Teraz jest piątek, 20 lipca 2018, 12:45




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
 zestaw EW100 G3 a STEREO na sali 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 13 stycznia 2010, 23:56
Posty: 404
Post zestaw EW100 G3 a STEREO na sali
witam,
po zakupie zestawu bezprzewodowego nagrywam dźwięk w ten sposób, że na jednym kanale mam dźwięk ogólny sali a drugi kanał nagrywa dźwięk prosto z miksera zespołu. Wszystko fajnie pięknie tylko czy jest jakaś możliwość żeby mieć dźwięk stereo bo poprzez złączenie tych 2 kanałów do kupy dźwięk staje się mono. Macie jakieś sposoby na opisany problem?

_________________
Doświadczenie: HMC151, XF100, AC130, AF101, GH3, 5dMKII, 6D


piątek, 6 maja 2011, 16:47
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 11 listopada 2009, 23:57
Posty: 666
Post Re: zestaw EW100 G3 a STEREO na sali
Kiedyś robiłem dokładnie tak jak Ty, ale brakowało mi tego stereo. Teraz nagrywam audio kapeli na zewnętrzny rejestrator Zoom H4n i na kamerze mik stereo. Niestety wtedy trzeba pamiętać żeby włączyć rejestrator i potem na kompie synchronizować dźwięk. Inaczej się nie da.
Swego czasu przymierzałem się do Panasia 171 - ta kamera ma możliwość nagrywania 4 kanałów audio (sprawdzone) można wtedy zapiąć dwa mikroporty z dźwiękiem od kapeli i jest stereo + dwa z mika kamery i nie ma problemów z synchro.


piątek, 6 maja 2011, 23:50
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 13 stycznia 2010, 23:56
Posty: 404
Post Re: zestaw EW100 G3 a STEREO na sali
Jendruś napisał(a):
Kiedyś robiłem dokładnie tak jak Ty, ale brakowało mi tego stereo. Teraz nagrywam audio kapeli na zewnętrzny rejestrator Zoom H4n i na kamerze mik stereo. Niestety wtedy trzeba pamiętać żeby włączyć rejestrator i potem na kompie synchronizować dźwięk. Inaczej się nie da.
Swego czasu przymierzałem się do Panasia 171 - ta kamera ma możliwość nagrywania 4 kanałów audio (sprawdzone) można wtedy zapiąć dwa mikroporty z dźwiękiem od kapeli i jest stereo + dwa z mika kamery i nie ma problemów z synchro.


Rejestrator do kapeli i nagranie stereo z kamery wydaje się najlepszym rozwiązaniem sprawy tylko... ta synchronizacja dźwięku z kamery z dźwiękiem z rejestratora :-(. Wielkie dzięki za info.

Ps. Jak już dwa mikroporty to można by było sprawdzić taki system:
zsumować jeden mikroport z mikrofonem na kamerze i zsumować drugi mikroport z mikrofonem na kamerze. Problem w tym, żę trzeba by było na mikroportach ustawić głośność tak żeby była odpowiednia do głośności dźwięku panującego z sali i to chyba by było największym problemem w użytkowaniu. Tylko gorzej jakby się coś w trakcie imprezy popierxxxxxx całkiem z dźwiękiem.

_________________
Doświadczenie: HMC151, XF100, AC130, AF101, GH3, 5dMKII, 6D


sobota, 7 maja 2011, 11:07
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 11 listopada 2009, 23:57
Posty: 666
Post Re: zestaw EW100 G3 a STEREO na sali
lukasz8402 napisał(a):
Ps. Jak już dwa mikroporty to można by było sprawdzić taki system:
zsumować jeden mikroport z mikrofonem na kamerze i zsumować drugi mikroport z mikrofonem na kamerze. Problem w tym, żę trzeba by było na mikroportach ustawić głośność tak żeby była odpowiednia do głośności dźwięku panującego z sali i to chyba by było największym problemem w użytkowaniu. Tylko gorzej jakby się coś w trakcie imprezy popierxxxxxx całkiem z dźwiękiem.

Nieźle kombinujesz :) Lubię ludzi którzy kombinują. Jak na Roadshow zgłębiałem temat Panasia 171 tłumaczyłem że potrzebuję 4 kanały - dwa na mik kamery dwa na stereo z kapeli to ludzie wokół łącznie z personelem BEiKSu patrzyli na mnie jak na idiotę :) Witam w klubie :)
Kombinacja o której pisałeś nie wypali ,bo musiałbyś nosić ze sobą mikserek i przy nim grzebać, na uszach dobre słuchawki odcinające od otoczenia i jeszcze kamera w drugiej łapie. Teoretycznie możliwe - praktycznie trudne do opanowania. Chyba że zatrudnisz dźwiękowca, który będzie za tobą biegał :)

Marzy mi się taki zestaw - dwie kamery z time-codem + rekorder z time-codem. Rekorder Edirol 4 Pro kosmicznie drogi ok. 8,5 tys. Co ciekawe jedyny na rynku - nie ma konkurenta :(
Z takim zestawem podłączasz kabelkiem time-cod wszystkie trzy sprzęty - synchronizujesz - odłączasz kabel i jazda. W domu wrzucasz wszystko na timeline i masz pełne synchro. Warunek, żadnego urządzenia nie można wyłączać w przerwach - trzeba od nowa synchronizować.
Podobno jest "sofcik", który robi synchro po wave-form, ale nie mogę go namierzyć i ciekawe czy sobie poradzi z dźwiękiem w złych akustycznie salach. Zawsze można robić "klapsa" wtedy pewnie sobie poradzi.

Ciągnąc temat dalej - dobrze jak kapela gra na jednym mikserze - mogą być problemy z poziomem na wyjściu miksera, ale największym wyzwaniem jest kapela w "żywym składzie" - perkusja, gitary na piecach - to dopiero jest wyzwanie. Mam taki przypadek w lipcu.
Plan jest taki - mam duży mikser 16 kanałowy, 4kanałowy rejestrator Zoom, pożyczony 8 kanałowy Zoom i gromadę mikrofonów łącznie z perkusyjnymi. Do miksera "wpuszczę" wszystkie sygnały - perkusja, piece ,wokale - ze sumy wypuszczę dwa kanały do małego Zooma - poziomy na żywca - może uda się bez kombinacji.
Dla bezpieczeństwa - później można grzebać w domu - na pozostałe wolne 10 kanałów z rejestratorów wypuszczę sygnał z DIR każdego kanału - te najistotniejsze kanały. Sprawa dodatkowo utrudniona, bo będzie grała kapela z dość "leciwym" sprzętem, który nie ma wyjść liniowych - trzeba będzie zrobić to mikrofonami. Odgłosy sali z mikrofonów na kamerach.
Generalnie uwielbiam takie wyzwania.

Może kombinacja totalna, ale warto udowodnić sobie że się da, tym bardziej że akustyka sali pozostawia wieeeeele do życzenia.
Pozdrawiam.


sobota, 7 maja 2011, 22:22
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 13 stycznia 2010, 23:56
Posty: 404
Post Re: zestaw EW100 G3 a STEREO na sali
"musiałbyś nosić ze sobą mikserek i przy nim grzebać"
wysterować na upartego można przez ew100 sterując z jego menu poziom głośności, raz jak ustawisz do pewnych warunków to powinno być ok.
Ok no ale tak naprawdę to myślę że to wszystko narobi więcej zadymy niż porzytku a to dlatego że człowiek mniej się zacznie skupiać na kadrowaniu, ekspozycji i ostrzeniu a będzie grzebał w audio... :-(

Ogólnie tak myślę że ew 100 to będę raczej stosował w salach o kiepskiej akustyce, wtedy można zrezygnować ze stereo na rzecz czystego dźwięku. Tam gdzie poradzą sobie mikrofony na kamerze raczej nie będę kombinował.

A tak jeszcze w nawiasie kolega Najrad kiedyś prezentował ciekawe rozwiązanie z dwoma sparowanymi mikrowonami behringer C2 - 1 ustawiony w stronę obiektywu a drugi w stronę baterii kamery... podobno bardzo ładny dźwięk z tego wychodzi. W najbliższym czasie postaram się sprawdzić jak to będzie u mnie tylko musze zakupić te behringer-y.

_________________
Doświadczenie: HMC151, XF100, AC130, AF101, GH3, 5dMKII, 6D


niedziela, 8 maja 2011, 02:05
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 11 listopada 2009, 23:57
Posty: 666
Post Re: zestaw EW100 G3 a STEREO na sali
Cytuj:

Ja najczęściej na sali stawiam Tascama DR-07 na statywie pomiędzy głośnikami i nagrywam.

Nie zawsze jest miejsce na scenie, po za tym nagłośnienie "sieje" do przodu - nagłośnienie liniowe stawiane za kapelą - bardzo rzadki przypadek ze względu na cenę, rejestrator "bierze" wtedy bardziej odgłosy sceny i basy. Jeżeli kapela ma dobre ekrany to w miarę, ale jak pełen skład to już się nie sprawdza, bo perkusja "hałasuje" najgłośniej.
To tylko takie moje luźne przemyślenia.
Pozdro.


piątek, 8 lipca 2011, 22:28
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 13 stycznia 2010, 23:56
Posty: 404
Post Re: zestaw EW100 G3 a STEREO na sali
Jendruś napisał(a):
Cytuj:

Ja najczęściej na sali stawiam Tascama DR-07 na statywie pomiędzy głośnikami i nagrywam.

