Teraz jest niedziela, 18 listopada 2018, 03:59




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
 RED Scarlet 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 20 lutego 2006, 22:29
Posty: 672
Post RED Scarlet
Dzisiaj o północy Czerwony pokaże swoją Scarlet.
Kamera, pomimo iż jeszcze jej nie ma, stała się kultową. W tej chwili na Forum RED w dziale Scarlet myszkuje ok 700 osób.
Kamery RED wywarły wielki wpływ ma światowy rozwój w tej dziedzinie. To właśnie dzięki nim sławni ruszyli swoje du.. i przystąpili do konkurencji w tym zakresie.
Jim Jannard lider firmy, wielki wizjoner, doskonały organizator może doprowadzić do zaniknięcia mokrych technologii filmowych.


czwartek, 3 listopada 2011, 09:39
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 1 listopada 2004, 00:52
Posty: 552
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: RED Scarlet
"Mokra" technologia już znika a skończy się całkiem gdy wszystkie kina przejdą na projekcję DCP a to już za niedługo bo fundusze unijne oraz
projekty PISF-u dotyczące cyfryzacji kin są wdrażane w szybkim tępie, a co do REDA to od momentu pojawienia się ALEXY ARRIEGO RED trochę popadł w niełaskę, może w reklamie jeszcze tak ale w fabułach ALEXA wygrywa.
I ta technologia kręcenia filmów i reklam również przyczynia się do upadku
negatywów.


czwartek, 3 listopada 2011, 19:48
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 1 lipca 2010, 20:09
Posty: 74
Post Re: RED Scarlet
Kiedyś negatywy na pewno upadną, ale wydaje mi się, że nadal większość filmów robi się na kliszy. Co prawda grono "shot on RED" szybko się powiększa, sporo filmów nagrywają też innymi kamerami cyfrowymi, lecz klisza to według mnie ciągle ponad połowa produkcji... Sam zastanawiam się dlaczego? Tylko ze względu na to, że w kinach brak cyfrowych projektorów? Przecież można wykonać kopię nagranego cyfrowo materiału na taśmie...

Rozdzielczość 4K czy 5K to już bardzo dużo, po za tym kamery RED-a nagrywają filmy w RAW-ie, więc jakość na pewno porównywalna z kliszą. No i kamera RED One to 25 tys. dolarów a nie 150 tys. euro (czyli koszt kamery ARRI na kliszę 35 mm) Koszty wypożyczenia kamery oczywiście również odpowiednio mniejsze. Za kliszę i jej obróbkę też już nie trzeba płacić... Więc czemu ciągle dominuje klisza?


czwartek, 3 listopada 2011, 22:40
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 18 maja 2005, 15:30
Posty: 466
Post Re: RED Scarlet
niezapominajmy ze canon ma rowniez dzisiaj swoja premiere ;)
Kod:
http://www.engadget.com/2011/11/03/the-canon-hollywood-event-liveblog/?sort=newest&refresh=120


C300 :twisted:


piątek, 4 listopada 2011, 02:03
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 20 lutego 2006, 22:29
Posty: 672
Post Re: RED Scarlet
Maciej Stanisław W napisał(a):
Kiedyś negatywy na pewno upadną, ale wydaje mi się, że nadal większość filmów robi się na kliszy. Co prawda grono "shot on RED" szybko się powiększa, sporo filmów nagrywają też innymi kamerami cyfrowymi, lecz klisza to według mnie ciągle ponad połowa produkcji... Sam zastanawiam się dlaczego? Tylko ze względu na to, że w kinach brak cyfrowych projektorów? Przecież można wykonać kopię nagranego cyfrowo materiału na taśmie...

Rozdzielczość 4K czy 5K to już bardzo dużo, po za tym kamery RED-a nagrywają filmy w RAW-ie, więc jakość na pewno porównywalna z kliszą. No i kamera RED One to 25 tys. dolarów a nie 150 tys. euro (czyli koszt kamery ARRI na kliszę 35 mm) Koszty wypożyczenia kamery oczywiście również odpowiednio mniejsze. Za kliszę i jej obróbkę też już nie trzeba płacić... Więc czemu ciągle dominuje klisza?


RED od dłuższego czasu pracuje również nad laserowym projektorem, co dopełni całości dzieła.
Jim Jannard to wielki wizjoner!!!

Tutaj są nowinki Canona:
http://fotowiesci.pl/canon-hollywood-eos-c300/
http://thedigitalvisual.com/live-update ... -announced

Na razie nie można zobaczyć co RED pokazał, bo ich strona się przeładowuje.

O! już coś widać http://www.red.com/products/scarlet#product-tech-specs


piątek, 4 listopada 2011, 03:57
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 1 lipca 2010, 20:09
Posty: 74
Post Re: RED Scarlet
Porównuję Scarleta z Canonem C300 i zastanawiam się, jak Canon chce wejść na kinowy rynek...

Scarlet nagrywa filmy 4K w RAW-ach, C300 w 1080p w MPEG 2. Scarlet w 4K robi do 30 fps, w 1080p do 60 fps a w 1K do 120 fps, C300 w 1080p do 60 fps.
Scarlet kosztuje ok. 10000 dolarów a C300 ma kosztować 20000 dolarów.

Ja tam wybieram Scarleta!


sobota, 5 listopada 2011, 15:17
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 20 lutego 2006, 22:29
Posty: 672
Post Re: RED Scarlet
Rynek oczekiwał fajnej kamerki z jednym przetwornikiem 2/3". Miała to być taka cyfrowa szesnastka z automatem rejestrująca ok. 120 ramek. Od trzech lat niemal codziennie byłem u nich na forum i widziałem jak przy otwartej kurtynie Jim taką kamerę projektował. Co wyszło? Wyszła uboższa wersja RED EPIC :lol:
Teraz będzie musiał tą żabę zjeść. Przecież nie kupię za naście tysięcy kamery jak mogę za 1500 zielonych kupić GH2, który robi to samo (za wyjątkiem 4K) a na dodatek jeszcze pilnuje ostrości i ekspozycji.

Canon zrobił bardzo dobry ruch :D


sobota, 5 listopada 2011, 16:16
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 23 stycznia 2006, 15:20
Posty: 2021
Post Re: RED Scarlet
panjacek napisał(a):
Co wyszło? Wyszła uboższa wersja RED EPIC :lol:
Teraz będzie musiał tą żabę zjeść. Przecież nie kupię za naście tysięcy kamery jak mogę za 1500 zielonych kupić GH2, który robi to samo (za wyjątkiem 4K) a na dodatek jeszcze pilnuje ostrości i ekspozycji.
Canon zrobił bardzo dobry ruch :D

Żalić się, że zrobili uboższą wersję, za kilka razy mniej... Rzeczywiście dali ciała :lol: Rzeczywiście GH2 zrobi PRAWIE to samo :mrgreen:


sobota, 5 listopada 2011, 17:46
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 1 lipca 2010, 20:09
Posty: 74
Post Re: RED Scarlet
Wydaje mi się, że RED Scarlet (i Canon C300) to jednak produkty przeznaczone raczej nie dla filmowców pracujących na GH2 itp. Scarlet to pełnoprawna filmowa kamera, która zrobi film do wyświetlenia w kinie. Nie ma wielkiego sensu porównywania jej z GH2... Autofocus nie daje mu specjalnej przewagi, bo w kamerach filmowych nie jest on standardem - na planie oprócz operatora jest zazwyczaj dodatkowa osoba, która zajmuje się tylko i wyłącznie ustawianiem ostrości.

Jakoś nie bardzo widzę ten dobry ruch Canona... Wypuszczenie produktu słabszego i droższego niż kamera konkurencji to dobre posunięcie?


sobota, 5 listopada 2011, 20:02
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: wtorek, 5 kwietnia 2011, 16:03
Posty: 92
Post Re: RED Scarlet
panjacek napisał(a):
a na dodatek jeszcze pilnuje ostrości i ekspozycji.


Skąd jakikolwiek automat ma wiedzieć co ma być ostre? Albo jak ma wyglądać ekspozycja? Te kamery to nie są zabawki...

_________________
Mac Pro, Macbook pro, Final Cut, Filmowanie tylko dSLR - lustrzanki różnego rodzaju :)


sobota, 5 listopada 2011, 22:53
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 20 lutego 2006, 22:29
Posty: 672
Post Re: RED Scarlet
Panowie!
Nie zrozumieliście zagadnienia. RED ma już dwie dobre kamery profesjonalne i przez trzy lata budował kamerę konsumencką. Możecie to sprawdzić u nich na forum. Pierwotna koncepcja to przetwornik 2/3", rozdzielczość 3K, stały obiektyw z autofokusem i pełną automatyką zapisująca pliki RAW do 120 ramek, cena 2500 zielonych.
Wyszła jednak "gorsza" EPIC. Po co amatorowi kamera, którą obsługuje trzech ludzi? Po co zawodowcowi jakaś uproszczona atrapa profesjonalnej kamery?


niedziela, 6 listopada 2011, 01:21
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 1 lipca 2010, 20:09
Posty: 74
Post Re: RED Scarlet
Wiem, że inna była koncepcja Scarleta (kitowy obiektyw, 3K w 120 fps), ale to nie oznacza chyba, że ta bardziej konsumencka wersja kamery w końcu się nie pojawi. Pamiętam, że kiedyś RED pokazywał plansze z kilkoma wersjami Scarleta i Epica w różnych cenach i z różnymi przetwornikami. Miał być np. Scarlet z matrycą 2/3, Super 35 i FF. Może kiedyś RED pokaże Scarleta za 2500 dolarów...


niedziela, 6 listopada 2011, 15:07
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: sobota, 18 lutego 2012, 00:06
Posty: 1
Post Re: RED Scarlet wynajem i produkcja filmowa Warszawa
hejka

zaprzyjaźniona ekipa filmowa http://www.ekipa.waw.pl jako
pierwszy zespół filmowy w Polsce, i tym bardziej w Warszawie
posiada w swojej ofercie wynajem kamery Red Scarlet, ale przede wszystkim koledzy będą już na niej pracowali.

Oto pierwszy prezentacyjny filmik kręcony przez Red Scarlet/ekipa.waw.pl:
http://vimeo.com/36917172

O ceny pytajcie się chłopaków - wszystko do dogadania:):

+48602785435 Piotr Twardowski
+48503042164 Greg Ruzik

pozdr


sobota, 18 lutego 2012, 01:39
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Exabot [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL