Teraz jest czwartek, 16 sierpnia 2018, 08:55




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 film dla TV 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post film dla TV
Jak wygląda negocjacja cen z telewizją? Chodzi mi o godzinny film, który zamierzam sprzedać TV. Ile mogę dostać za niego?


sobota, 7 lutego 2004, 21:29
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 1 lipca 2003, 09:22
Posty: 662
Lokalizacja: 3miasto
Post 
1 zł albo 1 mln zł - zależy o czym! I jak zrobiony! I czy wogóle komukolwiek jest on potrzebny! A tak wogole to pytanie uwazam za tendencyjne :twisted:


sobota, 7 lutego 2004, 21:37
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 27 czerwca 2003, 11:15
Posty: 841
Post 
glupie pytanie


niedziela, 8 lutego 2004, 01:39
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post film dla tv
Matrix źle użył słowa" tendencyjne"Może jednak ma rację.Skoro film jest godzinny to ma jakis temat,nie jest to news,który udało ci się uchwycić.Jeśli temat ciekawy-trudny do zrealizowania to można wiecej jeśli nie to mniej.Np. jesteś speleologiem i łazisz po jaskiniach gdzie nawet bez kamerki trudno wejść,żadna zwykła ekipa tam nie wlezie a jaskinie to 8 cud świata-W Meksyku czy Hondurasie.Lub ciekawy materiał z kimś wybitnym,kto jest twoim dziadkiem i tylko tobie się zwierza,szczerze i naturalnie.Myślę że wtedy kilka tysięcy złociszków.Ile???To zależy od atrakcyjności tematu i sposobu jego realizacji.Czy ta jaskinia była wystarczająco oświetlona,ciekawie pokazana,czy kolegom chciało się znosić światła i accu itp.Do tego komentarz ciekawy bo samej muzyczki nie dasz.Jestem pewien, że samemu trudno to zdziałać i twój materiał może bć wyjściowym do dalszej obróbki w tv.Taki materiał zbiera się miesiącami a czasem latami-pogoda i pory roku, inne problemy np.zwierzyna ucieka i znika na dwa miesiace nie wiadomo gdzie.Wtedy materiał jest droższy,jeszcze gdy wymaga zaangażowania ekipy do pomocy,znowu droższy.Jeśli są to migawki ze studniówek w województwie podlaskim dla lokalnej tv to można dostać kilkaset złotych,może ponad tysiąc?Zależy za co.Oczywiscie moje przykłady są żartobliwe i nie odnoszą się do konkretów.Sam pracuję na stałe w branży" geograficznej" i troszkę czasami jeżdzę,(ale nie gdzies daleko) i spotykam pasjonatów obładowanych sprzetem.Sam zawsze dźwigam wór aparatów i obiektywów i wiem jak ciężko pozyskać wartościowy materiał.A tu pogoda nie ta,widoczność(zawsze w Polsce,to nie włoskie niebo w Toskanii) a to pora dnia bo ci słońce świeci w oczy, a to inni sie śpieszą,to kasy mało na mareriały ,bo jeść trzeba.Żeby więcej zarobić to musisz nie tylko filmować ale focić i pisać i dokonać wstępnej edycvji.Najlepiej sprzedać artykulik ze zdjeciami do gazetek branżowych a filmik dla tv.Moje zdjątka były publikowane lecz za friko bo było mi miło że koś chce je pokazac w lokalnej gazetce lub niskonakładowym wydawnictwie.Jak widzisz można i za frajer tak jak ja.Na jednym zarobisz a na inne wydasz.Traktuj to jak kochanne hobby,łatwiej wtedy o dystans do wlasnej "profesjonalnej"twórczości.Badyl popytaj o chraniacze do vx2000,moze koledzy używali jakichś i napisz we własciwym temacie nie musi być na już.Woże swoją pod namioty a najgorsze wesela w kurzy i mysle kupic jakis model.Cześć.p.s.Gosciu sprecyzuj temat wtedy ktoś ci pomoże -co i jak?określ.


niedziela, 8 lutego 2004, 11:39
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
jesli film jest na mini dv to raczej zapomnij nawet o regionalnej TV. wchodzi w gre DV, BETA, DigitalBETA, no i oczywiście przetransferowane 16, super16 i 36mm. A ile dadzą za niego to musisz ich spytać.


środa, 11 lutego 2004, 11:59
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
popełniłem literówkę 35 oczywiście nie 36 i zapomniałem sie podpisać :twisted:


środa, 11 lutego 2004, 12:01
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 27 czerwca 2003, 11:15
Posty: 841
Post 
"zapomnij nawet o regionalnej TV." ee dramatyzujesz. nie tak dawno w TEDE polecial material z SVHSa, wiec nie jest az tak zle ;) Musze jednak przyznac ze wiedzial o tym tylko montazysta, a pozostali po prostu nie zauwazyli :) Ogolnie jednak sie zgadzam ze analogowe materialy powinny byc na becie, a cyfrowe na betasx, dvcam/dvcpro, dv tez wezma. ciekawi mnie za to czy ktos w polsce uzywa digitalbeta? chetnie bym sobie porownal ta zabawke z pozostalymi cyfrakami :)


środa, 11 lutego 2004, 13:52
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
dlatego napisałem raczej :wink:


środa, 11 lutego 2004, 14:24
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 29 marca 2003, 22:52
Posty: 757
Post 
Proszę wyjaśnić czym różni się materiał na miniDV o materiału na DV.
Generalnie TVP uznaje materiały na Betacamie pozostałe raczej tylko wtedy gdy są szczególnie ważne wtedy bez różnicy czy SVHS ,VHS czy jakaś odmiana cyfry.

_________________
xxx


środa, 11 lutego 2004, 19:21
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
materiał DV różni się jakością od materiału miniDV. DVCAMY są powszechnie akceptowalne przez TV. Wiele takich kamer posiada sama telewizja, (z reguły pomocnicze) różnica polega na odległości ścieżek i prędkości przesuwu taśmy. jest to do wykrycia bez problemu nawet po przetransferowaniu na DV na oscyloskopie. sam takie badanie w TV widziałem.


środa, 11 lutego 2004, 19:41
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 29 marca 2003, 22:52
Posty: 757
Post 
Przykro mi to stwierdzić ale kolega się myli, materiały DV i miniDV oraz DVCAM niczym się od siebie nie różnią. Są taką samą formą zapisu cyfrowego z taką samą kompresją. Nie piszą o różnicach wynikających z zastosowanych kamer. Proszę zauważyć ze są kamery 3xCCD z prawdziwą wymienną optyką zapisujące na taśmach miniDV/ nie mini DVCAM/
Żaden oscyloskop nie wykryje na czym był zapisany materiał wyjściowy
/przed montazem/ jeśli do analizy użyjemy taśmy np Betacam na której nagrano gotowy zmontowany do celów emisyjnych materiał.
Oscyloskop określi tylko parametry obrazu , między innymi jego poprawność pod względem luminancji i chrominancji , również parametry dźwięku.
A prędkość przesuwu taśmy i odległość ścieżek mają wpływ na ilość błędów przy zapisie i odtwarzaniu dlatego są tak istotne zwłaszcza w montażu liniowym.
A już rzekoma różnica między taśmą miniDV i DV to zwykła bajka.
Proszę się nie obrażać ale tak jest naprawdę.
Pozdrawiam.

_________________
xxx


środa, 11 lutego 2004, 20:11
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
swoje w telewizji przepracowałem i wiem coś o standardach cyfrowych. Za pomocą oscyloskopu bez wahań stwierdzę czy to DV czy miniDV jesli nie wierzysz to zapraszam ciekawe czy wtedy sie na forum przyznasz... Mylisz sie mówiąc że to to samo. Za mną są znani polscy inżynierowie w tej dziedzinie m.in Czyżewski, Kwiatkowski. Twierdzisz że to oni się mylą czy ty?? coś mi się wydaje że się kolega przecenia ze swoją wiedzą.


środa, 11 lutego 2004, 20:21
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Cytuj:
A prędkość przesuwu taśmy i odległość ścieżek mają wpływ na ilość błędów przy zapisie i odtwarzaniu dlatego są tak istotne zwłaszcza w montażu liniowym.

Cytuj:
A już rzekoma różnica między taśmą miniDV i DV to zwykła bajka.

jak widzisz nawet sam sobie przeczysz ponieważ różnica jest w ilości błędów
nikt nie powiedział że sposób zapisu jest inny, choć DVCPro ma małe różnice
technologia 10-15 a 18(DVCpro) mikronów daje wystarczające różnice dla TV aby odróżnić miniDV od DVCAM


środa, 11 lutego 2004, 20:35
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
chyba jestem śpiący kłucę sie o różnice raz za razem mieszając DVCAM z DV sprostowanie DV i mini DV to samo natomiast DVCAM do wykrycia. znurzył mnie ten temat :wink:


środa, 11 lutego 2004, 20:40
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 29 marca 2003, 22:52
Posty: 757
Post 
Wcale swej wiedzy nie przeceniam ale jestem pewien zwłaszcza co do zapisu i różnic między miniDV i DV oraz DVCAM. Proszę mi wyjaśnić czemu w takim razie są produkowane kamery prawie profesjonalne w których można stosować taśmy zarówno mini jak i duże i to zarówno DV jak i DVCAM. To samo z magnetowidami profesjonalnymi. Ja wiem że taśma mini DV ma większe wachania prędkości niż DV a zwłaszcza DVCAM ale jak już pisałem po opracowaniu materiału nikt autorytatywnie nie stwierdzi czy materiał źródłowy był na taśmie miniDV czy DV .
Producenci kamer profesjonalnych z profesjonalną optyką i pracujących na taśmach miniDV też są liczącymi się autorytetami . Trudni mi wymienić nazwiska uczonych którzy dla nich nie pracowali.
Przysłowiowego konia z rzędem temu kto autorytatywnie odróżni materiał/po montażu/ nagrany na kasetę miniDV w profesjonalnej kamerze JVC i np. DVCAM z DSR-250. Wiadomo który będzie lepszy przy załozeniu że zrobiony zostal przez wyszkolonych operatorów w takich samych warunkach. A tak z ciekawości to Twoim zdaniem który?
Pozdrawiam.
PS. Tak się składa ze materiały które robiłem były emitowane we wszystkich TV / bez Trwam i Puls / A robiłem je zarówno na Betacamie jak i na DV oraz DVCAM. Zadna telewizja nie grymasiła.

_________________
xxx


środa, 11 lutego 2004, 20:47
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL