Teraz jest czwartek, 15 listopada 2018, 02:06

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 NTSC czy Pal 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post NTSC czy Pal
Czy Ktoś mógłby doradzić czy warto zakupić kamerę cyfrową miniDV w standarcie NTSC za cenę ok. 700/800 zł. taniej niż u nas w kraju. Aktualnie jestem w USA i mam możliwość zakupu tego typu kamery , generalnie elektronika jest tutaj tańsza niż w Europie. Być może ktoś mógłby również doradzić jak firmę wybrać , dodam , że kamera będzie wykorzystywana do amatorskiego filmowania. Rozważam Canon ZR70MC lub 65MC , Sony DCR-TRV22 , JVC GRDV90US , Samsung SC-D27. Mam jeszcze dwa tygodnie do podjęcia ostatecznej decyzji , wybór nie jest łatwy , gdyż jestem laikiem w tej dzidzinie.

niedziela, 7 września 2003, 17:40
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Moim zdaniem kupowanie kamery NTSC, która będzie używana w Europie jest kompletnym nieporozumieniem. W Europie (a przynajmniej w jej zdecydowanej większości) obowiązuje PAL. W związku z tym następny problem to odbiornik, w którym Twoje filmy będą oglądane musi być wyposażony w NTSC. Aby móc obejrzeć film w standardowym odbiorniku (a więc posiadającym tylko PAL) lub podarowć komuś to nagranie będziesz musiał je przekonwertrować na PAL. Co wiąże się z zakupem dodatkowych urządzeń (np.komputera + oprogramowanie) lub wydaniem kasy na zlecenie wykonania. A trzeba się także liczyć z utratą jakości obrazu. Spróbuj zorientować się jak kształtują się tam ceny tych urządzeń w wykonaniu "na Europę" a więc w PAL-u. I raczej takie kupuj.

niedziela, 7 września 2003, 17:58
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Post re
Witaj,
Jeżeli jesteś w NY lub okolicy to wpadnij do sklepu B&H.
B&H Photo,420 Ninth Avenue, New York, NY 10001.
Telefon - 800-221-5743, lub 212-239-7765
Mają świetny wybór sprzętu zarówno w NTSC jak i w PALu.
Kamery w NTSC raczej nie kupuj jeżeli chcesz nią kręcić w Polsce.