Teraz jest czwartek, 15 listopada 2018, 12:39




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
 Samsung VP-D230i z Mediamarkt czy mnie oszukano??? 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: wtorek, 14 lutego 2006, 13:57
Posty: 1
Lokalizacja: Olsztyn
Post Samsung VP-D230i z Mediamarkt czy mnie oszukano???
Mam wrażenie, że zostałem oszukany przez firmę wymienioną w tytule. Kupiłem w styczniu 2005, w czasie wyprzedaży kamerę jak w tytule. Gwarancji mi nie wydano od razu, a jedynie poinformowano; "gwarancja dwa lata, w przypadku problemów proszę zgłosić się z paragonem". Tak się złożyło, że problem powstał po upływie roku od zakupu kamery. Tu zaczęły sie problemy. Nie miałem podbitej gwarancji. Gwarancję mi taką wydano w sklepie, lecz tu uwaga; na jeden rok od czasu zakupu. Poczułem się jak balon! Dowiedziałem się w firmie Samsung, że na kamery gwarancja wydawana jest na rok, lecz niektóre firmy mogą taką gwarancję wydłużyć. Tu mogę stwierdzić, że praktyką firmy Mediamarkt jest reklama produktu z gwarancją dwuletnią i nie wydawanie w momencie zakupu karty gwarancyjnej ze stosownym zapisem. Osobę, która nie otrzymał gwarancji od razu, nie ma co liczyć na dwuletni okres gwarancyjny. Już po kilku tygodniach w sklepie wyprą się tego jakoby sprzęt został sprzedany z dwuletnią gwarancją, pomimo tego, że na chwilę obecną taki sprzęt, sprzedawany jest z dwuletnią gwarancją. Na chwilę obecną czeka mnie naprawa sprzetu na mój koszt. I tu proszę o pomoc. Czy ktoś z czytających forum kupił w tym czasie w/w model kamery w Mediamarkt? Interesuje mnie na jaki okres wystawiono mu gwarancje i czy ma to na piśmie? Proszę o pomoc i jednocześnie przestrzegam wszystkich aby uważali na to co kupiją i jak kupują!!! Pozdrawiam wszyskich!


wtorek, 14 lutego 2006, 14:31
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: czwartek, 19 stycznia 2006, 22:31
Posty: 170
Post 
masz rację, już się z takim czymś spotkałem
Ale w kasie napewno powiedziala ci ze na dwa lata? Zawsze móią że na podstawie paragonu na rok. O gwaracji są odpowiednie przepisy i ich nieznajomość w twoim przypadku nie uprawnia cię do egzekwowania z tytułu gwarancji odpowiedzialności sprzedawcy, tylko na podstawie paragonu. Paragon nie jest podstawą do jakichkolwiek roszczeń, tylko karta gwarancyjna. Bo producent nie musi udzielać żadnej gwarancji, a na paragonie o tym informacji nie ma. Musi respektować tylko "rękojmię".
Co najwyżej do roszczeń z tytułu rękojmi (a to nie to samo).
Rękojmia dotyczy tylko i wyłącznie wad ukrytych. Producent udziela rękojmi że sprzęt będzie działał zgodnie z jego przeznaczeniem (przynajminej na początku) i nie ma żadnych wad fabrycznych i uszkodzeń o których by użytkownik mógł nie wiedzieć.
Pole do popisu dla prawnika - ale wielu osobom się nie chce sądzic o kilka zł, bo nasze sądy nie dają rekompensaty za straty moralne, straty czasu i koszty...

MM ma praktykę niedawania kart gwarancyjnych lub ich niepodbijania (gadka typu: podbije sobie pan po sprawdzeniu sprzetu) liczą na to że wiele osób nie podbije wcale, obsługa gwarancyjna to koszt dla sklepu... pracownicy, wysyłki, składowanie.

Postępowanie MM nie jest poprawne, ale niestety jest legalne. A przynajmniej na skraju legalności.


wtorek, 14 lutego 2006, 15:02
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL