Teraz jest środa, 20 czerwca 2018, 13:19




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
 PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Dołączył: niedziela, 4 stycznia 2009, 22:40
Posty: 29
Post PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
Witam

Zastanawiam się na kupnem kamerki z przeznaczeniem głównie do uroczystości rodzinnych (w szczególności wesela). Do niedawna moim faworytem była PMW-EX1R natomiast obecnie wprowadziły mi mętlik w głowie te dwie kolejne jak w tytule. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z takowym sprzętęm.
1. Czy NEX i AG mogą rejestrować materiał wstecz. Mam na myśli czy podobnie jak PMW, gdy jest w stanie czuwania to materiał cały czas rejestruje i w momencie użycia REC mamy "troszkę" materiału z chwili przed nagrywaniem.
2. Jak wypadają te dwie kolejne z filmowaniem w słabych warunkach oświetleniowych?...


wtorek, 21 czerwca 2011, 22:00
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: sobota, 19 czerwca 2010, 13:29
Posty: 177
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
Nie posiadam żadnej z nich :( . Najjaśniejsza zdecydowanie NEX-FS100 (pełna klata )
To co mi się podoba w NEX-FS100 i AG-AF101E to wymienna optyka .
I tak powinno być z każda kamera .Pytanie tylko czy pod wesela sie sprawdzi np: NEX-FS100 ? Nie wiem . Jak byś się spytał- pod kręcenie reklam, odpowiedz była by prosta NEX-FS100 i AG-AF101E bierz . Kamerka NEX-FS100
z jednej strony ma wiele zalet bardzooo jasna a z drugiej brak filtra ND, na ile to może być uciążliwe w reporterce ????


wtorek, 21 czerwca 2011, 22:25
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: niedziela, 4 stycznia 2009, 22:40
Posty: 29
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
Właśnie taki sam mam dylemat. Troszkę się naczytałem o tych kamerkach ale nie potrafię wybrać. Jak już wspomniałem do niedawna faworytem była EX1R (a może Sony wypuści następcę EX1R :-) )
Jeszcze nie tak dawno to EX1R była najjaśniesza.


wtorek, 21 czerwca 2011, 22:41
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: sobota, 19 czerwca 2010, 13:29
Posty: 177
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
To co wspaniałe w tych kamerkach NEX-FS100 i AG-AF101 to to, że one nie ograniczają w niczym . Cały czas możesz poszerzać asortyment nowych luf .
A jak za parę latek stwierdzisz ze body trzeba zmienić, kupisz nowe a obiektywy zostaną . Na pewno ten system się tak szybko nie starzeje .


wtorek, 21 czerwca 2011, 23:55
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 18 maja 2005, 15:30
Posty: 466
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
arhom napisał(a):
Witam

Zastanawiam się na kupnem kamerki z przeznaczeniem głównie do uroczystości rodzinnych (w szczególności wesela). Do niedawna moim faworytem była PMW-EX1R natomiast obecnie wprowadziły mi mętlik w głowie te dwie kolejne jak w tytule. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z takowym sprzętęm.
1. Czy NEX i AG mogą rejestrować materiał wstecz. Mam na myśli czy podobnie jak PMW, gdy jest w stanie czuwania to materiał cały czas rejestruje i w momencie użycia REC mamy "troszkę" materiału z chwili przed nagrywaniem.
2. Jak wypadają te dwie kolejne z filmowaniem w słabych warunkach oświetleniowych?...

a jakie masz doswiadczenie w pracy w reporterce, na jakim sprzecie ?


środa, 22 czerwca 2011, 14:28
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 10 sierpnia 2010, 16:24
Posty: 440
Lokalizacja: Mazury
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
kamera fajna ale to chyba duże pieniądze będą związane z nią link1
link2

_________________
szczęsliwej drogi już czas...


środa, 22 czerwca 2011, 17:01
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: niedziela, 4 stycznia 2009, 22:40
Posty: 29
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
Jeśli chodzi o moje doświadczenie to zbyt wielkie nie jest.
Nie zajmuję się tym zawodowo - działam w zupełnie innej branży.
Mam niestety takie "małe" zboczenie na punkcie sprzętu a ten który posiadam niestety nie spełnia moich oczekiwań - jest to bardzo ciemna kamerka SONY HVR-A1E. Kupiłem ją kilka latek temu z polecenia BEIKSU i niestety nie jestem zadowolony, głównie ze względu na kiepski materiał w słabym świetle.
Nie można przecież całej sali obstawić światłami. To nie jest materiał do TV.

