Teraz jest niedziela, 22 lipca 2018, 08:59




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i 
Autor Wiadomość
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: środa, 31 grudnia 2008, 13:29
Posty: 131
Post Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
Witam
W specyfikacji Nikona D5200 jest rozdzielczość 1920x1080 z 50i.
"1920 x 1080, 60i (59,94 kl./s) / 50i (50 kl./s)"

1. Porównania na stronach internetowych nie pozwalają na ocenę jakości obrazu. Chodzi mi bardziej o porównanie na telewizorach a nie trybie progresywnym w internecie. Czy tryb 50i faktycznie działa płynniej czy jest to jedynie jakaś sztuczka programowa, którą równie dobrze można osiągnąć podczas konwersji czy montażu.

2. Czy ktoś porównywał np. z Panasonikiem GH2 lub GH3 w trybie 50i.

dzięki


piątek, 15 lutego 2013, 09:13
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
Pitu napisał(a):
Witam
W specyfikacji Nikona D5200 jest rozdzielczość 1920x1080 z 50i.
"1920 x 1080, 60i (59,94 kl./s) / 50i (50 kl./s)".... Czy tryb 50i faktycznie działa płynniej czy jest to jedynie jakaś sztuczka programowa, którą równie dobrze można osiągnąć podczas konwersji czy montażu.


temat przeplotu był wielokrotnie wałkowany... przeszukaj to forum zapewne znajdziesz odpowiedź... i jest jeszcze wujek gugl...


piątek, 15 lutego 2013, 10:00
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: środa, 31 grudnia 2008, 13:29
Posty: 131
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
ntpeeter napisał(a):
Pitu napisał(a):
Witam
W specyfikacji Nikona D5200 jest rozdzielczość 1920x1080 z 50i.
"1920 x 1080, 60i (59,94 kl./s) / 50i (50 kl./s)".... Czy tryb 50i faktycznie działa płynniej czy jest to jedynie jakaś sztuczka programowa, którą równie dobrze można osiągnąć podczas konwersji czy montażu.


temat przeplotu był wielokrotnie wałkowany... przeszukaj to forum zapewne znajdziesz odpowiedź... i jest jeszcze wujek gugl...


Proszę o czytanie ze zrozumieniem. Nie chodzi o wątek przeplotu a bardziej o obraz z aparatu. Równie dobrze może być on robiony programowo tak jak np. pixel shifting robi obraz 1920x1080 a wszystko na przetworniku, który rejestruje znacznie mniejszy obraz a następnie programowo powiększa - czyli zmiana programowa dająca parametr większej rozdzielczości w teorii (dodanie identycznych pikseli) upscaling.


piątek, 15 lutego 2013, 10:14
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 8 stycznia 2008, 14:17
Posty: 17
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
[quote="Pitu"]....Czy tryb 50i faktycznie działa płynniej czy jest to jedynie jakaś sztuczka programowa, którą równie dobrze można osiągnąć podczas konwersji czy montażu. /quote]

Myślę że trudno to określić bo wszystko zależy od tego co z sygnałem robi dany telewizor a ściślej jego procesor. Na mojej plazmie różnicy nie widzę żadnej bo procesor i tak przetwarza strumień danych z przeplotem na obraz progresywny i taki wysyła na wyświetlacz.
Rożnicę widzę natomiast na monitorze komputera jeżeli w programie za pomocą którego odtwarzam nie jest włączona funkcja usuwania przeplotu.
Generalnie rozwój technologi rejestracji obrazu spowoduje niebawem zanik rejestracji w trybach 'i" (które są przecież jeszcze pozostałością po starej telewizji analogowej i jej ograniczeniach związanych z szerokością kanału tv w eterze). Full HD 50p rejestrują już nawet smartfony i to nie tylko z wyższej półki.


piątek, 15 lutego 2013, 10:59
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 lipca 2007, 17:13
Posty: 1069
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
Pitu napisał(a):
Witam
W specyfikacji Nikona D5200 jest rozdzielczość 1920x1080 z 50i.
"1920 x 1080, 60i (59,94 kl./s) / 50i (50 kl./s)"

Niestety opieram się na informacji z netu i wychodzi, że te 50i to "normalne" 50i :wink: ale - więcej do poczytania Tutaj - klik

Edit:
Hmm dość ciekawa puszka i w tej cenie jeżeli ktoś siedzi w nikonie warta zakupu. Tu rozterki EOSHD KLIK

Fajna alternatywa i w sumie warto się zastanowić co teraz kupić bo "filmujących" aparatów nam przybywa co mnie bardzo cieszy. Posiadam także system Nikona więc kto wie a nóż się skuszę by uzupełnić "zakres" video dla Panasonic GH2 :)


Ostatnio edytowano piątek, 15 lutego 2013, 14:10 przez mstmst, łącznie edytowano 2 razy

piątek, 15 lutego 2013, 13:42
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
Pitu napisał(a):
Proszę o czytanie ze zrozumieniem. Nie chodzi o wątek przeplotu a bardziej o obraz z aparatu.

jakbyś rozumiał idee przeplotu to byś się o płynność ruchu nie pytał... jeżeli w parametrach podawany jest 50i to urządzenie pracuje z przeplotem czyli 50 półobrazów... jeżeli jest 25p to masz 25 pełnych obrazów - zgadnij gdzie ruch będzie płynniejszy... programowo zamiana 25p na 50i może być załatwiona dwojako... 25p będzie zapisane w 50i czyli nici ze zwiększeniem płynności, lub półobraz będzie generowany na podstawie sąsiadujących ze sobą oryginalnych klatek (frame blending) - efekt cóż jednych satysfakcjonuje innych nie...

Pitu napisał(a):
Równie dobrze może być on robiony programowo tak jak np. pixel shifting robi obraz 1920x1080 a wszystko na przetworniku, który rejestruje znacznie mniejszy obraz a następnie programowo powiększa - czyli zmiana programowa dająca parametr większej rozdzielczości w teorii (dodanie identycznych pikseli) upscaling.


pixel shift nie ma nic wspólnego z twoim pytaniem a na dodatek to funkcja nie przetwornika tylko procesora obrazu... ogólnie piszesz w tym miejscu bzdury... nie rozumiejąc o czym piszesz...


piątek, 15 lutego 2013, 13:43
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 23 stycznia 2006, 15:20
Posty: 2016
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
Gdyby 25p opakowano w 50i, to by napisali. 50i to 50i, więc trzeba poczytać jeszcze.


piątek, 15 lutego 2013, 14:05
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 lipca 2007, 17:13
Posty: 1069
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
Pinto napisał(a):
Gdyby 25p opakowano w 50i, to by napisali. 50i to 50i, więc trzeba poczytać jeszcze.

Z tym pisaniem różnie im wychodzi. Panasonic swego czasu podawał info, że posiada 50i a w sumie było to 25psF. No niby 50i ale nie sprecyzowali. Nigdzie nie podawali dokładnych informacji i w sumie jest tak do dzisiaj. Jakoś tak na okrętkę wszystko piszą lub wcale.


piątek, 15 lutego 2013, 14:14
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 23 stycznia 2006, 15:20
Posty: 2016
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
mstmst napisał(a):
Pinto napisał(a):
Gdyby 25p opakowano w 50i, to by napisali. 50i to 50i, więc trzeba poczytać jeszcze.

Z tym pisaniem różnie im wychodzi. Panasonic swego czasu podawał info, że posiada 50i a w sumie było to 25psF. No niby 50i ale nie sprecyzowali. Nigdzie nie podawali dokładnych informacji i w sumie jest tak do dzisiaj. Jakoś tak na okrętkę wszystko piszą lub wcale.


W instrukcji do AG-HMC151 podają:
1080/25p (over 50i)
1080/30p (over 60i)
720/25p (over 50p)
720/30p (over 60p)


piątek, 15 lutego 2013, 17:43
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 lipca 2007, 17:13
Posty: 1069
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
Cytuj:
W instrukcji do AG-HMC151 podają:
1080/25p (over 50i)
1080/30p (over 60i)
720/25p (over 50p)
720/30p (over 60p)

Widać, że to w. angielska i mozliwe że tam jest to normalnie opisane. Ja natomiast ma polską z innego urządzenia Panasonica i tam dość trudno wywnioskować co tłumacz (bo pewnie tu leży problem) miał na myśli 50i czy 25p "zapakowane" w przeplot:
Obrazek


piątek, 15 lutego 2013, 21:30
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: środa, 31 grudnia 2008, 13:29
Posty: 131
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. :D
mstmst napisał(a):
Pitu napisał(a):
Witam
W specyfikacji Nikona D5200 jest rozdzielczość 1920x1080 z 50i.
"1920 x 1080, 60i (59,94 kl./s) / 50i (50 kl./s)"

Niestety opieram się na informacji z netu i wychodzi, że te 50i to "normalne" 50i :wink: ale - więcej do poczytania Tutaj - klik


Szczególnie przydatna informacja. Otóż skontaktowałem się z Rafałem Głębiowskim i umieścił on filmy na swoim forum w formatach 1920*1080 25p oraz 50i
http://rafalglebowski.pl/forum/viewtopic.php?id=7

Przy nagrywaniu w trybie z przeplotem pojawia się crop, przy trybie progresywnym go nie ma.
W komputerze oglądając pliki przed edycją zdecydowanie płynniej pracuje oczywiście tryb "i". W trakcie edycji również, po wyeksportowaniu też. Natomiast na moim TV różnicy nie widać, być może na troszkę starszych będzie to widać. Oglądałem na Samsungu D6500, model posiada funkcję poprawiania płynności ruchu, po jej wyłączeniu również nie widzę różnicy.

alias napisał(a):
Pitu napisał(a):
....Czy tryb 50i faktycznie działa płynniej czy jest to jedynie jakaś sztuczka programowa, którą równie dobrze można osiągnąć podczas konwersji czy montażu. /quote]

Myślę że trudno to określić bo wszystko zależy od tego co z sygnałem robi dany telewizor a ściślej jego procesor. Na mojej plazmie różnicy nie widzę żadnej bo procesor i tak przetwarza strumień danych z przeplotem na obraz progresywny i taki wysyła na wyświetlacz.
Rożnicę widzę natomiast na monitorze komputera jeżeli w programie za pomocą którego odtwarzam nie jest włączona funkcja usuwania przeplotu.
Generalnie rozwój technologi rejestracji obrazu spowoduje niebawem zanik rejestracji w trybach 'i" (które są przecież jeszcze pozostałością po starej telewizji analogowej i jej ograniczeniach związanych z szerokością kanału tv w eterze). Full HD 50p rejestrują już nawet smartfony i to nie tylko z wyższej półki.


Wiadomo, że filmy weselne są odtwarzane na różnej jakości TV.

Tryb z przeplotem dobrze działa i spełnia swe funkcje jeżeli chodzi o płynność. Moim zdaniem jest troszkę takich przykładów, które nam ewidentnie pokazują, że dane producenta to jedno a faktyczne parametry to drugie. Przywoływałem już pixel shifting, obiektyw w sony ex3, który według parametrów ma przesłonę 1,9 w całym zakresie a tymczasem w praktyce ciemnieje, przykładów jest dużo. Więc niech nikt się nie dziwi, że wolę zapytać na forum, niż wierzyć instrukcji. Często są to po prostu parametry sztucznie podciągane na papierze, a praktyka pokazuje co innego.

W przyszłym tygodniu powinienem mieć w ręce D5200, postaram się zrobić ujęcia w dużym ruchu i porównać, obiecuję opisać jak wyjdzie. Dodatkowo porównam z ujęciami z kamer.

Jeżeli ktoś by mógł sprawdzić na jakimś starszym modelu TV tą płynność na udostępnionych filmach to będzie fajnie.


piątek, 15 lutego 2013, 23:49
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 8 listopada 2006, 16:32
Posty: 594
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
Ale co tu patrzeć. Albo jest przeplot, albo go nie ma, a nie, że "na jednym tv jest, a na drugim nie widać"....
Można inaczej - robisz stopklatkę, jeśli w niej masz półpola to znaczy, że obraz powinien być odtwarzany z wykorzystaniem przeplotu. Nie ma tu innej magii.

A to, że obraz jest tak, albo tak intepretowany, to niestety efekt niewiedzy, zaniedbań, czy czegokolwiek innego.

_________________
FS700 | FS100 | Kran i inne zabawki | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Zapraszam na filmuser, forum filmowe


sobota, 16 lutego 2013, 00:55
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 lutego 2006, 21:33
Posty: 432
Lokalizacja: Polska
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
Pitu napisał(a):
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. :D
mstmst napisał(a):
Pitu napisał(a):
Witam
W specyfikacji Nikona D5200 jest rozdzielczość 1920x1080 z 50i.
"1920 x 1080, 60i (59,94 kl./s) / 50i (50 kl./s)"

Niestety opieram się na informacji z netu i wychodzi, że te 50i to "normalne" 50i :wink: ale - więcej do poczytania Tutaj - klik


Szczególnie przydatna informacja. Otóż skontaktowałem się z Rafałem Głębiowskim i umieścił on filmy na swoim forum w formatach 1920*1080 25p oraz 50i
http://rafalglebowski.pl/forum/viewtopic.php?id=7

Przy nagrywaniu w trybie z przeplotem pojawia się crop, przy trybie progresywnym go nie ma.
W komputerze oglądając pliki przed edycją zdecydowanie płynniej pracuje oczywiście tryb "i". W trakcie edycji również, po wyeksportowaniu też. Natomiast na moim TV różnicy nie widać, być może na troszkę starszych będzie to widać. Oglądałem na Samsungu D6500, model posiada funkcję poprawiania płynności ruchu, po jej wyłączeniu również nie widzę różnicy.

alias napisał(a):
Pitu napisał(a):
....Czy tryb 50i faktycznie działa płynniej czy jest to jedynie jakaś sztuczka programowa, którą równie dobrze można osiągnąć podczas konwersji czy montażu. /quote]

Myślę że trudno to określić bo wszystko zależy od tego co z sygnałem robi dany telewizor a ściślej jego procesor. Na mojej plazmie różnicy nie widzę żadnej bo procesor i tak przetwarza strumień danych z przeplotem na obraz progresywny i taki wysyła na wyświetlacz.
Rożnicę widzę natomiast na monitorze komputera jeżeli w programie za pomocą którego odtwarzam nie jest włączona funkcja usuwania przeplotu.
Generalnie rozwój technologi rejestracji obrazu spowoduje niebawem zanik rejestracji w trybach 'i" (które są przecież jeszcze pozostałością po starej telewizji analogowej i jej ograniczeniach związanych z szerokością kanału tv w eterze). Full HD 50p rejestrują już nawet smartfony i to nie tylko z wyższej półki.


Wiadomo, że filmy weselne są odtwarzane na różnej jakości TV.

Tryb z przeplotem dobrze działa i spełnia swe funkcje jeżeli chodzi o płynność. Moim zdaniem jest troszkę takich przykładów, które nam ewidentnie pokazują, że dane producenta to jedno a faktyczne parametry to drugie. Przywoływałem już pixel shifting, obiektyw w sony ex3, który według parametrów ma przesłonę 1,9 w całym zakresie a tymczasem w praktyce ciemnieje, przykładów jest dużo. Więc niech nikt się nie dziwi, że wolę zapytać na forum, niż wierzyć instrukcji. Często są to po prostu parametry sztucznie podciągane na papierze, a praktyka pokazuje co innego.

W przyszłym tygodniu powinienem mieć w ręce D5200, postaram się zrobić ujęcia w dużym ruchu i porównać, obiecuję opisać jak wyjdzie. Dodatkowo porównam z ujęciami z kamer.

Jeżeli ktoś by mógł sprawdzić na jakimś starszym modelu TV tą płynność na udostępnionych filmach to będzie fajnie.

Pobrałem ten plik 1920x1080, 50i , ale nie mogłem dopasowac do niego presetu w adobe premiere cs5.5.
Np. pliki 1920x1080, 50i z kamery NX5E chodzą płynnie a w tym samym presecie pliki z Nikona D5200 szarpią.
Ale obrazek fajny :)
Niby oba pliki adobe wyświetla że są 50i, ale przy D5200 pokazuje że frame rate: 50 fps , a przy pliku z NX5E frame rate: 25 fps.
Zatem pytanie, jaki byłby prawidłowy preset w adobe do pracy z plikami z Nikona D5200 ?
I ostanie info o plikach z lustrzanki, premiere cs 5.5 w opcjach Field Order wyświetla takie coś: Fields (Unknown Dominance) :(


sobota, 16 lutego 2013, 01:20
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 lipca 2007, 17:13
Posty: 1069
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
maviozo napisał(a):
Ale co tu patrzeć. Albo jest przeplot, albo go nie ma, a nie, że "na jednym tv jest, a na drugim nie widać"....
Można inaczej - robisz stopklatkę, jeśli w niej masz półpola to znaczy, że obraz powinien być odtwarzany z wykorzystaniem przeplotu. Nie ma tu innej magii.

A to, że obraz jest tak, albo tak intepretowany, to niestety efekt niewiedzy, zaniedbań, czy czegokolwiek innego.

Dzisiaj czasami trudno odróżnić 25p od 50i. W nowych odbiornikach jest funkcja (nazwy nie pamiętam), że z każdego obrazu robi nam telenowelę :wink:


sobota, 16 lutego 2013, 02:21
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 8 listopada 2006, 16:32
Posty: 594
Post Re: Nikon D5200 i filmowanie 1920x1080 50i
Cytuj:
W nowych odbiornikach jest funkcja (nazwy nie pamiętam), że z każdego obrazu robi nam telenowelę :wink:
To już niestety świadczy o niewiedzy użytkowników i na to nie ma rady. Sam kiedyś przeraziłem się widząc swój film na TV klienta.. sam, gdy kupiłem TV do prezentacji filmów, pod razu powyłączałem wszelkie true-srue-motiony i inne bzdury.
[edit]--------------------------------------------
Pobrałem plik.
To jest 50i z pierwszym górnym polem (tak samo jak z NX5 i innych HD, które miałem)

_________________
FS700 | FS100 | Kran i inne zabawki | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Zapraszam na filmuser, forum filmowe


sobota, 16 lutego 2013, 04:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL