Teraz jest niedziela, 19 sierpnia 2018, 00:42

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
 Jaka kamera i z jakim formatem ?? Proszę o pomoc !!! 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Jaka kamera i z jakim formatem ?? Proszę o pomoc !!!
Na poczatku chce zaznaczyć ze jestem laikiem w sprawie kamer cyfrowych. Szukam dobrej kamery cyfrowej z możiością robienia zdjęć i zoomem optycznym ( x10+ )

Moje ptania :

- jaka jez tużnica między formatami MiniDV a Digital8-PAL ??

- na http://www.divx.pl znalazłem obszerny opis jak zgrać obrobić materiał z MiniDV do formatu Divx (jak ktoś chce to mu wyśle), czy format Digital8 zgrywa się w taki sam sposób ??

- jaka jest "rozdzielczość" filmów nagranych kamerą wpyosarzoną np. w 800 tyś. a 1330 tyś. ? czy też rozdzielczość ( takie coś jak w best playerze wezmie się "właściwości", np. 640x480 ) od tego niezalelerzy (od rozdzielczości przetwornika) a zależy od puzniejszej obróbki ??

- na http://www.maximedia.pl/kamery_cyfrowe/ znalazłem 3 "ciekawe" bo sie na tym niezbyt nieznam , kamery :
a) SONY DCR TRV 355
b) JVC GR DV 500
c) JVC GR D 70

z tego co wyczytałem, to :
Sony ma x20 zoom optyczny :-D , ale format Digital8 :-/ 800tyś. brutto (400 netto), przetwornik 1/6 i robi zdjęcia max. 640x480

Dv 500 tylko zoom x10 :-( jest MiniDV , ale za to 1330 tyś. pixeli i przetwornik 1/4 zdjęcia wykonuje natomiast w max. 1600x1200.

D 70 to MiniDV , zoom x16 ;-) , 800tyś i przetwornik 1/6, fotki robi natomiast 1024x768

Wyjaśnijcie moje wątpliwości, i doradzcie co wciąć.
Zakupu dokonam i tak w Kanadzie ( cena o niebo niższa ) , zalezy mi na zoomie i zdjęciach ( kupuje też aparat cyfrowy z zoomem x4-5, więc kamera oprucz filmowania będzie substytutem super zoooooomowych fotek )
Zaproponujcie jakieś ew. "zastępniki tych modeli" lub który bedzie naljepszy z tych , co z Digital8 a MiniDV.
Najbardzie "uniwersalną" wydaje mi się JVC D 70 a może warto dołażyć do DV 700 ??