Teraz jest wtorek, 19 czerwca 2018, 18:05

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
 Canon XH-A1 czy Sony NEX VG10 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Post Canon XH-A1 czy Sony NEX VG10
Na wstępie witam serdecznie wszystkich użytkowników tego forum!

Mam pytanko. Zamierzam kupić kamerę, która deocelowo będzie przeznaczona do filmowania uroczystości/wesel oraz kręceni amatorskich filmów fabularnych.

Jestem nowicjuszem i póki co będę oczywiście skupial się na nauce filmowania w praktyce.

Wertowałem różne fora, czytałem porównania kamer i przyznam szczerze, że im więcej czytam tym jestem mniej zdecydowany co kupić. Mam nadzieję, że będziecie w stanie mi pomóc.

Na oku mam dwie (zupełnie różne od siebie) kamery.
Canon XH-A1 i Sony NEX VG10. Co wg Was jest lepszym wyborem?

Osobiście wydaje mi się, że Canon XH-A1 to lepszy wybór, jest to kamera na pewno bardziej profesjonalna, ale ... czy nie jest już przestarzała (matryca CCD, brak full HD) ?

Będę wdzięczny za pomoc i nakierowanie mnie na właściwą drogę ;)

Pozdrawiam!

wtorek, 14 czerwca 2011, 17:39
Stały bywalec
Stały bywalec

Post Re: Canon XH-A1 czy Sony NEX VG10
To są dwie różne kamery i do różnych zastosowań. Bardziej uniwersalną jest XH-A1. NEX VG10 to kamera, która wymaga trochę wprawy i najlepiej stosuje się ją, jako drugą, bądź do realizacji, gdzie masz czas na ustawienie kamery. Do szybkiej reporterki nie nadaje się, natomiast do filmów fabularnych, lub jako druga będzie jak najbardziej wskazana.

NEX-VG10E, podgląd NEWAY 7677HBT, DVC30, Vegas 10, Ulead Media Studio 7Pro, komputer i7 2600, mixer audio SoundCraft, compressor limiter DBX, mikrofon StudioProjects B1, sterowniki lanc Manfrotto i Libec, statywy Velbon DV7000, Slide kamera S980.

wtorek, 14 czerwca 2011, 20:42
Bywalec
Bywalec

Dziękuję za odpowiedź.

Jako alternatywę, na oku mam także kamerę Sony HXR MC 2000, jednak nie mogę znaleźć w necie rzetelnych opinii na temat tego sprzętu. Jest to stosunkowo nowa i tania kamera.