Teraz jest środa, 18 lipca 2018, 10:16




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 Kon trast w kamerach video (PRO) 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Kon trast w kamerach video (PRO)
Jaki jest maksymalny kontrast możliwy di przeniesienia przez przetworniki CCD lub CMOS czyli poprostu przez kamery video (zawodowe) - dla przykladu negatyw spokojnie przenosi kontrast 1:128 a elektronika? Z pewnościa mniej, o wiele, no ale ile wlasnie. Dzieki


piątek, 18 sierpnia 2006, 02:58
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
Zalezy jakiej kamery. Problem tez w tym, ze test 8 polowej szarej tablicy nie testuje tak naprawde negatywu a pozytyw.
Negatyw ma srednio dynamike 14 przeslon. Standardowo dynamika kamery cyfrowej to 5 przeslon. Kamery mocno pro ;) to juz idzie lepiej ale z malymi wyjatkami (Grass Valley Viper ma tez 5). Kamery systemu Sony Cinealta i Panasonic Varicam czy HVX200 to 7 przeslon rozpietosci. Panavision Genesis zdaniem producenta (tak wlasciwie Sony) ma 12 przeslon, czyli blisko idealu ale niestety uzytkownicy i doswiadczenie potwierdza, ze jest to przeslon 10. Arri D-20 ma potwierdzone 12 przeslon w trybie filmowym ale niestety cena wynajmu chwilowo odstrasza :P Nie wiem jak z Kinetta ale najlepsza i najpotezniejsza kamera cyfrowa, Dalsa Origin ma, jako jedyna na razie, do 14 przeslon dynamiki w trybie najlepszej jakosci. Potem, w postprodukcji, tracimy czesc tej rozpietosci ale to co schodzi z kamery to dynamika negatywu.

Nie pisze Ci o wynalazkach czy nieistniejacych jeszcze kamerach ale jakbys mial jeszcze jakies pytania to prosze.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


piątek, 18 sierpnia 2006, 08:04
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
DZIEKI :D A jaki kontrast lubi najbardziej telewizja, wiesz czesto sie mowi: "uwaga panowie kontrast ustawiamy dla telewizji..."


a powiedz mi jak ustalasz glebie w kamerach np w kamerach hdv, betach dvcamach (mechaniczne obiektywy canon, fujinon) skoro nie ma skali do podgladu glebi na obiektywie? Albo w kamerach z krecocym sie w kolko pierscieniem ostrosci (straszna rzecz) ale na szczescie takie kamery z pierscieniem krecacym sie w kolko (mysle teraz o niektorych HDV) pokazuja metry w wizjerze...
Czy obliczasz odleglosc srednia np. wg zasady: srednia odleglosc= (2 x odl.pierwsza x odleglosc ostatnia) / (odl. pierwwsz + odleglosc ostatnia) np. masz obiekt, ktory zaczyna sie na 4 metrze a konczy na 10 metrze. z tego wzoru: sr odl= (2 x A x B) / (A + B) czyli:
2 x 4m x 10m = 80 / 4m + 10m = 5,7m - wynika, ze srednia odleglosc dla uzyskania powyzszej glebi, na jaka musi byc ustawiony obiektyw to 5,7 metra. pozostaje jeszcze obliczyc przyslone ale do tego jesst potrzebna wielkosc krazka rozproszenia a tego nie wiem ile on wynosi dla formatu 1/3 cala. jak ty ustalasz glebie i sobie radzisz z jej uzyskaniem (masz jakies dane o krazku czy na oko - gdybys mi pomogl?

Aha i jeszczze jedno. przy formacie 1/2 cala (obiektyw dajmy na to fujinon 8-144mm) naa jakaa odleglosc (hiperfokal) nalezy ustawic obiektyw (wiesz pi x dzrzwi) aby przy standardowej przyslonie f=5,6 ostrosc byla max najwieksza - od najblizszzej mozliwej do nieskonczonosci. wielkie dzieki i pozdro
__________________
Krzysztof Szaszkowski


piątek, 18 sierpnia 2006, 13:18
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
"kontrast dla telewizji" to skrot myslowy :D Sygnal telewizyjny zle znosi zbyt jasne biele (obcina je) i zbyt glebokie czernie (wchodza szumy). Dlatego przyjeta zasada jest swiecenie bardzo rowne. Bez kontrastu i z kazdym miejscem wypelnionym. Przyjeta kiedys zasada byl kontrast 1 do 3. Teraz, w dobie elektroniki, mozna mimo wszystko podejsc do tego z wieksza elastycznoscia. Co do glebi... no coz. Widzisz ja w okularze/ na ekraniku. Nie wiem co Ci lepszego powiedziec bo glownie pracuje jednak na 35tce :) Jesli idzie o hiperfokalna to sprawdz w tablicach. Nie licz bo nie warto. Przy f5,6 masz duza szanse na 1 moze 2 m do nieskonczonosci. Dla kamer 1/2 cala mozesz uzywac tablic do 16tki.

Wzory pozostaw matematykom a sam (jesli naprawde baaardzo jest Ci to potrzebne) uzywaj tablic.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


piątek, 18 sierpnia 2006, 16:41
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL