Teraz jest czwartek, 15 listopada 2018, 21:06




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
 PAL 16:9 vs PAL 4:3 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Dołączył: czwartek, 22 kwietnia 2004, 23:32
Posty: 30
Post PAL 16:9 vs PAL 4:3
szukalem podobnego temat na tymze forum ale cos nie znalalazlem. Odrazu zaznacze ze chodzi mi o Panasonica DVX100BE ale rozumiem ze to moze sie tyczyc tematu ogolnie.
Przyznam szczerze ze zbladzilem troche, uzywam glownie forum dvxuser.com do zdobywania informacji, ale odnosze wrazenie ze wiekszos ctam sie sila rzeczy dotyczy kamer w standarcie NTSC i zdaje sie ze to jest jednak jakas roznica.

Moze od poczatku, ano probowalem podkrecic obrac z DVX100 z 4:3 na 16:9, poslugujac sie opisem znalezionym tutaj: Click

Przyznam ze efekt jaki jest tam przedstawiony na demo jest calkiem zachacajacy, niemniej jednak mimo iz udalo mi znalesc sposob na Importowanie/Exportowanei TIFFow z/do Vegasa badz tez tego Photozoom Pro, niemniej jednak calkowiecie poleglem w temacie zrozumienia widescreen generalnie podejrzewam. (w wersji PAL)

Probowalem rozszerzyc swoja wiedze miedzyinnymi korzystajac ze strony:Click
ale cos nieskutecznie.

Zatem mam pytamei do szanownych doswiadcoznych forumowiczow o rozjasnienie mi kwesti np:

Jak sie ma sotosunek 4x3 do rozdzielczosci w tabelahc podanych wyzej, kiedy one W sie nie zmienia (720) a H tak i wtedy 4x3 nadal pozostaje?

Skoro 16:9 da sie osiagnac przy tej samej rozdzielczosci (720x576) co 4x3 to gdzie jest trick? w dodaniu czarnych pasow jak mniemam?

Jak sie do tego ma Aspect Ratio? skad sie bierze ta liczba, bo cos probowalem liczyc i nigdy mi nie pasowalo?

No i na koniec pytanie co to jest ten S-Spline? domyslam sie ze jakas matematyczna metoda konwersji obrazu, ale zna ktos jakies detale?


wtorek, 30 maja 2006, 14:03
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: czwartek, 4 listopada 2004, 20:00
Posty: 24
Post 
Witam!
Popatrz na schematy ukazujące aktywne piksele matrycy w poszczególnych trybach pracy.
http://www.videozona.ru/video_tests/3CCDvsCanon/
Jak widzisz prostokąty są różne ale PAL zapisuje je w układzie 720x576.
pzdr


wtorek, 30 maja 2006, 14:34
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3253
Post 
dużo by pisać, ale zapewniam, że na forum toczone były boje w tych tematach.

co do konkretnych pytań jednym zdaniem:

opis z tiffami troszkę mnie śmieszy, bo ten sam, a nawet lepszy efekt można osiągnąć bez zabawy w import/export za pomocą avisyntha, i to nawet z interlacem.

ciągłe pytania odnośnie rozdzielczości, proporcji itp wynikają chyba z używania tych samych określeń odnośnie innych rzeczy. uściślijmy pojęcia:
(a) 4:3 czy 16:9 to stosunek boków telewizora
(b) 720x576 czy 640x480 to ilość pixeli na których zapisany jest obraz
(c) 1,066 czy 1,422 to stosunek boków pixela po rozciągnięciu obrazu (b) na telewizorze (a)
wszystkie trzy są ze sobą powiązane tak, że z każdych dwóch można obliczyć trzeci według wzoru, który już kiedyś podawałem ->search.

S-Spline to o ile wiem program. sama metoda wykorzystywana przez niego polega nie na powiększaniu pixeli a znajdowaniu krawędzi, krzywych, gradientów i matematyczne ich powiększanie. w avisynth można wykorzystać metody Spline16Resize lub Spline36Resize.

pozdrawiam

_________________
Obrazek
GG: 2491715 peaceant(at)wp.pl


wtorek, 30 maja 2006, 14:36
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL