Teraz jest wtorek, 20 listopada 2018, 22:01

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
 Panasonic NV-GS180 - parę pytań 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Post Panasonic NV-GS180 - parę pytań
Witam. Jakiś czas temu stałem się szczęśliwym posiadaczem owej kamerki, a ze względu na to, iż jestem początkujący w temacie cyfrowego video, to mam kilka pytań dla osób obeznanych w tej kwestii (jeżeli pytania się juz gdzies pojawily na forum to przepraszam, ale nie znalazlem).

1. W jaki sposób eksploatować kamerę aby głowice i mechanika jak najmniej się zużywała?
2. Jeżeli filmuję sporadycznie (przynajmniej na razie), to czy kaseta powinna pozostawać w kamerze, czy może należy przewiniętą przechowywać w pudełeczku?
3. Do celów testowych jako pierwszą kupiłem sobie kasetę SONY Premium i nagrałem na niej jakieś 30 minut. Jakiś czas póżniej dowiedziałem się jednak, ze te kasetki nie są zbyt dobre i chcę je zastąpić Panasonic'kiem Professional (ewentualnie jaką inną byście polecili). Czy zmiana ta nie będzie miała żadnego wpływu na głowicę, bo czytałem ze nie nalezy zmieniac kaset?
4. Znalazłem na forum, ze przed urzyciem każdą nową kasetę należy pierw całą "przewinąć", co ma zapobiec brudzeniu głowicy poprzec "pylenie", nie wiem o co w tym chodzi..., czy tak należy postępować?
5. Kamerka ma możliwość nagrywania w trybie 16:9. Jaki tryb nagrywania byście polecili (4:3, 16:9), czy po zgraniu na komputer ma to jakiś wpływ na wielkość pliku? Czy ten firmat w mojej kamerze to jest prawdziwy tryb 16:9? Bo czytałem, że różne kamery, różnie twarzą obraz panoramiczny. Jaki tryb ma lepszą jakość?

Za odpowiedzi i sugestie będe bardzo wdzięczny :)

poniedziałek, 13 marca 2006, 21:31
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

2. Chyba nie ma różnicy :)
3. Nie wiem :)
4. Nie wiem :)
5. Na wielkość pliku chyba nie ma wpływu ... a 16:9 w tej kamerze nie jest rzeczywisty ...

PS. :)

poniedziałek, 13 marca 2006, 21:50
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec