Teraz jest wtorek, 19 czerwca 2018, 16:18




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Kamera do krecenia artystycznego - porady 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 29 grudnia 2010, 11:40
Posty: 10
Post Kamera do krecenia artystycznego - porady
Czesc
Chcialem was poprosic o pomoc w wyborze kamery, nie orientuje sie w cenach wiec z gory nie wyznaczam sobie konkretnej kwoty (najwyzej dozbieram jesli bedzie trzeba - nie chce jednak wydawac za duzo). Kamera bedzie wykorzystywana tylko i wylacznie dla potrzeb artystycznych, a wiec zalezy mi na sporej ilosci i roznorodnosci opcji, dobrym dostosowaniu zarowno w ciemnych pomieszczeniach, na zewnatrz, przy sztucznym oswietleniu, na sloncu, itp itd. Zalezy mi glownie na jakosci ale takze na w miare przenosnym rozmiarze - ale nie kosztem jakosci.
Od jakich cen zaczyna sie dobry sprzet ktory pasowalby do moich wymagan?

Dziekuje i pozdrawiam :-)


środa, 29 grudnia 2010, 11:52
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: sobota, 18 grudnia 2010, 23:23
Posty: 60
Lokalizacja: Katowice/Imielin
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
Najtańsza alternatywa - lustrzanka Canon 550d/7d/60d/5d mk 2 + jakieś jasne szkiełka. Z kamer to tak za ok 7k jest Sony NEX-VG10 która posiada wymienne obiektywy.


środa, 29 grudnia 2010, 20:10
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 29 grudnia 2010, 11:40
Posty: 10
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
Dzieki za odpowiedz Tidziu!
Bylem w sklepie wlasnie i sprzedawca strasznie naciskal ze w tej chwili na rynku najlepszym rozwiazaniem sa Panasonicki TM700, albo SD600, SD700, SD750... Mowil ze konkurencyjne firmy takie jak sony robia kamery drozsze o ponad tysiac a technicznie i jakosciowo bedace na bardzo podobnym poziome.
Troche mnie zdziwilo gdy zapytalem o starszy model kamer Panasonica, HS300, ktory byl za okolo 4k i jak sprzedawca powiedzial, od nowszych rozni sie tylko i wylacznie wielkoscia, malo tego, dosc ze jest starszy, to na dodatek mniejszy. Czy to prawda? No i czy te kamery panasonica rzeczywiscie sa warte uwagi?

Mam dylemat, czy jednak dolozyc troche i kupic kamere z wymiennymi obiektywami jak ten Sony NEX-VG10 ? Jaki jest tego najwazniejszy plus?
No i czy istnieje konkurencja dla tego sony, warta uwagi?

Dzieki i pozdrawiam


środa, 29 grudnia 2010, 23:57
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: sobota, 18 grudnia 2010, 23:23
Posty: 60
Lokalizacja: Katowice/Imielin
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
Ogólnie to kręcenie artystyczne rozumie jako taki typowo kinowy obraz z małą głębią ostrości i dobrym dźwiękiem. To co ja wymieniłem w poście wcześniej spełniają te dwa warunki - przy użyciu jasnych szkieł uzyskasz np. rozmyte tło a postać ostrą, co jest do uzyskania w tych kamerach Panasonica jedynie za pomocą adapterów. Dodatkowo aparaty, jaki i ta Sony posiada złącze mikrofonowe, które się przydaje przy tego typu ujęciach.
Co do kamer, to dokładnie nie wiem czym się one różnią ;) Pamiętaj, że w większości urządzeń jest matryca CMOS - warto poczytać o efekcie Rolling Shutter na internecie.
Ta kamera Sony z wymiennymi obiektywami - plusy ma takie, że posiada dużą matrycę (nie chodzi o mpx), małą głębie ostrości, nie kosztuje dużo, nie wygląda na amatorską. Jedyny minus to chyba cena obiektywów.

Co do tego co mówił sprzedawca - tak, w tej cenie one są bardzo dobre, do kręcenia imienin cioci etc. :) Z ceną jest tak samo, lepiej brać panasonica jeżeli chcesz kręcić 'uroczystości' rodzinne oraz czasem tam jakieś filmiki z kumplami :P


czwartek, 30 grudnia 2010, 15:57
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 29 grudnia 2010, 11:40
Posty: 10
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
Rozumiem :)
W takim razie musze sie zastanowic, czy wziasc tego Sony z wymiennymi obiektywami czy poprostu aparat (np wlasnie ten Canon 550d).
Bo aparaty tez przeciez maja wymienne obiektywy, a sa tansze. Rozumiem, ze tutaj przewaga (nieliczac walorow estetycznych / wielkosciowych / wygody uzytkowania) tego Sony nad lustrzankami typu 550d jest ta duza matryca o ktorej mowiles (a moze ta matryca to zaleta obiektywu, a nie kamery?)? Czy moze jeszcze jakies wazne roznice? Bo domyslam sie ze jakosc filmow bedzie na podobnym poziomie.
Chcialem jeszcze zapytac o obiektywy, czy wszystkie obiektywy robione sa pod jeden rozmiar, czy moze majac konkretny model aparatu mozna korzystac tylko z niektorych obiektywow, bo nie wszystkie beda kompatybilne? I czy ta kamera sony jest kompatybilna z obiektywami do lustrzanek?
Jeszcze jedna sprawa, oprocz tego efektu ostrosci tylko na danym obiekcie (reszta rozmyta) uzyskiwanym poprzez konkretny obiektyw, a takze oprocz obiektywow o nadzwyczajnych zblizeniach - bo tylko te dwie funkcje w obiektywach znam - oprocz tego, czy jest jeszcze ''w czym wybierac'', sa inne rownie ciekawe efekty? Moze pytanie dosc smieszne ale bardzo mnie to interesuje.
I kolejne pytanie, gdybym jednak zdecydowal sie na aparat, np wlasnie Canon 550d - wspomniales ze to najtansza opcja. Czy sa tu jakies alternatywy? Inne aparaty, moze nieco drozsze, a lepsze?
Np widzialem ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=wdMvJBUlEW4 i musze powiedziec ze np. podczas porownania obrazu 1:12 - 1:40 filmiku z EOS 5D2 i Lumix GH1 to akurat te dwa wypadaly jakos bardziej zywo od sony, moze to przez nieco inne ujecia...

Dzieki i pozdrawiam :)


czwartek, 30 grudnia 2010, 20:02
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: sobota, 18 grudnia 2010, 23:23
Posty: 60
Lokalizacja: Katowice/Imielin
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
Obiektywy - tutaj są różne bagnety (czyt. złącza), Canon ma swoje, Nikon ma swoje itd. oczywiście są dostępne adaptery, ale często takie coś jest dużo droższe.
Na głębię ostrości mają wpływ trzy czynniki - ogniskowa, przysłona oraz rozmiar matrycy. Przy ogniskowej rzędu 11mm prawie nie widać rozmytego tła, za to przy 300 i więcej trudno jest ostrość ustawić. Albo nos, albo oczy :). Największą różnice można zauważyć przy zmianie przysłony - jeżeli jest ustawiona na wartość np. 1.4/f jest podobnie, jak wyżej przy 300mm, za to przy 5/f efekt jest podobny jak przy 20mm. Ostatnim czynnikiem jest wielkość matrycy - z tego względu nawet kamery mające wbudowane obiektywy o jasności 1.2/f posiadają płytką głębie. Ze względu na małą matrycę (rzędu 1/4(3x2.5mm), 1/3 (5x4mm) cala). Za to w np. Canonie 550d jest matryca APS-C czyli 25x16mm a głębie ostrości widać jak widać.
Co do obiektywów to warto też pamiętać, że niektóre obiektywy są tylko dla matryc APS-C, a nie dla 35mm gdzie będzie widoczna 'obwódka' na zdjęciach, po bokach.
Ogólnie to dużo łatwiej jest mi to na przykładzie wyjaśnić, ale no cóż.
Co do efektów to chyba jeszcze pozostaje rybie oko oraz zmiana bokech (google) czyli te 'koła' można zamienić np. na serca czy cokolwiek :) Jak znajdę chwilę czasu to coś na ten temat napiszę na mojej stronie. Oraz możliwość stosowania filtrów (gwiazdkowy, polaryzacyjny etc.) które często są tańsze od tych do kamer, oraz możliwość stosowania filtrów typu cookin-p (też google).


czwartek, 30 grudnia 2010, 21:36
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 29 grudnia 2010, 11:40
Posty: 10
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
Wiesz, najgorsze jest to że ja zupełnie nie wiem na co się zdecydować :)
Czy wydać mniej na takiego 550d czy wiecej na EOS 5d2 / Sony NEX-VG10 , czy wybrac cos pomiedzy, jak np. Canon 7d.
Nie wiem czy roznica w jakosc pomiedzy tymi sprzetami jest tak spora jak roznica w cenie.
Nie wiem co mnie lepiej / trafniej zaspokoi :)
Sony NEX-VG10 podobno ma problemy z szybkim lapaniem ostrosci, ale 5d2 podobno takze...
Edit: chociaz nie wiem, teraz obejrzalem jakas inna recenzje Sony i tym razem podobno nie ma problemu z lapaniem ostrosci w ogole - nie wiem co myslec.

Zastanawiam sie tak na powaznie nad Sony NEX-VG10 i Canonem EOS 5D2 bo sa w podobnych cenach - z jednej strony kamera ktora zostala stworzona do filmowania, z drugiej aparat ktory tez swietnie kreci i ma duzo wieksza matryce i ta matryca kusi bardzo...
Co radzisz Tidziu? :)


czwartek, 30 grudnia 2010, 23:52
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 29 grudnia 2010, 11:40
Posty: 10
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
Tidziu, zdecydowałem się jednak na 550d :-)
Czy mógłbyś mi doradzić jakieś dobre szkła na początek? Nie za drogie, jak najlepszej jakości.
Rozumiem że zoom odrazu zwieksza cene - bardziej niz na zoomi zalezy mi chyba na glebi ostrosci :-)
Dzieki i Pozdrawiam


poniedziałek, 3 stycznia 2011, 04:03
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: sobota, 18 grudnia 2010, 23:23
Posty: 60
Lokalizacja: Katowice/Imielin
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
Tutaj właśnie nie ma czegoś takiego, jak szkło do wszystkiego. Dlatego, że zoomy są dużo ciemniejsze, oraz posiadają strasznie dużą aberrację chromatyczną oraz w większości występuje delikatne rozmazanie obrazu przy ekstremalnej ogniskowej. Stałe zaś mają taką wadę, że trzeba ich kilka oraz trzeba się liczyć z zmianą ich w niespodziewanych momentach. Ale za to zyskujemy dobrą jakość obrazu oraz dużą jasność. Tyle z fotograficznego punktu widzenia

Co do wyboru obiektywu. Potrzebujesz właśnie jasnego szkła, i tutaj zależy, czy szerokokątnego, makro, z ekstremalną ogniskową, czy portretowego. Najtańszy z tych wszystkich to chyba portretowa 50mm f/1.8to jest około 80mm w pełnej klatce. Najlepiej przejrzeć testy na swiatobrazu.pl i ocenić, którego Ci potrzeba.


poniedziałek, 3 stycznia 2011, 19:19
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 18 stycznia 2010, 17:01
Posty: 1508
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
TIDZU nie orientujesz sie czy w kamerze NEX-VG10 nagrzewa się tak matryca jak w aparatach foto podczas nagrywania video?

_________________
Sony NEX-VG10 nex5N nex5r Athlon 5600+ 8 gb RAM gtx-460 Adobe CS-5 kuferek do lampy


poniedziałek, 3 stycznia 2011, 21:29
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: sobota, 18 grudnia 2010, 23:23
Posty: 60
Lokalizacja: Katowice/Imielin
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
Niestety, nie miałem okazji pracować na tej kamerce, może ktoś inny będzie wiedział.


poniedziałek, 3 stycznia 2011, 22:12
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 29 grudnia 2010, 11:40
Posty: 10
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
Tidzu, czy moglbys mi doradzic ktory z tych zestawow jest najbardziej atrakcyjny? :) zaczynam sie orientowac w nazewnictwie szkiel ale mimo wszystko ty napewno lepiej ocenisz jakosc i to jak one beda dzialac w praktyce:

60d:
http://www.jessops.com/directory/catalo ... 2F%24s=60d

7d:
http://www.jessops.com/directory/catalo ... %2F%24s=7d

mam wrazenie ze wszystkie w tych zestawach sa dosc ciemne? lepiej kupic osobno body, osobno szkla?


wtorek, 4 stycznia 2011, 21:59
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: sobota, 18 grudnia 2010, 23:23
Posty: 60
Lokalizacja: Katowice/Imielin
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
W tym wypadku najlepiej wypada 60D z EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, mimo iż nie jest to bardzo jasne szkło, to na początek powinno wystarczyć ;) później może 50 f/1.8. Niestety, ale w wielu przypadkach dużo pomaga takie pomacanie obiektywu i sprawdzenie go osobiście. Co do jasności to wg. mojej klasyfikacji szkła poniżej f/3 są ciemne.
Sam do mojej 500d posiadam tylko trzy szkła i jak na razie wystarczają - HELIOS M44-4 (58mm f/2), podpięty na adapterze, Tamron 70-300 - strasznie ciemny, ale używam go głównie do spottingu, a niebo przeważnie jest jasne :) dodatkowo dzięki dużej ogniskowej powstaje ładny bokeh, strasznie duża aberracja :/ ogółem nie polecam do filmowania. Oraz zwykłego kita 18-55, który jest najczęściej używany :P Mała aberracja oraz typowy szeroki kąt się często przydaje.


wtorek, 4 stycznia 2011, 23:15
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 29 grudnia 2010, 11:40
Posty: 10
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
dzieki :-)
Z tego co widze to ta firma Jessops nie ma zadnych obiektywow jesniejszych niż f/2.8 z zoomem… Tzn wiem ze pisales, zoom = ciemniejszy obiektyw, ale czy to znaczy ze jaśniejszych obiektywow niż 2.8 z zoomem nie dostane w ludzkiej cenie? Może warto cos nie canona + adapter, jak myślisz?


PS: Strasznie mnie kusi jakis obiektyw z duza ogniskowa, te podchodzace pod 300mm sa bardzo drogie, gdyby tak ten obiektyw z zestawu 60d ktory poleciles mial chociaz cos kolo 80 -135 , bo mam wrazenie ze bardziej by mi nieco wieksze zblizenie odpowiadalo... Zacheca mnie to co napisales wyzej:
Cytuj:
Przy ogniskowej rzędu 11mm prawie nie widać rozmytego tła, za to przy 300 i więcej trudno jest ostrość ustawić Albo nos, albo oczy :)

Chcialbym moc sie pobawic z tak duza glebia :)

Ps2. A gdybym jednak chcial wydac troszke mniej, ktory z tych zestawów za 1029 funtow uwazasz za bardziej atrakcyjny, EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM , czy EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS ? Jakie znaczenie ma USM ?

Pozdrawiam :)


środa, 5 stycznia 2011, 00:51
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: sobota, 18 grudnia 2010, 23:23
Posty: 60
Lokalizacja: Katowice/Imielin
Post Re: Kamera do krecenia artystycznego - porady
Ten drugi :) Jest jaśniejszy, ma większy zakres ogniskowych oraz stabilizację. USM to taki rodzaj silnika od autofocusa, posługuje się on ultradźwiękami. Jest on cichszy i trochę szybszy.


środa, 5 stycznia 2011, 11:19
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL