Teraz jest sobota, 15 grudnia 2018, 16:04

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
 Jakie parametry ustawić w sjcam sj7 star 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Jakie parametry ustawić w sjcam sj7 star
Witam, jako całkowity amator mam pare podstawowych pytań odnośnie ustawień i mozliwości tej kamery.

Niedawno stałem się posiadaczem kamery sportowej sjcam sj7 star i tak jak wspomnialem jestem calkowicie początkujący a więc pewnie niektóre pytania będą banalne. Tylko dodam ze po zakupie kamery od razu zainstalowałem nową aktualizację, przy zakupie była 1.05 a wgrałem 1.06. Moja karta to To toshiba microSDHC excria M302-EA 32GB UHS-I / U3 Prędkość odczytu do 90 MB/s

A więc zacznijmy od początku....

1) Mam do wyboru Tryb TV? i mam wybrać NTSC czy PAL? (troche czytałem o tym wczesniej na forum i wyczytałem się ze dla europy powinien byc PAL czy to prawda? wraz ze zmianą trybu zmienia się ilość klatek na sekunde dla poszczególnych rozdzielczości nagrywania.

dla NTSC 30/60/120

dla PAL 25/50/100

2) Następne co mam do wyboru w ustawieniach to: częstotliwość i mam do wyboru: Auto albo 50HZ albo 60HZ (i tutaj tez gdzies przeczytałem ze 50HZ dla europy?)

3) Rozdzielczość. Rozumiem ze im większa i im więcej klatek na minute tym powinno być lepiej ale... no wlasnie ale jakos nie do konca jestem tego pewny po nagraniu paru kawałków video. Nagrywałem
NTSC 1080p/30, 1080p/60, 1080p/120 i 4K/30

PAL 1080p/50, 1080p/100 i 4K/25

i jak na moje oko na monitorze komputera najbardziej podobało mi sie nagranie w PAL 1080p/50 ??? np PAL 1080p/100 jak na moje oko nie wiem czemu ale obraz był ciemniejszy, bardziej oddalony i tak jak bym widział "szumy"

czy to tez zalezy od sprzętu na jakim potem oglądamy? bo np na starszym laptopie ok 7lat wszystkie filmy tną a na nowszym ok rocznym wszystkie chodzą dobrze. A jak puszczalem filmy na pendrive na TV to zachowywaly się różnie tzn czasem cieły a czasem nie.