


wtorek, 7 lutego 2006, 11:52
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 26 sierpnia 2004, 18:50
Posty: 251
Post 
badyl napisał(a):
Dlaczego sony drogo sprzedaje magnetowidy edycyjne? Najkrotsza odpowiedz: marketing ;) Zauwazyles juz zapewne ze wszystko co "pro" i co jest produkowane w niewielkim nakladzie jest drogie. Stad spora popularnosc segmentu semipro (na dzis bedzie to hdv).


No nie za bardzo marketing, a raczej wytzrymalosc, trwalosc mechanizmu, szybkosc. Nie sadze, zeby jakas kamera wytrzymala "oranie" przez prawie 24 godziny na dobe przez pare lat, a tyle musza wytrzymywac magnetowidy edycyjne.


wtorek, 7 lutego 2006, 12:10
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Exabot [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL