Teraz jest poniedziałek, 16 lipca 2018, 16:33

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
 problem z jakością zrzutu z miniDV przez firewire 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post problem z jakością zrzutu z miniDV przez firewire
witam. z góry sorrrki, jeśli temat już wystąpił (ja nie znalazłem) i za prostolinijność, jestem jeszcze zielony w temacie
niedawno otrzymałem kamerę sony hvr-hd1000 (poprzednio miałem handycama z hdd). nagrałem na nią to i owo, po czym nuże zrzucać to do kompa (mam laptopa, więc zrzucam przez firewire plus kartę express) by pobawić się materiałem (używam UleadVideoStudio 11 Plus) i tu zonk - zgrane w UVS pliki są marnej jakości - o ile dźwięk jeszcze jest ok, to obraz jest mdły i nieporównywalnie gorszy od tego jaki nagrała kamera (podłączałem cam pod TV aby sprawdzić - wówczas materiał przedstawiał się rewelacyjnie).
czy to wina kodeka? nie wiem, jaki jest stosowany przy przechwycie materiału przez UVS a chciałbym się dowiedzieć, czy można go zamienić na lepszy i jeśli tak, to jak to praktycznie uczynić (proszę o łopatologiczne wyjaśnienia :mrgreen: ).
zastanawiałem się także, czy na te pogorszenie jakości materiału nie wpływa sam kabel firewire, tzn. czy zakup droższego może coś tu zmienić). ten który mam, dołączony był gratis do karty z wyjściami firewire.
z góry dzięQję za rozjaśnienie mych mroków.

poniedziałek, 8 listopada 2010, 23:34
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Post Re: problem z jakością zrzutu z miniDV przez firewire
Może podaj więcej szczegółów o tej karcie i jak to wygląda w samum Uleadzie, bo tak się składa, że normalnie zrzucając przez firewire obraz jest jedynie kopiowany z kasetki. Żadne kodeki nie są wykorzystywane i nie następuje żadna konwersja materiału.
Wstępnie obstawiam, że źle skonfigurowałeś program, aby wykonywał niepotrzebną operację przy zrzucaniu materiału. Jakie rozszerzenie mają pliki materiału na komputerze? Materiał został nagrany w formacie DV czy HDV?

wtorek, 9 listopada 2010, 00:07