Teraz jest piątek, 16 listopada 2018, 13:57




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
 SONY HDR-HC3E vs Panaś NV-GS400 
Autor Wiadomość
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: piątek, 2 czerwca 2006, 18:50
Posty: 66
Post SONY HDR-HC3E vs Panaś NV-GS400
Która z tych kamer jest lepsza do filmowania wesel?
Pozdrawiam


wtorek, 1 sierpnia 2006, 14:25
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1643
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post 
Chleb czy bułka - co jest lepsze do jedzenia ?


wtorek, 1 sierpnia 2006, 15:07
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: piątek, 2 czerwca 2006, 18:50
Posty: 66
Post 
Ja wole bułki :)
Serio to chodzi mi o to że Sony ma CMOS i nie wiem jak to wygląda na TV w porównaniu do 3CCD...
Pozdrawiam


wtorek, 1 sierpnia 2006, 22:05
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: środa, 24 maja 2006, 07:42
Posty: 84
Lokalizacja: podkarpackie
Post 
Z sony nie miałem do czynienia więc trudno mi na jej temat coś powiedzieć, natomiast mam GS400 i jestem bardzo zadowolony. Bez problemu nadaje się do filmowania wesel.

_________________
NV GS400 + DODATKI
Nikon D40, SONY F-717


środa, 2 sierpnia 2006, 08:21
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1643
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post 
Osobiście mam GS-400, i jestem z niej bardzo zadowolony. Nie znam tego modelu SONY, który wymieniasz, lecz proponuję Ci sprawdzenie i porównanie możliwości manualnych i łatwość dostępu do nich. Najlepiej, jeśli są dostępne przyciskami umieszczonymi na zewnątrz kamery, a nie przez MENU.
Istotne zalety GS-400 to m. innymi:
- ZEBRA - obszary prześwietlone są zakreskowane,
- Picture adjust - manualne ustawienia obrazu - prawdziwy klucz do optymalnego filmowania w różnych warunkach np. na ciemnej sali lub przy dużych kontrastach. Mamy tu suwaki:
- ostrości - ustawiam zawsze na max
- nasycenia kolorów
- exposure (mam nadzieję że nie przekręciłem nazwy)
- kontrast
Przykładowo: filmuję na ciemnej sali z halogenkiem na kamerze o mocy 20W, standardowo w trybie auto lub w trybie manual przy stałej migawce 1/50 występuje efekt dużego kontrastu pomiędzy najbliższym planem oświetlonym halogenem (szczególnie biała koszula) a planem najdalszym, który chcielibyśmy rozjaśnić uzyskując lepsza plastykę obrazu. Oświetlenie mocniejszym halogenem znad kamery jeszcze pogorszy sprawę, gdyż plany dalsze będą jeszcze ciemniejsze. Przełączenie na ręczne sterowanie przesłoną też nie jest dobrym rozwiązaniem, gdyż przy szybko zmieniającej się sytuacji (przybliżanie i oddalanie się tańczących, wejście w kadr "białej koszuli") nie jesteśmy w stanie reagować odpowiednio szybko, więc łatwo przeświatlać lub niedoświetlać obraz. I tu właśnie pojawia się możliwość łatwej kontroli nad obrazem za pomocą odpowiednich ustawień Picture adjust. Ja osobiście często stosuję następujące ustawienia:
- ostrość max
- nasycenie kolorów 0 lub +1 (według uznania)
- exposure ustawiam na max (prawe położenie suwaka)
- kontrast minimum (lewe skrajne położenie suwaka)
Dlaczego tak?
Parametr EXPOSURE decyduje o tym, na ile mocne będzie wzmocnienie jasności obrazu w trybie manual ze stałą migawką (1/50), czyli obraz będzie jasny, a zdrugiej strony nie powinny występować obszary prześwietlone (dzięki ustawieniu kontrastu na minimum). W trybie manualnym stałej migawki kamera natychmiast reaguje na zmiany jasności filmowanych obiektów. Parametr KONTRAST na 0 ponieważ wóczas występuje najmniejsza z możliwych różnica pomiędzy jasnością planu najbliższego i najdalszego. W efekcie uzyskujemy dobrą plastykę obrazu nawet w trudnych warunkach, poza tym nie ma mowy o występowaniu szumów na obrazie. Generalnie, to ja stosuję taką zasadę, że w danych warunkach podbijam kontrast do takiej wartości, aby podczas filmowania nie występował efekt "zebry". Takie ustawienia doskonale sprawdzają się również w kościołach, a nawet podczas filmowania plenerów, kiedy postać którą filmujemy jest częściowo oświetlona promieniami słońca, a częściowo zacieniona (duży kontrast).
Jeśli chodzi o kontrolę nad dźwiękiem, to osobiście używam opcji ustawień manualnych ale z zabezpieczeniem przez przesterowaniem .
Inne zalety GS-400 :
- 3CCD
- wysokiej klasy obiektyw LEICA Dicomar, zoom optyczny 12x
- Optyczny stabilizator obrazu
- Bardzo dobry mikrofon wewnętrzny - dobra jakość dźwięku
- duża ostrość obrazu
- duży ekran LCD
- bardzo duża niezawodność sprzętu Panasonic, śmię twierdzić,że
nr.1 wśród producentów kamer
- ustawienia ostrości, przysłony, migawki za pomocą pierścienia
- trzy łatwo dostępne przyciski zewnętrzne ustawień :
*górny przełaczenie manual focus - manual zoom
*środkowy migawka, przysłona
*dolny - balans bieli
- przycisk rozjaśnienia ekranu LCD - przydaje się przy filmowaniu
w pełnym słońcu.
- tryby 16:9, 16:9 Pro Cinema progresywny
- możliwość robienia zdjęć o rozdzielczości 4 MP (na karcie SD 1GB mieści się około 540 zdjęć w najwyższej jakości.

Kamera daje wysokiej jakości obraz i według mnie bardzo ładną kolorystykę. Można powiedzieć, że firma Panasonic popełniła błąd taktyczny wypuszczając tej klasy kamerę w segmencie górnej półki kamer amatorskich, błąd został naprawiony w modelu GS-500 który jest jedynie ubogim bratem swego poprzednika.
To by było na tyle, miała być krótka odpowiedź, a skończyło się na przyspieszonym kursie obsługi GS-400 :wink:
Pozdrawiam serdecznie


środa, 2 sierpnia 2006, 08:26
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: sobota, 17 września 2005, 10:47
Posty: 47
Post 
Mogę się tylko podpisać pod tym co napisał przedmówca. Chociaż chciałem napisać kilka cierpkich słów na temat filmowania w słabych warunkach oświetleniowych. Ale z drugiej strony nie miałem w rękach SONY więc nie mam porównania.

Używam GS400 do filmowania wesel od maja br. Zrobiłem już kilkanaście. Jeśli coś było nie tak, to mogę mieć pretensje tylko do swoich błędów albo braku wiedzy nt. ustawień manualnych, które jak na wesela są rzeczywiście wystarczające i warto przetestować np. konfigurację, którą polecił przedmówca.

Mikrofon wewnętrzny wystarczający. Bardzo ładnie zbiera to co ciche i głośne i co ciekawe nie ma przesterów. No chyba, że ustawisz się z kamerą 2 cm od głośnika.
Uważać trzeba w cichych pomieszczeniach (kościoły). Wtedy mikrofon może zarejestrować "trzaski" obudowy. Jeśli zrobisz jakiś niefortunny ruch to mikrofon zarejestruje lekki "puk".

Polecam - za tę cenę jest to dobry produkt. Docelowo do wesel proponuję jednak SONY VX2100 lub nowsze modele HD. Cena tej pierwszej ciągle spada. VX2100 ma bdb opinie nt. radzenia sobie w ciemnych pomieszczeniach..

pzdr


środa, 2 sierpnia 2006, 09:19
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1643
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post 
Prawdę mówiąc jestem brdzo ciekaw osobistego porównania mojej Panasonic GS-400 z SONY VX2100, więc jeśli ktoś z okolic Katowic również chciałby porównać te modele, to proszę o kontakt na priva lub GG 3340324.


środa, 2 sierpnia 2006, 09:50
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 20 lutego 2006, 22:29
Posty: 672
Post 
Jakkolwiek obie te kamery mogą sobie poradzić z filmowaniem wesela, to należy zwrócić uwagę na aspekt psychologiczny. Jeśli ktoś zamierza filmować wesela to powinien mieć prawdziwą kamerę, aby uniknąć sytuacji, że gość zaproszony na wesele będzie filmował kamerą lepszą.

Pozdrawiam


środa, 2 sierpnia 2006, 10:57
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1643
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post 
Co to znaczy "prawdziwą kamerę" ? Czy GS-400 nie jest prawdziwą kamerą ? A może M-40 jest taką kamerą ? Żaden gość weselny,który nie zajmuje się na poważnie wideofilmowaniem nie ma szans nawet zbliżyć się tym co sfilmuje do kogoś, kto ma doświadczenie i wie czego chce. A poza tym moja GS-400 z dodatkowym osprzętem prezentuje się całkiem nieźle, a w moim przypadku problem ewentualnych kompleksów na punkcie sprzętu wogóle nie występuje. Klienci zanim zdecydują sie na moje usługi oglądają to, co potrafię i co oferuję na 42" plaźmie współpracującej z amlitunerem kona domowego - jakość obrazu i dźwięku oraz przede wszystkiem to,w jaki sposób realizuję moje filmy daje klientom pełny i wystarczający obraz tego, na co mogą liczyć. Filmuję i montuję od wielu lat, przewinęło się mnustwo klientów, ale NIGDY nie był poruszany ani podczas spotkania z klientami, ani też na sali weselnej problem wielkości kamery - tego problemu po prostu nie ma. Tak więc mój drogi przedmówco zarzuć na bok kompleksy, i pokaż co potrafisz :wink:

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


środa, 2 sierpnia 2006, 11:12
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 20 lutego 2006, 22:29
Posty: 672
Post 
Niezbyt uważnie obserwujesz życie. Ktoś, kto otwiera szwalnię szuka najlepszych maszyn sterowanych mikroprocesorami, ktoś, kto chce sprzedawać, buduje duży supermarket przepięknie wyposażony, ktoś, kto chce przewozić ludzi kupuje luksusowy model autobusu itd. Wszystko po to aby być lepszym od konkurencji. A do filmowania wystarczy maciupka kamerka? To tak jak byś chciał na postoju taxi stanąć maluchem.

Pozdrawiam


środa, 2 sierpnia 2006, 11:47
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 7 grudnia 2005, 20:44
Posty: 340
Post 
panjacek napisał(a):
Niezbyt uważnie obserwujesz życie. Ktoś, kto otwiera szwalnię szuka najlepszych maszyn sterowanych mikroprocesorami, ktoś, kto chce sprzedawać, buduje duży supermarket przepięknie wyposażony, ktoś, kto chce przewozić ludzi kupuje luksusowy model autobusu itd. Wszystko po to aby być lepszym od konkurencji. A do filmowania wystarczy maciupka kamerka? To tak jak byś chciał na postoju taxi stanąć maluchem.

Pozdrawiam


Przecierz to śmieszne. Kurde czy to jest jakiś kompleks niższości czy jak. Jakie znaczenie ma wielkość sprzętu, przyznaj się że wkurza Cię to że za swoją kamerę zapłaciłeś dwa razy tyle a osiągi są podobne.
Sam filmuje gs-400, nie uważam że jest to szczyt marzeń ale ta kamera ma naprawde ładny obraz, a to że trzeba sobie plan doświetlić, po to są lampy.
Ja nakręciłem tą kamerą kilkanaście wesel i póki co klienci bardzo chwalą sobie jakość obrazu.
Wielkość to nie wszystko :wink:

Pozdrawiam


środa, 2 sierpnia 2006, 12:46
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1643
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post 
Ty chyba nie rozumiesz istoty sprawy. Luksusowy i nienaganny powinien być film oddany klientom, i jeśli mój wykonany GS-400 będzie lepszy od Twojego wykonanego VX 2100 lub PD170, to o jakiej wyższości nad konkurencją piszesz ? Widziałem już kilka superdennych superprodukcji wykonanych VX2100, i co z tego, że wykonane zostały dużą kamerą? Powiem więcej, bez zastosowania kranów kamerowych i innych kosztownych rozwiązań nigdy nie byłbym w stanie uzyskać dużą i cięższą kamerą tego, co uzyskuję obecnie za pomocą akcesoriów opartych o własne pomysły. Klient oceni cię po filmie, a nie wielkości kamery , do tego dochodzi jeszcze odpowiedni montaż i postprodukcja. Jeśli tego nie jarzysz, to Twoja strata.

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


środa, 2 sierpnia 2006, 12:48
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 20 lutego 2006, 22:29
Posty: 672
Post 
Ja absolutnie nie neguję wartości twórczych, jakie uzyskujesz. Natomiast chcę Ci uzmysłowić że większą kamerą uzyskasz lepszą jakość techniczną. Pisząc większą nie mam na myśli gabarytów i wagi lecz przekątną przetwornika. Aby uzyskać przyzwoitą jakość filmując zawodowo, należy używać kamery z przetwornikiem 3x1/2 cala ostatecznie 3x1/3cala. Wszystkim co poniżej można filmować wnuczka na wakacjach.

Pozdrawiam


środa, 2 sierpnia 2006, 13:21
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 8 sierpnia 2005, 11:35
Posty: 125
Post 
Hehe ale to jest PSYCHOLOGIA - niestety 90% klientow to tlumoki dla ktorych prawdziwy filmowiec ma duza kamere a nie taka jak wujek. 10% interesuje sie co dostana i jak zmontowane.

kiedys spotkalem sie z podobnym pytaniem odnosnie kamer na jakims forum w USA i tam (hehehe) padla odpowiedz - kamera musi byc CZARNA hehehe!!!

Kazdy rynek zadzi sie swoimi wiesniackimi prawami

_________________
FCP


środa, 2 sierpnia 2006, 13:26
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 20 lutego 2006, 22:29
Posty: 672
Post 
Etyka zawodowa nakazuje wykonać klientowi produkt w możliwie najlepszej jakości jaką można uzyskać. Dla wielu filmowców wielkim szczęściem jest to, że ich klienci nie interesują się tym "co dostaną i jak zmontowane".
Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem.

Pozdrawiam


środa, 2 sierpnia 2006, 13:50
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL