Teraz jest poniedziałek, 25 maja 2020, 19:27




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
 Cena kamery a jakość obrazu. 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 21 sierpnia 2018, 08:12
Posty: 41
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Jestem otwarty i słucham pokornie. W obrazie jestem zielony dlatego moje analogie z dźwiękiem, to jedyny sposób na sprecyzowanie tego o co mi chodzi.

P.s. Właśnie jestem po obejrzeniu Faktów w TVN i mam takie wnioski. Obraz ze studia dla mnie ideał. Obraz z reportaży z terenu, z korytarza sejmowego z ulicy - słabszy. Z komisji vatowskiej - ideał. Co ma wpływ na tę jakość ? Ta sama stacja, ten sam program, obraz różny.


wtorek, 26 lutego 2019, 17:26
Zobacz profil
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 5049
Lokalizacja: Tczew
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Stacja ta sama, ale oprócz innych rzeczy różne są warunki. W studiu, podczas obrad komisji, można uzyskać dobre oświetlenie i zastosować optymalne ustawienia w kamerach. W warunkach reporterskich mamy zazwyczaj tylko światło zastane. Nie mamy na nie wpływu. Mamy też mało czasu na uzyskanie prawidłowego ustawienia kamery.

Po drugie kamera studyjna może mieć lepsze parametry od reporterskiej i często ma.

Nagranie wywiadu na ulicy, a nagranie utworu w studio nagrań, że tak przez analogię, chociaż w nieco przesadzony sposób nawiążę do dźwięku. :wink:

_________________
最诚挚的问候


wtorek, 26 lutego 2019, 21:22
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 21 sierpnia 2018, 08:12
Posty: 41
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
kotin napisał(a):

Po drugie kamera studyjna może mieć lepsze parametry od reporterskiej i często ma.

. :wink:


Ooo, ten wątek jest ciekawy. :) Czyli jaka jest różnica w parametrach ?

Nie przeceniałbym warunków studyjnych w porównaniu z terenowymi dla pro audio ;). Cały sprzęt można zabrać do stodoły i nagrać rewelacyjna płytę. Pomieszczenie to tylko akustyka, czyli jedno z wielu narzędzi, które w rękach zawodowca służy kreatywnie płycie.


wtorek, 26 lutego 2019, 23:20
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1265
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Krzysiek1234 napisał(a):
Czyli jaka jest różnica w parametrach ?


Cały czas pytasz - która kamera jest najlepsza? - tylko w trochę zawoalowanej formie - które parametry są najlepsze?

Spróbujmy tak: masz nagrać w studio śpiewającego perkusistę. Dla uproszczenia - bęben basowy, tom, werbel, hihat, crash i wokal w trakcie gry.
Jak to rozegrasz w aspekcie mikrofonowym?
Reszta, cała elektronika nas nie interesuje.

I ponieważ jesteś dobry :wink: - to dodam Ci drugi wariant: to samo, tylko nagrywasz w terenie na potrzeby teledysku, muzyk nie ma wersji studyjnej a chce jak najlepszą dźwiękowo demówkę. Miejscówka - molo w Sopocie w porze porannej bryzy.

Jaki mikrofon byłby do tego wszystkiego najlepszy, jakie parametry tego mikrofonu są istotne?


środa, 27 lutego 2019, 04:20
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 21 sierpnia 2018, 08:12
Posty: 41
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Posiwiały napisał(a):
Krzysiek1234 napisał(a):
Czyli jaka jest różnica w parametrach ?


Cały czas pytasz - która kamera jest najlepsza? - tylko w trochę zawoalowanej formie - które parametry są najlepsze?

Spróbujmy tak: masz nagrać w studio śpiewającego perkusistę. Dla uproszczenia - bęben basowy, tom, werbel, hihat, crash i wokal w trakcie gry.
Jak to rozegrasz w aspekcie mikrofonowym?
Reszta, cała elektronika nas nie interesuje.

I ponieważ jesteś dobry :wink: - to dodam Ci drugi wariant: to samo, tylko nagrywasz w terenie na potrzeby teledysku, muzyk nie ma wersji studyjnej a chce jak najlepszą dźwiękowo demówkę. Miejscówka - molo w Sopocie w porze porannej bryzy.

Jaki mikrofon byłby do tego wszystkiego najlepszy, jakie parametry tego mikrofonu są istotne?


Dobór mikrofonów (ujęcie wielomikrofonowe perkusji) jak i ich rozmieszczenie będzie takie samo w studiu jak i w plenerze. Czemu pytasz akurat o mikrofony ?

P.s. Zakładam, że bryza ta nie wieje mocno.


środa, 27 lutego 2019, 09:58
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1265
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Muszę cisnąć - ale tylko w celach dydaktycznych.
Rozwiń proszę to na razie enigmatyczne: "ujęcie wielomikrofonowe perkusji".
Możesz zaszaleć, nie ograniczaj się do gotowych zestawów, jakie mikrofony byś dobrał indywidualnie do poszczególnych instrumentów, jaki do wokalu?
Jakimi ich parametrami byś się kierował i uzasadnij dlaczego.


środa, 27 lutego 2019, 11:46
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 21 sierpnia 2018, 08:12
Posty: 41
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Posiwiały napisał(a):
Muszę cisnąć - ale tylko w celach dydaktycznych.
Rozwiń proszę to na razie enigmatyczne: "ujęcie wielomikrofonowe perkusji".
Możesz zaszaleć, nie ograniczaj się do gotowych zestawów, jakie mikrofony byś dobrał indywidualnie do poszczególnych instrumentów, jaki do wokalu?
Jakimi ich parametrami byś się kierował i uzasadnij dlaczego.


Ujęcie wielomikrofonowe jak sama nazwa wskazuje wykorzystuje kilka mikrofonów. Zestaw perkusyjny składa się takich elementów: stopka, werbel, jakieś tomy, hihat, blachy itd. Każdy z tych instrumentów zbieramy oddzielnym mikrofonem i rejestrujemy na osobny ślad, alby mieć większą kontrolę w miksie nad proporcjami oraz barwą każdego z nich. Do bliskiego omikrofonowania stosujemy mikrofony dynamiczne, do dalszego pojemnościowe. Pojemnościowe są z reguły lepsze, ale nie możemy ich wykorzystać do bliskich ujęć, gdyż charakteryzują się szerokim polem, czyli mielibyśmy na każdym z nich cały zestaw perkusyjny a nie dany element. Mikrofony dynamiczne natomiast rejestrują mniej przesłuchów. Do wokalu tylko dynamiczny, ale odradzałbym każdemu rejestracje wokalu razem z grą na perkusji. Efekt będzie słaby i ogromne przesłuchy z zestawu, co ograniczy niemal do zera jakąkolwiek obróbkę potem. A co do doboru samych modeli mikrofonów. Teoretycznie można kierować się zakresem pasma przenoszenia. Doświadczeni realizatorzy posługują się uchem i dobierają je pod kątem brzmienia.


środa, 27 lutego 2019, 12:39
Zobacz profil
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 5049
Lokalizacja: Tczew
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Trochę nie po kolei w Waszej dyskusji, ale pozwólcie że jako luźny głos wtrącę:
Krzysiek1234 napisał(a):
Ooo, ten wątek jest ciekawy. :) Czyli jaka jest różnica w parametrach ?
...
Cały sprzęt można zabrać do stodoły i nagrać rewelacyjna płytę. Pomieszczenie to tylko akustyka, czyli jedno z wielu narzędzi, które w rękach zawodowca służy kreatywnie płycie.

(?) To Ty twierdziłeś że parametry są nieważne, my że tak, że ich poziom i dobór do sytuacji jest składnikiem jakości obrazu.

Nie porównuj rejestracji dźwięku w stodole z reportażem wideo.
Przy odrobinie szczęścia po rozstawieniu mikrofonów mamy w stodole lepsze, czy gorsze, ale prawie stałe warunki nagrywania.
Przy reportażu cały czas zmienia się odległość obiektu (pilnuj tu kadrowania i zasad kolejności zmian planu filmowego), siła i temperatura światła, otoczenie dźwiękowe, potrafi się zmienić oś akcji "sama" (bo nie nadążamy), kierunek z którego pada oświetlenie, odbicia, pozycja wobec kamery... wróć, to za skomplikowane. Wywiad. Stałe ujęcie, lekko pochmurny dzień, wszystko ustawione, a tu nagle na potężny budynek w tle za głową naszego rozmówcy jaśnieje w słońcu. Ty nie bierzesz tego pod uwagę, operator kamery musi. Nasz wzrok się dostosuje, operator kamery musi umieć.
Zmienność. Jedyna stała w reportażu to zmienność.
Inna kamera w studio pokaże lepszy obraz, ale inna jest używana w reportażu. Czemu? Która jest lepsza? Która droższa?

Czemu kamera dla amatora zapisuje w kodeku stratnym*, a w lepszych też, ale można ściągnąć film w postaci (prawie) nieskompresowanej obraz bezpośrednio z matrycy światłoczułej, co da lepszy obraz niż zarejestrowany "normalnie" w stratnym kodeku na karcie pamięci?

*bo do montażu potężnego strumienia przed jego skompresowaniem, potrzebujemy worka dysków, a lepiej SSD w RAIDzie, a pokaż amatora, który w domu ma tak zbudowany komputer. :D

_________________
最诚挚的问候


środa, 27 lutego 2019, 13:28
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 21 sierpnia 2018, 08:12
Posty: 41
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Pełna zgoda. Parametry mają wpływ jak i cały szereg innych zmiennych biorących udział w finalnym obrazie. Mnie natomiast interesuje jedno ogniwo. Kamera. Byłem przekonany że kluczową sprawą jest sam sensor. Dzięki Wam wiem, ze nie. Dowiedziałem się też, że kamera reporterska ma gorsze parametry od tej stricte studyjnej. Czekam zatem na więcej informacji co to za parametry i dlaczego są lepsze/gorsze. I na co zwracać uwagę przy zakupie, żeby uzyskać lepszy obraz w warunkach studyjnych kiedy światło jest już idealne.
Nie ma się co spierać co jest trudniejsze. Nagrywanie w stodole czy kręcenie w nieprzewidywalnych warunkach. Obydwa zawody są mega trudne.


środa, 27 lutego 2019, 14:00
Zobacz profil
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 5049
Lokalizacja: Tczew
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Krzysiek1234 napisał(a):
...I na co zwracać uwagę przy zakupie, żeby uzyskać lepszy obraz w warunkach studyjnych kiedy światło jest już idealne.


Nie ma się co spierać co jest trudniejsze. Nagrywanie w stodole czy kręcenie w nieprzewidywalnych warunkach. Obydwa zawody są mega trudne.

Sorry Krzysztof, ale dalej nie umiem pomóc. Kiedyś jak na forach (tu i na Filmowcu), bywali ludzie tacy jak świętej pamięci Piotr Kulesza, Jarosław Barzan, czy ludzie mający bezpośrednio na bieżąco dostęp do kamer studyjnych, mógłbym Cię pokierować z ich pomocą na przykład w dostępie do materiałów na ich temat. Ja sam jednak nie mam dostępu do kamer studyjnych, a sam pomysł, aby zakup takowej uzależniać od wiedzy amatora filmowania jakim jestem... :D
Oddaję Cię więc w ręce naszego kolegi Posiwiałego, na którego wyjaśnienia sam czekam z niecierpliwością, bo wchodzą w rejony mi nie znane.

Nie było moim zamiarem twierdzić że nagrywanie wideo jest trudniejsze od rejestracji dźwięku. Sam doceniając rolę dźwięku w filmie, żywię na przykład nabożną cześć wobec ludzi obdarzonych talentami w rodzaju słuchu i wiedzą o dźwięku. :D

_________________
最诚挚的问候


środa, 27 lutego 2019, 15:15
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 21 sierpnia 2018, 08:12
Posty: 41
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Dziękuję za pomoc z Twojej strony mimo wszystko. Przekazałeś kilka cennych uwag jak dla mnie. Takie uwagi dają dużo więcej niż przebicie się przez gąszcz niesprawdzonych śmieci w necie. :D


środa, 27 lutego 2019, 15:24
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1265
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Kotin na pewno jeszcze niejedną pożyteczną info dorzuci, może i inni koledzy się włączą obszerniej do rozmowy.

Ja jestem metodyczny i wrócę do perkusji. Dzięki, że zmierzyłeś się z tematem. Moim celem było przypomnieć, że mikrofon jest narzędziem, a narzędzie zawsze musi być przystosowane do zadania i sytuacji. Optymalne parametry są różne dla różnych zadań. I tak:
Na stopę stosuje się dynamiki bo ich wrażliwość na dźwięk spada gwałtownie z odległością. Inne instrumenty perkusji wychwyci na bardzo niskim poziomie. Jednocześnie musi mieć wysoką odporność na ciśnienie akustyczne. Ma rejestrować niskie dźwięki, więc nic nie przeszkadza jeśli tnie górę pasma, a nawet lepiej, bo ponad 10kHz wszystko jest dla stopy brudem i kłopotem z otoczenia. Powinien być szeroką kardioidą, bo z bliska musi objąć polem największą membranę. Takie parametry czynią mikrofon ideałem do rejestracji stopy, ale do innych celów będzie kiszką.
Dla blach, overheadów, które generują brzmienia wysokie i jeszcze wyższe harmoniczne stosuje się miki o płaskiej charakterystyce, z jak największym zasięgiem w górze pasma częstotliwości i maksymalnie wrażliwe na transjenty. Dalej, to już jaką szkołę sobie wybierzemy, albo dobieramy tu wąskie superkardioidy o silnym tłumieniu poza polem jeśli zbieramy każdą blachę osobno - ale można też użyć stereofonicznej pary o zwykłej kardioidalnej charakterystyce pola. Ale do bębnów, kotłów, właściwie nawet nie ma po co z takim mikiem podchodzić.

I wracamy do kamer.
Kamera jest też tylko narzędziem. To narzędzie musi być dopasowane do konkretnego zadania. A te są bardzo, bardzo różne. I może znowu jakiś konkret:

Krzysiek1234 napisał(a):
Dowiedziałem się też, że kamera reporterska ma gorsze parametry od tej stricte studyjnej.


Nie. Parametry nie, a nawet wręcz przeciwnie. Uzyskujemy przeważnie gorszy obraz. Dlaczego?
Kamera rejestruje światło. W kontrolowanych warunkach studia światła jest pod dostatkiem. Kiedy jest dużo światła, duży jest odstęp użytkowego sygnału od szumu. Większa jest dokładność. Każdy element światłoczuły matrycy zlicza fotony. Między 10-cioma a 11-toma fotonami jest 10% różnicy. Między tysiącem fotonów a 1001 fotonami jest 0,1% procent różnicy.
Większa dokładność, większa szczegółowość, mniejsze błędy odwzorowania obrazu.
W studiu światło jest też plastyczne, możemy modelować je dość dowolnie, ciekawie, ładnie, bez słabszych miejsc. Za pomocą świateł i delikatnych cieni uzyskujemy tę "plastyczność obrazu". Plastyczność - czyli płaski przecież obraz oddaje wrażenie przestrzenne, bryłowatość obiektów. Jest więc bliższy naszemu naturalnemu widzeniu, bo człowiek ma przeważnie parę oczu i widzi stereoskopowo. Obraz plastyczny, oddający przestrzenność - jest dla nas prawdziwszy, "lepszy".
W studiu światło modelowane jest tak, by nie tworzyło nadmiernych kontrastów. Dąży się do takiego modelowania światła, by nie przekraczało ono
zakresu tonalnego kamery. Jaki by on nie był, nawet skromny - wszystkie elementy obrazu mają zapewnioną właściwą ekspozycję nie dającą utraty szczegółów.
W takich warunkach każda kamera prawidłowo ustawiona - da najlepszy obraz na jaki ją stać.
Co nie znaczy, że kamery studyjne mają jakieś słabe parametry, chociaż telewizje te kamery wymieniają najrzadziej. Bo są bardzo drogie. Oferują bowiem płynną mobilność, płynny ruch, niezwykle dokładne ostrzenie, nienaganną wyselekcjonowaną optykę, podobnie wyselekcjonowane matryce, elektronikę zapewniającą długą trwałość i stabilność parametrów nawet przy 24-godzinnej pracy. Przekazują niekompresowany obraz.
Są narzędziem wysoko przystosowanym do konkretnych, kontrolowanych warunków pracy.

O cechach kamer o innym przeznaczeniu - to może później, jeśli jest taka potrzeba.


środa, 27 lutego 2019, 20:46
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 21 sierpnia 2018, 08:12
Posty: 41
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Posiwiały napisał(a):

Na stopę stosuje się dynamiki bo ich wrażliwość na dźwięk spada gwałtownie z odległością. Inne instrumenty perkusji wychwyci na bardzo niskim poziomie. Jednocześnie musi mieć wysoką odporność na ciśnienie akustyczne. Ma rejestrować niskie dźwięki, więc nic nie przeszkadza jeśli tnie górę pasma, a nawet lepiej, bo ponad 10kHz wszystko jest dla stopy brudem i kłopotem z otoczenia. Powinien być szeroką kardioidą, bo z bliska musi objąć polem największą membranę. Takie parametry czynią mikrofon ideałem do rejestracji stopy, ale do innych celów będzie kiszką.
Dla blach, overheadów, które generują brzmienia wysokie i jeszcze wyższe harmoniczne stosuje się miki o płaskiej charakterystyce, z jak największym zasięgiem w górze pasma częstotliwości i maksymalnie wrażliwe na transjenty. Dalej, to już jaką szkołę sobie wybierzemy, albo dobieramy tu wąskie superkardioidy o silnym tłumieniu poza polem jeśli zbieramy każdą blachę osobno - ale można też użyć stereofonicznej pary o zwykłej kardioidalnej charakterystyce pola. Ale do bębnów, kotłów, właściwie nawet nie ma po co z takim mikiem podchodzić.


Do obrazu odniosę się jutro. Muszę to na spokojnie poukładać i przemyśleć, gdyż temat jest dla mnie nieznany. Chcę natomiast sprostować kwestię omikrofonowania perkusji, bo tu jest mnóstwo nieścisłości. Nie jest to co prawda tematem dyskusji ale ktoś będzie to czytał w przyszłości. Warto zatem nie wprowadzać ludzi w błąd. Przepraszam, ale muszę sprostować.
1) Góra pasma nawet powyżej 10KHz dla stopy jest bardzo istotna. Mikrofony dedykowane do stopy mają jej deficyt. W miksie zawsze brakuje kilka decybeli.
2) mikrofon do stopy nie musi być szeroką kardioidą. Aby uzyskać satysfakcjonujący nas dźwięk, szukamy w centrali odpowiedniego punktu, czasem jest on nawet na zewnątrz centrali. Świetne efekty uzyskuje się mikrofonami nie dedykowanymi do stopy.
3) mikrofon do stopy nie jest kiszką do innych instrumentów. Świetnie brzmi np z gitarą, basem, werblem.
4) Mikrofony overhead mają za zadanie zebrać blachy jak i cały zestaw. W niektórych gatunkach muzycznych są jedynymi mikrofonami, więc powinny przenosić precyzyjnie całe pasmo, nie tylko górę. Płaska charakterystyka nie jest wymagana, wręcz chyba przeszkadza. Najbardziej popularny mikrofon do OH - AKG 414 jest mocno nieliniowy.
5) Transjenty mamy dzięki bliskim ujęciom. Overheady są za daleko aby je przenosić.
Podsumowanie. Przeznaczenie mikrofonów według instrukcji obsługi jest czysto teoretyczne. Poza podziałem dynamiczny/pojemnościowy nikt poważny nie bierze sobie tego do serca. Każdy mikrofon ma swoje niepowtarzalne brzmienie i to jest jedyne kryterium przy jego doborze. Kiedyś firma Shure wymyśliła mikrofon wokalowy sm57. Dziś jest najpopularniejszym mikrofonem do rejestracji gitary i werbla. Nikt wokalu na nim już nie nagrywa.


środa, 27 lutego 2019, 23:44
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 21 sierpnia 2018, 08:12
Posty: 41
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Posiwiały napisał(a):
W takich warunkach każda kamera prawidłowo ustawiona - da najlepszy obraz na jaki ją stać.


Ok. Czyli jeszcze dziś. ;)
I teraz jeszcze brakuje mi gradacji w dół. O tych studyjnych już wiem, że mają płynny ruch, precyzyjną ostrość, wyselekcjonowane matryce, optykę, elektronikę zapewniającą stabilność parametrów, co jak rozumiem ma wpływ nie tylko na cenę ale i na jakość. Zacytowane na samej górze zdanie sugeruje, że różne kamery stać na różnej klasy obraz. Rozwiń proszę tę myśl. Zakładamy, że mamy już idealne warunki oświetleniowe i wnosimy kamery o niewyselekcjonowanych matrycach, optyce, mniej płynnym ruchu, mniej precyzyjną regulacją ostrości. Co sie wtedy dzieje z obrazem?

A wracając do audio. W świecie kreatywnych dźwiękowców nie ma pojęcia "przeznaczenie narzędzia". W pogoni za jakością i unikatowym brzmieniem zaczęto łamać reguły. Dziś normą jest wykorzystywanie narzędzi nie zgodnie z przeznaczeniem. Czego przykładem może być np używanie kompresora do korekcji barwy, albo przesterowanie karty dźwiękowej do wydobywania transjentów.


czwartek, 28 lutego 2019, 00:47
Zobacz profil
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 5049
Lokalizacja: Tczew
Post Re: Cena kamery a jakość obrazu.
Krzysiek1234 napisał(a):
Posiwiały napisał(a):
W takich warunkach każda kamera prawidłowo ustawiona - da najlepszy obraz na jaki ją stać.


... Zacytowane na samej górze zdanie sugeruje, że różne kamery stać na różnej klasy obraz. Rozwiń proszę tę myśl. Zakładamy, że mamy już idealne warunki oświetleniowe i wnosimy kamery o niewyselekcjonowanych matrycach, optyce, mniej płynnym ruchu, mniej precyzyjną regulacją ostrości. Co sie wtedy dzieje z obrazem?...

Jezusicku, co to za pytanie? Wyselekcjonowane matryce, optyka, całe to oprzyrządowanie zapewniające najbardziej płynny ruch, jaki można sobie wyobrazić, ma wpływ na - cenę kamery. Jeżeli mamy kamerę o takich samych parametrach, ale mniej starannie wyselekcjonowaną powiedzmy, to obraz będzie z grubsza taki sam. Po co zatem taka droga kamera? Bo są sytuacje, kiedy studio programu, jego otoczka, jest wizytówką stacji i wtedy warto wydać dużo pieniędzy, na te kilka kamer, które dadzą oku wrażenie piękna. Bo obraz nie będzie miał najmniejszej nawet skazy, w ramach standardu przesyłu sygnału telewizyjnego do odbiorcy. Bo nawet jeżeli wzięlibyśmy kamerę o lepszych parametrach, ale z prawie niewidocznymi wadami obiektywu, matrycy, stabilizacji... to "lepszość" parametrów zje nam standard przesyłu, który obetnie parametry - kolory, rozdzielczość itp., a wady pozostaną.
Mam nadzieję że nie namieszałem, a tylko z lekka przypominam że kamery studyjne i różnej klasy reporterskie, to absolutnie nie jedyne kamery, bo jak byśmy weszli w świat filmu fabularnego, to się dopiero zaczyna różnorodność, a to nie koniec przecież. :wink:
Tak żałuję że padł portal Filmowiec. Wątek o cinema look na jego forum, to (jak wiele innych wątków) była nieprawdopodobna skarbnica wiedzy. Mówię o takim zjawisku: https://kameraakcja.com/27/film-look-jak-go-osiagnac, tyle że po lekturze wspomnianego wątku odkrył byś, że cena kamery i jej parametry nie wyznaczają jakości obrazu. Jest jeszcze talent i wiedza operatora.

Jest późno. Czas na bajkę. Do filharmonii londyńskiej przychodzi młody człowiek w dżinsach, z byle jakimi skrzypcami i gra. Gra na próbę. Gra fatalnie.
Po nim przychodzi inny młodzian. Już loki fryzury budzą skojarzenia muzyczne. Jakość skrzypiec o lata świetlne przewyższa jakość jego smokingu (doskonałego z resztą) i zagrał. Ale jak zagrał!!! - Jeszcze gorzej. :mrgreen:
Dobranoc. :wink:

_________________
最诚挚的问候


czwartek, 28 lutego 2019, 01:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL