Teraz jest piątek, 20 lipca 2018, 20:03

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
 Kamera na koncert 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Kamera na koncert
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, założyłem tu konto specjalnie dla tego tematu. Od kilku ładnych miesięcy zastanawiam się jaką kamerę kupić by móc nagrywać dobry dźwięk i w miarę przyzwoity obraz, z tego względu iż jestem studentem nie mam zbyt wielkiego budżetu na kamerę (max 1500 zł) wiem śmieszna sumka ale są kamery które pozwalają kręcić takie filmy jakie bym chciał. Mam 2 wybrane i nie wiem na którą się zdecydować :/ i mam nadzieję, że mi pomożecie ;)

1 kamera to : ZOOM Q4 HD
2 kamera to : Sony HDR-MV1

W każdej jest coś co mi się podoba i też co mi się nie podoba czyli są na równi, i piszę do Was z prośbą o pomoc w wyborze lub o doradzenie jakiejś innej kamery ;)

Pozdrawiam ;)

czwartek, 22 maja 2014, 23:19
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Post Re: Kamera na koncert
Tania kamera i dobry dźwięk to się wyklucza - niestety.
Szczególnie jeśli chodzi o koncerty.
Sam wpadłem w tę pułapkę.

Lata temu kupiłem Sony HDR HDV3. Obraz na tamte czasy był super, dźwięk początkowo też ok ale szybko okazało się, że przy dużej dynamice dźwięku (koncert muzyki klasycznej) załącza się "cholerny" AVLC (automatyczna kontrola poziomu dźwięku) i rujnuje całe nagranie; do tego nie da się jej wyłączyć.
Męczyłem się z tą kamera przez długi czas. Jeśli chciałem mieć dobry dźwięk to był on osobno nagrywany i podmieniany w filmie.
Ostatecznie zaniechałem nagrywania kamerą amatorską bo od pewnego poziomu nie ma to sensu. Trzeba mieć porządnie nagrany dźwięk i do tego porządnie nagrany obraz; a potem połączyć to w jedną całość.
Innego rozwiązania nie ma jeśli chcesz trafić nawet do minimalnej publiczności.
Jeśli chcesz nagrywać "do szuflady" to nieważne jaki sprzęt kupisz, i tak nikt tego nie będzie oglądał.

sobota, 24 maja 2014, 21:35
Nowy
Nowy