Czaiłem się dość długo na kamerkę EX1. Trwało to na tyle długo że wyszedł model EX1R, a teraz te pseudo/lustrzenko podobne mi namieszały.

Jak jest z tym Prerecordingiem? Czy te kamerki to posiadają - EX1R posiada


środa, 22 czerwca 2011, 17:26
Zobacz profil
Nowy
Nowy
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 22 czerwca 2011, 12:12
Posty: 3
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
Witam,
Ja bym wybrał Panasa AG-AF101E nie tylko dlatego, że jestem zwolennikiem tej marki, ale ogółem jestem przekonany co do ich jakości. Co do wspominanego zakladu materialu przed przyciśnieciem REC, patrzymalem spacjalnie w manualu, że działa w trybie PRE-REC - "zaklad" 3 sekundy. Kiedyś porównywałem akcesoria firmowe do kamer to okazalo się np., że nie było pare miesięcy temu zamienników do dużych baterii do HMC151 co było pewnego rodzaju bólem. Do Sony jest troche zamienników. Na logikę wydaje mi się jednak, że o jakości obrazu najbardziej będzie decydował sam obiektyw. Poza tym, Panasonic ladnie sobie radzi z podbijaniem jasności (u mnie do +18db).
Moze troche chaotycznie ale to jest ogółem to co mniej więcej mogę powiedzieć :)
Pozdrawiam!

_________________
Obrazek
Wynajem kamer Panasonic AVCCAM, montaż filmowy i telewizyjny
http://piettro.pl/, tel. 668 341 754


środa, 22 czerwca 2011, 18:52
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: niedziela, 4 stycznia 2009, 22:40
Posty: 29
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
Widzę, że na dzień dzisiejszy wybór PMW-EX1R wydaje się być najgorszy - prawda?


środa, 22 czerwca 2011, 21:30
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 6 czerwca 2008, 19:40
Posty: 1208
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
Do niedawna pracowałem EX1, od kilku tygodni mam Panasonica AF100 (100 i 101 to jest dokładnie to samo, obie wersje mają identyczne tryby nagrywania w PALu i NTSC, czyli de facto różnią się serwisem gwarancyjnym).
No to jedziemy.
AF100 waży 1.3 kg (FS100 waży poniżej 1kg), czyli 2 razy mniej od EXa więc trzeba mieć pewną rękę o ile nie dysponuje się obiektywem o słusznej wadze. System stabilizacji AF100 działa co prawda bez zarzutu, ale 2,5 kg EXa sprawiały, że było stabilnie nawet na kacu, a przy AF100/101 z lekkimi szkłem trzeba uważać:) Wydaje mi się, że waga AF100 jest na granicy stabilnych ujęć, ale to też bardzo zależy od operatora.
Matryca w AF100 nie ma pełnej klatki i każde szkło na dzień dobry ma dwukrotnie węższy kąt widzenia.
AF100 to właściwie pełny manual, nie ma m.in. serwa zooma. Jest autofokus ale jak ktoś jest przyzwyczajony do manualnej obsługi pojawia się problem. EX miał rewelacyjne, duże pierścienie. Obiektywy do AF100 czy te dedykowane (Panasonic Lumix cośtam) czy np. od lustrzanek Canona to jest plastik z małymi pierścieniami słabo przystosowanymi do pracy reporterskiej. Z drugiej jednak strony można wkręcić przez adapter niemal dowolny obiektyw, od starszych, metalowych obiektywów lustrzankowych ściągniętych ze strychu albo ebaya (tanie, dobre szkła, precyzyjne pierścienie) po zestaw Zeiss Compact Prime ze złączem Micro 4/3. Ze szkłami Panasonic Lumix da się też na reporterce pracować, tyle, że przesiadka z pierścieni EXa na lichy plastik jest trochę chropowata.
AF100 potrzebuje też trochę więcej światła od EXa, ale podbicie gain do 400 czy 800 ISO daje radę.
AF100 jest bardzo ergonomiczna. O obsłudze EXa złego słowa nie powiem, ale Panasonic w AF100 to jest coś więcej (wg recenzji z FS100 pod tym względem jest raczej słabo). Wyważenie AF100 bardzo dobre, do tego duża wygodna rączka u góry (można ją zresztą odkręcić) jak od parowego żelazka z 3 gwintami na peryferia. Sterowanie kamerą i funkcjonalność to jest po prostu majstersztyk. Po dwóch dniach roboczych pracuje się płynnie bez odrywania wzroku od kadru.
Kontrola ostrości poza licznikiem odległości i zwykłym "peaking" na czerwono oferuje tryb pokazujący przebieg ostrości w całym kadrze w kolorze białym (naprawdę bardzo pomocna rzecz). Można też przełączyć wizjer w tryb czarno-biały, wtedy czerwone "peaki" widać najlepiej. Na dokładkę dali jeszcze bajer zwany focus bar pokazujący odległość aktualnego nastawu ostrości od wyliczonej ostrości jaka powinna być ustawiona na celowniku (który oczywiście można dowolnie przesuwać joistikiem).
4 pozycyjny filtr ND. Do pomiaru światła poza zebrami i pomiarem odchylenia od "idealnej" ekspozycji obrazu jest absolutny hicior czyli waveform monitor (plus vector monitor) i punktowy pomiar wartości luminancji. Dodatkowo, w razie niewłaściwej ekspozycji, wyświetla się info jaki filtr ND powinien być w użyciu.
Standardowe tryby nagrywania 720 25p/50p i 1080 25p lub 50i. A niestandardowe przy 1080p 12-60 fps. Migawkę w standardzie można ustawić w 10 pozycjach od 1/2 do 1/2000 sek, funkcja synchro scan pozwala poszaleć z wartością migawki np. 1/29,4, 1/41,8 (skala 1/1000 sek, ale są ograniczenia wynikające z ustawionego fps). A to tak zupełnie od czapy nie jest nawet przy chałturach, bo przy słabym oświetleniu zamiast 1/60 można spróbować z 1/45 i te parę luksów jest do przodu.
Nagrywanie timelapsów itp w przedziałach od 1 kl/sek do 1 kl/120sek.
Obrazek można wycisnąć naprawdę zacny, jest 6 elastycznych profili.
Zapis obrazu idzie do AVCHD standardowo 21-24 Mbit/s, audio do LPCM lub AC3. W trybie NTSC przy podkręcaniu fps do 60 kl/s bitrate jest 21-35 mbit/s (w PAL-u niestety nie). Ale może wyprowadzić nieskompresowany sygnał poprzez HDMI albo SDI (4:2:2, 8 bit).
2 XLRy, Mic lub Phantom rozdział na kanały, audio gain -50/-60 db.
2 sloty na karty SD (np. na 32 gigową wchodzi 3h nagrania).
13-sto stopniowe gain 200-3200 ISO.
3 sek prerekording.
Oprócz balansu bieli jest balans czerni.

Co do Soniacza FS100 to jest już trochę recenzji. Cenę opuścili w stosunku do zapowiadanej kilka mies temu o 1000 dolców na ok. 5000 czyli podobnie jak AF100. Obrazek FS100 ma lepszy, jest też jaśniejsza, ale ma kilka istotnych braków. Tylko jeden slot na kartę da się przełknąć, ale bez filtrów ND i wizjera to już krucho. Poza tym LCD jest umieszczony na górze kamery pośrodku więc nie da się kadrować podnosząc body choćby na wysokość oczu. Brak dodatkowego, górnego uchwytu, brak SDI (jest HDMI), no i do zdjęć z ręki może być zbyt lekka. FS100 jak dla mnie to nie jest kamera do reporterki czy dokumentu (jeśli ma się tylko jedną kamerę, bo jako dodatkowa jak najbardziej). Oczywiście do fabułek i sesji studyjnych super maszynka.
Jeszcze jedna kwestia ograniczeń FS100 - wersje PAL i NTSC mają różny klatkarz: NTSC ma 24/30/60, PAL ma tylko 25/50.


czwartek, 23 czerwca 2011, 02:07
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: niedziela, 4 stycznia 2009, 22:40
Posty: 29
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
Dzięki grabos za wyczerpującą odpowiedź.
Wnioskuję z niej, że wybierając pomiędzy EX1R i AG-AF101 jesteś za Panasiem...
Wygląda na to, że w dniu dzisiejszym EX1R to powoli przeżytek (a szkoda).
Nadal mam jednak dylemat aczkolwiek teraz pomiędzy NEX-FS100 a AF101E...
Chyba, że polecacie coś jeszcze zupełnie innego...


czwartek, 23 czerwca 2011, 14:37
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: sobota, 19 czerwca 2010, 13:29
Posty: 177
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
kolega grabos napisał z doświadczenia a to najważniejsze .Ja tylko dodam że
karty do PMW-EX1R sa strasznie drogie .
Panasonicowi można było by zarzucić ze poszedł po najmniejszej lini oporu .
Jakby nie było to taki odgrzany kotlet gh2 .
NEX-FS100 dużym plusem to od podstaw zaprojektowany nowy sensor .Ale brak ND 8O . Co prawda ktoś by mógł powiedzieć ze wystarczy przysłonę przymknąć ,ale to nie tedy droga.NEX-FS100 ma 2 sloty na kartę (bynajmniej ta przedpremierowa wersja jaka widziałem na necie)
Wybór jest trudny jak widzisz . Dużo łatwiej by ci było podjąć decyzje jakbyś już miał jakieś dobre obiektywy


czwartek, 23 czerwca 2011, 20:07
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 6 czerwca 2008, 19:40
Posty: 1208
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
Wg specyfikacji piszą, że slot jest jeden
http://www.bhphotovideo.com/c/product/7 ... ensor.html

FS100 ma sensor z F3, a co do kotletów to ja jednak wolę odgrzewany.

Wideorecenzja Blooma. Warto zerknąć na część o FS100
"AF100 vs F3 vs FS100 Part 2: In depth and conclusions"
http://vimeo.com/23344796

arhom, do ślubów itp FS100 moim zdaniem bez sensu. A czy EX czy AF czy co innego to musisz sam wydedukować. EX jest rewelacyjna, ale po wejściu w ten przedział cenowy kamer z dużymi matrycami i optyką rzeczywiście jest zagwozdka. Ja nie żałuję wyboru głównie z powodu optyki, ale także jeszcze lepiej AF100 się obsługuje od EXa.
AF100 to doskonała kamera z gł. wadą w postaci crop factor, a FS100 to jednak nie kamera (w każdym razie nie do filmowania na żywca) i bez dodatkowego osprzętu (pomijając obiektywy, których jeszcze jak na lekarstwo) rzetelna, pełnowymiarowa reporterka nie wchodzi w grę.


czwartek, 23 czerwca 2011, 21:36
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: niedziela, 4 stycznia 2009, 22:40
Posty: 29
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
Kurczę...
Już raz popełniłem błąd wybierając HVR-A1E - strasznie ciemna (to główna wada)... Dodatkowo wymiana kasetek to nieporozumienie.
Tym razem nie chcę popełnić błędu i dlatego pytam Was o radę...
Jak już wspomniałem byłem zdecydowany na EX1R, gdyż wydaje mi się bardzo dobrą kamerką za przyzwoitą kasę. Co do kart SxS zawsze można się wspierać alternatywnymi nośnikami np. na SSD.
Od czasu jednak jej premiery wiele się zmieniło i kamerka już troszkę się podstarzała - dlatego pytam o te pozostałe. Chyba, że proponujecie coś jeszcze innego w podobnym przedziale cenowym.

Dlaczego FS100 do ślubów jest bez sensu? Dlaczego to nie kamera???
Wiem wizjer/ekran troszkę niefortunny. Czy coś takiego nie poprawi sytuacji?
Sony VCT-SP2BP - powinno poprawić kwestię stabilności... Pozostaje jeszcze sprawa filmowania z uniesiona kamerą - jakby się uprzeć to można zastosować coś do podglądu.


czwartek, 23 czerwca 2011, 22:01
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 6 czerwca 2008, 19:40
Posty: 1208
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: PMW-EX1R v NEX-FS100 v AG-AF101E
Do do reporterki kamera musi być bardzo elastyczna. Trzeba mieć możliwość niemal dowolnego chwytu w każdej sytuacji oraz zmiany trzymania lub ręki jak się zmęczysz. A kamera o jednym uchwycie z boku niestety nie daje tej swobody i komfortu. Ustawienie reportera względem podglądu LCD też czasem bywa mało poważne, a FS100 niestety tego nie umożliwia. Mam też wrażenie, że w FS100 umieszczenie LCDka wymusza trzymanie kamery przed twarzą, co też nie jest za fajne jak się pracuje w tłumie czy na zdezelowanym chodniku (jak LCD jest z boku to jednak widok do przodu przesłania tylko te parę cali, a z FS100 całe body).
A wizjer potrzebny jest nie tylko przy silnym słońcu, często po prostu lepiej się "zdejmuje" będąc schowanym w okularze, a jak masz kilka godzin roboty to też fajnie dać oczom zmianę w postaci innego podglądu.
Jak się przymierzałem do zakupu AF100 i dali akurat info o rychłym wejściu konkurenta to się zdrowo podpaliłem, ale lektura specyfikacji roboczej podziałała na chłodno. Ja nie ryzykowałem, ale może da się te mankamenty z FS100 jakoś oswoić? Trochę kusiło, bo matryce Soniacza to miody, a tu jeszcze pełna klatka.


piątek, 24 czerwca 2011, 02:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL