Teraz jest wtorek, 21 sierpnia 2018, 05:09

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
 bliskie sceny, szerszy kadr 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post bliskie sceny, szerszy kadr
Nie mam doświadczenia i może ktoś coś poradzi.
Kręcę często dzieci w ciasnym mieszkaniu.
Jak wycofam zoom na 0, to i tak nie wszystko to co chcę mogę objąć kadrem,
bo mieszkanie jest ciasne i często nie można się bardziej cofnąć w tył.
Jak objąć w kadrze więcej ?
Próbowałem w kamerze ustawić tryb 16:9 i panorama, ale to nie jest rozwiązanie.

Czy są jakieś ustawienia w kamerach, które umożliwiają "zmniejszenie zoomu" ?

Kamera JVC GR-D30.

Pozdr. waldib

wtorek, 19 sierpnia 2003, 13:15
Bywalec
Bywalec

Chyba potrzebujesz obiektywu szerokokątnego... Jest to element wkręcany w obiektyw, dzięki niemu uzyskasz większy kąt widzienia, niestety stosując go zniekształca się obraz po bokach.
Jak się nie mylę, z angielskiego nazywa się to obiektyw WIDE, przykładowy możesz znaleźć pod adresem
http://www.jvc.pl/produkty.php?objectID=300

Przy zakupie należy pamiętać o tym, aby wybrać obiektyw z odpowiednią średnicą filtra, w twoim przypadku 37 mm.
Oprócz obiektywów szerokokątnych występują jeszcze obeiktywy TELE zwiększające zakres ogniskowej, czyli wiekość ZOOM'a np. 2x.

Maciej G.

wtorek, 19 sierpnia 2003, 14:47
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Małe sprostowanie nie jest to obiektyw ale nasadka szerokokątna na obiektyw o odpowiedniej średnicy. Kamery DV nie mają wymiennych obiktywów.
Jedynym wyjątkiem jest kamera DV Canon XL1s, która ma wymienne obiektywy i posiada jako opcja obiektyw szerokokątny w miejsce standardowego.

wtorek, 19 sierpnia 2003, 16:21
Bywalec
Bywalec

W 100% się zgadzam, jest to nasadka :-) Sorrki za błędzik, chodziło mi po głowie to słowo ale... zampomniałem :-(