Teraz jest czwartek, 20 lutego 2020, 12:14

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
 Uniwersalna kamera dla amatora 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Uniwersalna kamera dla amatora
Witam, jestem kompletnym amatorem, który jeszcze niedawno nie potrafił odróżnić kamery od czajnika, ale powoli się uczę tego i tamtego.
Zalogowałem się na tym forum ponieważ chciałbym prosić o drobną pomoc znawców tematu.
Otóż myślę o zakupie jakiejś uniwersalnej i w miarę taniej kamery HD, która nadawać się będzie zarówno do kręcenia imprez rodzinnych (często niezbyt dobre oświetlenie w pomieszczeniach), wakacji (na zewnątrz) jak i trochę bardziej artystycznych filmów (np. coś na greenscreenie) , które robimy z kumplami.
Zależy mi głównie na dobrej jakości obrazu i dźwięku, a nie na tym czy kamera jest nowoczesna, ładna i wygodna i nie potrzebuję tego całego 4k, wystarczy HD(19coś x 10coś) z wysokim bitratem czy jak mu tam.
I żeby obraz nie był mocno kompresowany, bo po obróbce się wtedy chyba traci.
Dotychczas kamerowałem smartfonem i jakość jest tragiczna(zwłaszcza dźwięku). Obraz szumi gorzej niż na starych kasetach VHS i to nawet w słoneczny dzień i zapalonych wszystkich lampach, w dodatku każdy szybszy ruch rozmywa się jak plama, więc wycinanie tła to tragedia. Natomiast jeśli chodzi o dźwięk to każdy mój oddech zagłusza ścieżkę dźwiękową pewnie z powodu mikrofonu położonego od strony kamerującego.
Nie pytam na razie o konkretne modele, tylko na jakie parametry kamer zwracać uwagę, a jakich się wystrzegać.

Pozdrawiam serdecznie. Wesołych nadchodzących świąt.
PS. Mam już "zamówienie" na kręcenie rodzinnej wigilii więc czasu na zastanowienie niewiele.

sobota, 17 listopada 2018, 21:49
Moderator
Moderator

Post Re: Uniwersalna kamera dla amatora
Na początek: https://www.swiatobrazu.pl/forumwideo/viewtopic.php?f=4&t=43321

sobota, 17 listopada 2018, 22:46
Nowy
Nowy

Czyli najważniejszy jest rozmiar tej matrycy światłoczułej
Cytuj:
1/2" i więcej. (1/6" to gorzej