Teraz jest niedziela, 21 października 2018, 08:01

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 Zamiast kamery i aparatu..... ?!?!?! 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Zamiast kamery i aparatu..... ?!?!?!
Witam. Jestem na forum zupełnie nowy. Więc pragnę się na początku przywitać.

Do napisania tego postu i prośby o radę skłoniły mnie ostatnie wydarzenia. Jestem amatorem, który od czasu do czasu robi zdjęcia i filmuje rodzinne (swoje) wydarzenia jak wyjazdy na wakacje, wycieczki, dokumentacja wydarzeń rodzinnych, itd.
Właśnie wróciłem z kolejnego urlopu i jestem przerażony..... zaczynam przyjmować argumenty żony co do posiadanego sprzętu (jego ilości) podczas urlopu!!!! :oops: Zawsze wychodziłem z założenia, że jedynie dobre zdjęcia będzie robił w miarę dobry aparat a filmy rejestrowała w miarę dobra kamera. Żona na to: "Popatrz, teraz wszyscy kręcą filmy i zdjęcia robią telefonami....!!!". A ja poczułem się taki "oldschool'owy". Przygodę zaczynałem blisko 19 lat temu z cyfrową kamerą JVC (na kasety miniDV). 7 lat temu urodziła się córka więc był pretekst na wymianę sprzętu i za niemałe dla mnie pieniądze sprowadziłem aparat Panasonic DMX-LX5 oraz kamerę Panasonic HDC-SD700. Jak przystało na prawdziwego amatora 95% wszystkich zdjęć i filmów wykonuję w ustawieniu "automatycznym". I teraz do sedna........ oczywiście, jakość filmów i wspomnień jest dla mnie nie do podważenia. O ile do kamery nie miałem nigdy żadnych zastrzeżeń, to po aparacie spodziewałem się chyba jeszcze więcej (przy wyborze kierowałem się jasnością obiektywu czyli możliwością wykonywania najlepszych zdjęć przy słabym oświetleniu)a jednak okazuje się, że dużo zdjęć nie ma odpowiedniej ostrości.