Nie zawsze jest miejsce na scenie, po za tym nagłośnienie "sieje" do przodu - nagłośnienie liniowe stawiane za kapelą - bardzo rzadki przypadek ze względu na cenę, rejestrator "bierze" wtedy bardziej odgłosy sceny i basy. Jeżeli kapela ma dobre ekrany to w miarę, ale jak pełen skład to już się nie sprawdza, bo perkusja "hałasuje" najgłośniej.
To tylko takie moje luźne przemyślenia.
Pozdro.


a miki typu shotgun i ustawienie rejestratora po 2 stronie sali, jak to się spisuje w praktyce? O tak jeszcze przy okazji to ten at pro37 to oferuje wysoką jakość dźwięku? bo jak słucham moich nagrań z niego to jakoś szału niema...

_________________
Doświadczenie: HMC151, XF100, AC130, AF101, GH3, 5dMKII, 6D


piątek, 8 lipca 2011, 22:40
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 11 listopada 2009, 23:57
Posty: 666
Post Re: zestaw EW100 G3 a STEREO na sali
lukasz8402 napisał(a):
a miki typu shotgun i ustawienie rejestratora po 2 stronie sali, jak to się spisuje w praktyce? O tak jeszcze przy okazji to ten at pro37 to oferuje wysoką jakość dźwięku? bo jak słucham moich nagrań z niego to jakoś szału niema...

Robię dźwięk w sposób opisany wyżej, ale podany przez Ciebie sposób wydaje się być spoko.


piątek, 8 lipca 2011, 22:53
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: niedziela, 4 stycznia 2009, 22:40
Posty: 29
Post Re: zestaw EW100 G3 a STEREO na sali
Czy ktoś się orientuje czy wspomniane wcześniej Behringer C2 nadają się do rejestracji "dobrego" dźwięku na PMW-EX1R. Co sądzicie o RODE w wersji stereo na kamerze i ZOOM H4n przy zespole?
Wiem, że pytanie lekko zbacza z tematu, ale z tego co wiem to za pomocą Sennheisera trudno jest uzyskać stereo (osobiście rozważam zakup EW100-ENG G3 - do mono niestety).


piątek, 22 lipca 2011, 22:51
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 11 listopada 2009, 23:57
Posty: 666
Post Re: zestaw EW100 G3 a STEREO na sali
arhom napisał(a):
Co sądzicie o RODE w wersji stereo na kamerze i ZOOM H4n przy zespole?

Pracuję właśnie tak jak napisałeś. Do tego kompletu przydałby się jeszcze mały mikserek, bo kapele mają czasami bardzo wysoki sygnał dla Zooma.
Rode Video StereoMic niestety nie jest tak dobry jak wcześniej produkowane. Bardzo łatwo łapie przestery. Używam w PD170 - cały czas audio na manualu. Strasznie to upierdliwe - jak plecami do kapeli to ciągniesz w górę, jak odwracasz się do źródła dźwięku to jazda w dół. W PD dosyć wygodnie to się robi , ale.....Do końca sezonu przemęczę - potem oddam do jakiegoś elektronika na przeróbkę podobno pomaga.


piątek, 22 lipca 2011, 23:28
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: wtorek, 30 marca 2004, 00:37
Posty: 169
Post Re: zestaw EW100 G3 a STEREO na sali
Witam.
czyli najlepszym rozwiązaniem będzie na kamerowy np. Rode stereoMic (kupowałem w 2007 roku i żadnych przesterów nie ma, nawet jak podejdę pół metra obok kolumny kapeli). i do tego postawić na statywie rejestrator Zoom H4n. Pytanko w którym miejscu najlepiej ulokować ten rejestrator tak żeby nie przeszkadzał a nagrał prawidłowo dźwięk?


wtorek, 9 sierpnia 2011, 18:03
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: wtorek, 30 marca 2004, 00:37
Posty: 169
Post Re: zestaw EW100 G3 a STEREO na sali
pytam bo czasami są małe sale i nie ma możliości postawienia go na stojaku przed zespołem


niedziela, 14 sierpnia 2011, 12:48
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 2 lutego 2005, 23:40
Posty: 1159
Post Re: zestaw EW100 G3 a STEREO na sali
osobiscie mam zooma h2 i mika do niego nie podpinam. odpalam 4 mikrofony. rejestruje bardzo dobry jakosciowo dzwięk


poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 13:22
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL