Teraz jest poniedziałek, 19 listopada 2018, 14:13




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
 nv-gs 75 czarne poziome pasy 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post nv-gs 75 czarne poziome pasy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ee ... 6391e.html

Tak jak na obrazku, podczas odtwarzania mam właśnie takie czarne pasy, próbowałem przeczyścić głowice kasetą czyszczącą 2 razy po 10 sekund, bez rezultatów. Nie chce mi się wierzyć że tak szybko się zabrudziła. Czy jest to jakaś poważna usterka? miał ktoś taki sam problem?


wtorek, 21 sierpnia 2007, 23:09
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: niedziela, 17 sierpnia 2003, 20:36
Posty: 81
Lokalizacja: Rzeszów
Post 
1 . silnie zabrudzona głowica
2 . zmieniony tor głowicy : upadek kamery, itp


środa, 22 sierpnia 2007, 00:08
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 kwietnia 2007, 23:33
Posty: 1690
Lokalizacja: Tarnów
Post 
Miałem bardzo podobny w TRV-145E i wyglądało to tak że miałem 2 (albo 3) szare pasy. Przyczyną była lekko (ale naprawde lekko pogięta taśma D8) którą mi mechanika wciągła masakrując ok 2 minut materiału. Na szczęście pomogło czyszczenie rolki i głowicy benzyną ekstarkcyjną (broń Boże nie czyścić innymi rozpuszczalnikami - tak mi powiedział ojciec który od wielu lat zajmuje sie serwisowaniem magnetowidów). Oczywiście kamerka działa a to co straciłem na szczęście nie było ważne :D

_________________
Retail OSX 10.6.5
Intel Core 2 Duo E8400 3.0Ghz
GA-EP35-DS3
4GB RAM 800Mhz
GF8600GT 256 MB VRAM


środa, 22 sierpnia 2007, 08:48
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 16 lutego 2005, 09:35
Posty: 396
Lokalizacja: Jaworzno
Post 
Zabrudzona rolka , potrafi dać niezłą pikselozę nawet przy dobrze nagranej taśmie . To co nie wyczyści taśma czyszcząca , to benzynka j/w , spirytusik . Czarne cieniutkie paski , to brud . Tak że bez paniki gdy mamy pikselozę , czyszczenie może pomóc .


środa, 22 sierpnia 2007, 17:49
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Jestem po wizycie w serwisie. Uszkodzenie czytnika pękniecie rolki dociskającej.Serwisant podejrzewa że to ja ją uszkodziłem, tylko że nie wiem jak? hmm. Stało to się nagle podczas filmowania pojawił się komunikat brudnej głowicy no i potem już te pasy? Używam kaset panasonica professional.

Serwisant ma zadzwonić do PANASONIC POLSKA czy gwarancja to obejmuje? a jak nie obejmuje to co?. Kurde kamera ma dopiero 1,5 roku a tu już takie problemy. :!:


środa, 22 sierpnia 2007, 19:35
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 maja 2003, 04:24
Posty: 3412
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post 
Zajmowałem się naprawą tego typu sprzętu i ze screena najwyraźniej widać, że nie pracuje jedna z dwu głowic na bębnie wizyjnym (co drugi pas). Bzdurą jest twierdzenie że to wina rolki, gdyż obie głowice podążają dokładnie identycznym torem, więc dlaczego jedna miałby "przylegać" lepiej? :)
Głowicę czyścimy uwaga: PIONOWO prostopadle do ruchu obrotowego bębna, robimy to miękką irchą, lub innym materiałem nie pozostawiającym włókien. Nigdy, ale to nigdy nie używamy cieczy, gdyż ferromagnetyk jakim jest pokryta taśma osadzony na bębnie wraz z niektórymi "genialnymi" płynami do tego niby przeznaczonymi potrafią utworzyć niezłą skorupę, która skutecznie zatka szczeliny głowic. Oczywiście wyolbrzymiam, ale poniekąd jest w tym dużo racji. Niewykluczone, że kamera posiada usterkę w postaci braku łączności elektrycznej jednej z dwu głowic tutaj już subtelna ingerencja (niepolecana amatorowi). Mam odczucie, że sprzęcik przerósł kompetencje (mechanika serwisanta).
Będę bacznie śledził ten wątek.
Pozdrawiam gorąco.

_________________
Film jest jak seks: gdy nie ma uczucia, nawet technika nie pomoże
Pytania na pw. - tylko osobiste nie związane z forum!


czwartek, 23 sierpnia 2007, 15:59
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post serwis panasonic
Jestem już po serwisie PANASONIC. Ostateczny werdykt to uszkodzony dysk wizyjny a konkretnie pęknięty nabiegunnik. Założyli mi nowy dysk wizyjny (tak twierdzą). Na moje szczęście w nieszczęściu naprawili mi to na gwarancji nic nie musiałem płacić. Trzeba było czekać na diagnozę uszkodzonego dysku wizyjnego z PANASONIC POLSKA.

to tyle
Pozdrawiam


poniedziałek, 3 września 2007, 19:16
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Exabot [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL