Teraz jest czwartek, 15 listopada 2018, 23:32

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
 tylko twardy dysk 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post tylko twardy dysk
Mam pytanie i bardzo proszę o szerszą odpowiedź. Jestem amatorem chce kręcić wakacje i rodzinę będę montował. Wg mnie najkorzystniejszy jest w tej sytuacji wybór kamery z zapisem na HDD. Wstępnie widzę sony sdr sr 100e,. jvc ng mg 505, a może czekać na sony hdr-sr1. Zastanawiam się nad zapisem na kartach SD czyli panasonic sdr s 150.Zaleta HDD jest dla mnie jak sie wydaje łatwość montażu na kompie. Ale może się myle i warto kupić panasonica nv gs 400 lub 500 lub jakiś inny zapis. Jak wtedy wygląda sprawa montażu.Pozdrawiam i podaję jeszcze adres do ewentualnej korespondencji:m.gulbinowicz@interia.pl Pozdrawiam i s.dzięki.

poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 09:33
Stały bywalec
Stały bywalec

Kupując kamerę z HDD musisz za każdym razem kiedy dysk jest pełny, przegrywać materiał na kompa (lub wozić ze sobą laptopa). Są jeszcze dwie kwestie, które decydują, że nie polecam zapisu w kamerze na HDD lub DVD-Ram:
1. Jakość materiału - może nie każdy to zauważy, ale nagrywanie na HDD (DVD) wiąże się z kompresją mpg, a to już na "dzień dobry" pogarsza jakość
2. Problemy z obróbką materiału mpg - nie każdy komputer potrafi to przetrawić (wymagana mocna konfiguracja), a poza tym obróbka mpg-ów to podwójna rekompresja (znów utrata jakości i czasu...)
Na dzień dzisiejszy najlepszy wybór to kamery DV, taśmy już tak potaniały, że na wakacje możesz ich "trochę" zabrać.

Pozdro :)

poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 10:55
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

no ale jak ktos chce poprostu nagrac na kamere i potem od razu na dvd bez montazu, takie domowe rozne cos, to jest to chyba najlepsze rozwiazanie bo dla amatora zgrywanie z minidv przez firewire potem kompresja do mpeg2 to jest duzo duzo dluzsza sciezka

poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 11:25
Nowy
Nowy