Teraz jest poniedziałek, 22 października 2018, 23:39




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
 ECM-220ST 
Autor Wiadomość
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 11 listopada 2004, 00:06
Posty: 71
Post ECM-220ST
ponieważ nigdzie nie mogę dostać tbone st500,mam pytanie do znawców tematu(liczę tu szczególnie na Montera).Czy ten produkt zastąpi w/w we współpracy z panason.dvx100

http://muzyczny.pl/sklep/szczegoly.php? ... 0ST&gid=10

A może coś innego godnego polecenia na imprezy weselne.
Nie musi być koniecznie stereo.Ważna jest raczej dookólna charakterystyka ze względu na częste zmiany kierunku filmowania oraz złącza XLR

Znalazłem jeszcze coś takiego

http://kami.sklep.pl/product_info.php?c ... ts_id=4737


wtorek, 5 czerwca 2007, 00:13
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 10 kwietnia 2005, 01:43
Posty: 381
Lokalizacja: Bydgoszcz
Post 
Witam, zerknij jeszcze

http://arcadeaudio.pl/arcade/servlet/Index?device=343

Pozdrawiam


wtorek, 5 czerwca 2007, 00:49
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: piątek, 20 kwietnia 2007, 22:38
Posty: 30
Post 
albo na http://www.altra.net.pl/sklep

pozdrawiam


wtorek, 5 czerwca 2007, 20:21
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 6 lutego 2002, 14:02
Posty: 224
Lokalizacja: Skarżysko
Post 
Po pierwsze, stefan11, daruj sobie tą ciągłą reklamę drogiego badziewia z Altry. Chyba już raz dostałes upomnienie od admina...?

Wspomniany Superlux to chyba najlepsze wyjście, wysoka jakość wykonania, dobry sound. Choć oczywiście jest to mikrofon do nagłaśniania, do studia, ale w tej cenie do kamery to chyba nic innego nie znajdziesz...
Test masz tutaj, można posłuchać próbek:
http://www.e-muzyk.pl/muzyk/servlet/Ind ... rticle=646
Sam bym chętnie nabył ten stereofoniczny zestaw z uchwytami elastycznymi.

t.bone ST500 podobno jest wycofany już ze sprzedaży.. nie wiem czemu, miał tylko pochlebne opinie i samych zadowolonych użytkowników. Jego odpowiednik IMG Stage, podobny jest... ale tylko z wyglądu, mam informacje ze ma zupełnie inną jakość dźwięku, gorszą, węższe pasmo i niższy poziom wyjściowy...

Z podobnych mikrofonów (do superluxa) monofonicznych masz wyroby Samsona (http://www.samsontech.com) lub Behringera (http://www.behringer.com). Oferują one zbliżoną jakośc i w zasadzie to można tutaj kierować się wyglądem lub designem :]
Niektóre mikrofony mają dodatkowo wbudowany przełącznik tłumika PAD -10dB czy obcięcia niskich częstotliwości LOW CUT (75Hz)... to często bardzo przydatne dodatki...

http://www.behringer.com/B-5/index.cfm?lang=eng
http://www.behringer.com/C-2/index.cfm?lang=eng

C-2 sam używam z rejestratorem Zoom H4 i sprawują się bardzo dobrze, a cena... dałem 230zł za parkę z pudełkiem, uchwytami, statywem do pracy stereo...

http://smg.photobucket.com/albums/v365/ ... inger_c_2/

Samsony:
http://www.samsontech.com/products/prod ... &brandID=2
http://www.samsontech.com/products/prod ... &brandID=2
http://www.samsontech.com/products/prod ... &brandID=2

Ceny wszystkich oscylują w granicy 400zł.

Jest tez ciekawostka, najtańszy krótki shotgun STEREO
http://www.edirol.com/index.php?option= ... Itemid=385
Jego cena to 1500zł (o ile dobrze pamiętam tyle chą za niego w Polsce), niestety nie miałem z nim przyjemności...

Monter

_________________
http://www.monterdiy.vel.pl
http://vimeo.com/monter
http://www.ifilm.com/myifilm/skarzysko24.pl


czwartek, 7 czerwca 2007, 22:06
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 11 listopada 2004, 00:06
Posty: 71
Post 
A możesz napisać kilka uwag czym różni się mikrofon do studia od mikrofonu kamerowego.Pomińmy przy tym wielkość,mocowanie itd.,a weźmy pod uwagę czysto techniczne rzeczy i ewentualne skutki(dobre lub złe) stosowania mikrofonów studyjnych w pracy z kamerą na imprezach rodzinnych i firmowych.

P.s.Dziękuję oczywiście za podane przykłady mikrofonów.

[ Dodano: Pią Lip 06, 2007 12:43 am ]
Odświeżę trochę temat.
Ostatnio robiłem testy z paluszkiem superluxa,co prawda tylko w warunkach sklepowych.Sama jakość dźwięku jest całkiem niezła,ale wydaje mi się,że jednak charakterystyka "cardioid" jest zbytnio kierunkowa na wesele,gdzie trzeba często przemieszczać się z kamerą.Prawdopodobnie wkładka dookólna załatwi sprawę,a może lepiej zastosować dwa sparowane Behringery.
Jak czyta się opisy mic.stereo(chociażby wspomniany monacor 220,ATR-25)to mają one dwa przetworniki o charakterystyce "cardioid".
Jakie rozwiązanie będzie lepsze jeżeli chodzi o klimaty weselne-sparowane behringery c-2 czy jeden paluszek wszechkierunkowy na zlinkowanych obu kanałach DVX-a np.

Takstar cm-61
http://www.takstar.com/EnProduct.asp?Se ... ID=EnB035#

Znalazłem też mikrofon fostexa(chyba klon superluxa,albo odwrotnie)
http://www.sound.pl/prod/7786/61.htm
i gdyby nie fakt,że w komplecie są dwie kapsuły(zamiast 3-ech jak widać na zdjęciu),brakuje dookólnej,to za tą cenę 264zł byłaby to rewelacyjna oferta.

Superlux ma jeszcze pojemnościowca S-241/U3 z podwójnym Padem i obcięciem niskich tonów 75 i 150Hz.Fajna oferta,ale znowu tylko "cardioid"

A jak spisał by się w takich zastosowaniach mic Audio-Techniki ATM-10a
http://www.musiccenter.com.pl/sklep/nag ... .php?id=72

lub zakup
Audio-Technika PRO-24 stereo i ucięcie jacka-stereo,a wjego miejsce wlutowanie wtyk. XLR
http://www.musiccenter.com.pl/sklep/nag ... .php?id=93

Tyle,że wolałbym mikrofon,do którego nie muszę stosować dodatkowych baterii(jak w przypadku PRO-24)-mam przecież phantoma w kamerze.

I jeszcze jedna sprawa.Jeżeli myślicie,że mikrofony w sklepach internetowych są dostępne,to można się grubo pomylić.


piątek, 8 czerwca 2007, 14:42
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 6 lutego 2002, 14:02
Posty: 224
Lokalizacja: Skarżysko
Post 
czym różni się mikrofon do studia od mikrofonu kamerowego

Hmm, no kurcze... mikrofony przeznaczone do nagrywania np. instrumentów inaczej będą rejestrowały dźwięk otoczenia, czy głos reportera. Oczywiście jest cala masa mikrofonów o w miarę uniwersalnych zastosowaniach i te należy używać z kamerą.

Ja bym chyba użył mikrofonu dookólnego na weselu, po prostu jak się odwrócę z kamera od głośnika to nie będzie tak drastycznego spadku głośności muzyki. Tutaj masz mikrofon z 3 kapsułami, na każdą okazję... raz do reportażu, raz na wesele, raz do pomieszczenia studyjnego :P

http://www.e-muzyk.pl/muzyk/servlet/Ind ... rticle=646

Obrazek

Audio-Technika PRO-24 stereo i ucięcie jacka-stereo, a w jego miejsce wlutowanie wtyk. XLR

Nie no to już hard-core :D
PRO-24 jest do innego zastosowanie, szkoda zabawy w ucinane kable.. i w ogóle to takie nieprofesjonalne :P

_________________
http://www.monterdiy.vel.pl
http://vimeo.com/monter
http://www.ifilm.com/myifilm/skarzysko24.pl


piątek, 6 lipca 2007, 00:59
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 11 listopada 2004, 00:06
Posty: 71
Post 
A jakie znaczenie ma w tym przypadku oporność tych dwóch zestawów
http://www.behringer.com/B-5/index.cfm?lang=eng
http://www.e-muzyk.pl/muzyk/servlet/Ind ... rticle=646

Behriger ma 70ohm,a Superlux200ohm
Reszta parametrów jest zbliżona,a B-5 ma dodatkowo pad 10db i obcięcie niskich tonów 150Hz,co jak sam pisałeś czasami może się przydać.
Czy oporność ma wpływ na czułość mikrofonu,a jeżeli tak to,który lepiej zastosować w przypadku linkowania kanałów w setce Panasonica.


piątek, 6 lipca 2007, 01:31
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 6 lutego 2002, 14:02
Posty: 224
Lokalizacja: Skarżysko
Post 
nie ma znaczenia, oporność a w zasadzie impedancja w tego typu mikrofonach powinna sie zawierać od 50 omów do 200omów.

Impedancja wejścia mikrofonowego w kamerze/mikserze/przedwzmacniaczu powinna być teoretycznie 10x większa aby połączenie mikrofon-przedwzmacniacz było dopasowane elektrycznie.

W praktyce imp. wejścia mikrofonowego zawiera sie w przedziale 1kom - 3komy.
Tym sie nie przejmuj, wszystko jest tak jak trzeba.

Parametrami mikrofonów z tego przedziału cenowego sie nie sugeruj tam na amen, bo to są zazwyczaj uśrednione wyniki co któregoś tam mikrofonu wyjętego z linii produkcyjnej. Można je porównywać tylko z grubsza.

Obrazek

Niektóre droższe mikrofony maja indywidualnie robione pomiary i drukowane ch-ki. Tonsil produkuje jeszcze mikrofon MC256, MCU53, dla nich także robią osobne, szczegółowe pomiary:

Obrazek

Ot taka rodzima ciekawostka.

Behringery:
http://smg.photobucket.com/albums/v365/ ... inger_c_2/



Dodatki tupu tłumik PAD, filtr LOW CUT są cenne i przydatne w niektórych sytuacjach, w C-2 masz do wyboru albo tłumik albo flitr...!

_________________
http://www.monterdiy.vel.pl
http://vimeo.com/monter
http://www.ifilm.com/myifilm/skarzysko24.pl


piątek, 6 lipca 2007, 01:48
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 11 listopada 2004, 00:06
Posty: 71
Post 
Dziękuję.Okazuje się,że nie impedancja,a charakterystyka wkładki jest w moim przypadku ważniejsza.
Zastanawia mnie jednak sama konstrukcja mikrofonów z wymiennymi wkładkami.Rozumiem,że elektronika czyli przedwzmacniacz na fetach jest uniwersalny,a zmieniamy tylko kapsuły,których konstrukcja sprawia,że mikrofon staje się kierunkowy lub dookólny.

1.Jak w takim razie jest to realizowane w mikrofonie typu 3in1 np.Samson CO3
http://www.samsontech.com/products/prod ... &brandID=2

2.Czy tego typu mikrofon mógłby pracować w pozycji poziomej na kamerze(nie biorę tu pod uwagę kształtu i wielkości,lecz parametry techniczne)

3.Jaka jest różnica w samym audio pomiędzy paluszkiem,a takim mikrofonem jak CO3,bo przecież jeden i drugi jest pojemnościowy.

4.W jakich zastosowaniach może przydać się charakterystyka 8

To co mi się w nim podoba,to przełącznik charakterystyki(zamiast wymiany kapsół),ale coś mi się wydaje,że jest to realizowane za pomocą półśrodków(elektroniki),bo chyba sama wkładka czyli przetwornik pozostaje ten sam.

P.s.Wybacz Monter,że tak Cię męczę,ale Twój zasób wiedzy na temat audio jest ogromny i to nie tylko teoretyczny,ale i praktyczny,a to bardzo ważne.
Pozdrawiam


piątek, 6 lipca 2007, 12:04
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 6 lutego 2002, 14:02
Posty: 224
Lokalizacja: Skarżysko
Post 
Rozumiem,że elektronika czyli przedwzmacniacz na fetach jest uniwersalny,a zmieniamy tylko kapsuły,których konstrukcja sprawia,że mikrofon staje się kierunkowy lub dookólny.

Tak, dokładnie.

1. Są to dwie kapsuły (kardioidalne albo dookólne) odwrócone do siebie plecami, przełącznikiem odwracamy fazę w jednej z nich, faza może być odwracana o 180st, o 90st i w ten sposób uzyskuje się różne charakterystyki. Jest na allegro kilka książek Witrotta do kupienia, tam to jest dobrze opisane. Oczywiście ta wiedza nie jest wymagana do filmowania wesel, ale dobrze jest się zainteresować... ;-). Choćby dlatego żeby nie wcisnęli Wam ciemnoty w sklepie muzycznym przy zakupach...

2. Nie. Musi stać pionowo. Poziomo pracują np RODE skonstruowane specjalnie dla prezenterów radiowych:
http://www.rodemic.com/?pagename=Produc ... roadcaster
W ofercie firmy "Se" tez pojawiały sie teraz jakieś podobne.

3. Rożnica polega na zastosowanym przetworniku pojemnościowym. "Paluszki" maja małe membrany, dobrze wyłapujące tansienty, detale, wyższe tony. Taki C-2 ma membrane o średnicy 10mm, a taki CO2 jest mikrofonem wielkomembranowym, średnica wynosi zazwyczaj 1 cal, czasami więcej (np. bardzo dobre, rosyjskie mikrofony lampowe OKTAVA).
Tak poprzez analogię, inaczej gra głośnik basowy o średnicy 10cm a inaczej taki co ma 12 cali.. :)

A tak mi się właśnie przypomniało. Dźwięki efektowe do filmu Spiderman (2 albo 3) nagrywali mikrofonami OKTAVA Mk012, są świetne do wielu zastosowań, gdzieś na googole znalazłem kiedyś opis i test ich pracy z DVX100A. Niestety cena jest wyższa od chińskich wyrobów, za to jakość najwyższa.

4. Np. przy nagrywaniu rozmowy w studio radiowym :) Dwie osoby siedzące na przeciwko siebie rozmawiają :) Albo nagrywanie "przejść" w bębnach perkusyjnych (te dwa bębny na górze, koło siebie) :). Generalnie ch-ka ósemkowa to dwa mikrofony kardioidalne odwrócone do siebie "plecami", nic innego...

że jest to realizowane za pomocą półśrodków(elektroniki),bo chyba sama wkładka czyli przetwornik pozostaje ten sam.

tak, na drodze elektronicznej i nie są to półśrodki, to ... zwykła matematyka (przesunięcia fazowe sinusiudy). Tak an chłopski rozum, zobacz mikrofony studyjne, pojemnościowe z wieloma ch-kami (np. AKG C414ULS), kosztują majątek i stosowali by w nich półśrodki? :P
Półśrodkiem jest właśnie wymiana kapsuł. Najtańsze i najszybsze rozwiązanie, zajmujące mało miejsca w obudowie.

_________________
http://www.monterdiy.vel.pl
http://vimeo.com/monter
http://www.ifilm.com/myifilm/skarzysko24.pl


piątek, 6 lipca 2007, 13:28
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 11 listopada 2004, 00:06
Posty: 71
Post 
Dziękuję za wyjaśnienie tematu.Skoro w tych mikrofonach są po dwa przetworniki w środku,to zmienia postać rzeczy.Okazuje się,że czasami nawet 2w1 może być the best :)


sobota, 7 lipca 2007, 01:13
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL