Teraz jest piątek, 16 listopada 2018, 14:22




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
 Wyjmowanie akumulatora i kasety ? 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Wyjmowanie akumulatora i kasety ?
W instrukcji obslugi kamery jest napisane ze po uzyciu kamery nalezy wyjac kasete miniDV i akumulator. Ale nie jest napisane tez czy nalezy do robic za kazdym razem czy tylko jak odstawiam kamere na dluzszy czas. Wiem ze to lamerskie pytanie, ale wole wiedziec czy to ma jakies znaczenie np. czy gdy nie wyjme akumulatora to bedzie sie on zuzywal, albo jak nie wyjme kasety to w jakis sposob ona sie deformuje ?? dzieki za odpowiedz


środa, 7 kwietnia 2004, 12:40
Nowy
Nowy

Dołączył: piątek, 31 stycznia 2003, 18:22
Posty: 10
Post 
Ja wyjmuję baterię jeśli nie planuję uzywać kamery przez dłuższy czas. Wyjecie baterii ma też ten plus, że jeśli kaseta jest w środku, nie włączy się niechcący nagrywanie np. przy wkładaniu czy wyjmowaniu kamery z torby.
Kasety nie wyjmuję dopóki nie skończę filmu, by nie ryzykować utraty kodu czasowego. Jesli jednak przerwa w filmowania ma potrwać dłuższy czas (np. 2 tygodnie), wyjmuję i kasetę i baterię.
Po ponownym włożeniu kasetu, aby nie stracić kodu czasowego, trzeba znaleźć ostatnie ujęcie przy pomocy funkcji End Search (tak jest w mojej Sony TRV 900), a wtedy przejście do nowych scen będzie płynne.
Jeśli bateria jest w kamerze zawsze trochę zużywa prądu, ale to niewielka ilość, więc tym nie ma sensu się kierować.
Kaseta w kamerze się w żaden sposób nie deformuje, chyba żeby leżała na słońcu, to w końcu tworzywo sztuczne.


piątek, 9 kwietnia 2004, 13:36
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
tak jak napisal Rycho kamera zuzywa niewielka ilosc pradu nawet w stanie spoczynku, wiec jesli lezy dlugi czas np: kilka miesiecy to moze sie okazac ze bedzie tak "padnieta", ze nie da sie juz naladowac.


niedziela, 11 kwietnia 2004, 21:36
Bywalec
Bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 9 grudnia 2003, 11:07
Posty: 43
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
Post 
J.S napisał(a):
tak jak napisal Rycho kamera zuzywa niewielka ilosc pradu nawet w stanie spoczynku, wiec jesli lezy dlugi czas np: kilka miesiecy to moze sie okazac ze bedzie tak "padnieta", ze nie da sie juz naladowac.


A jaka to ilosc pradu jest zuzywana przez kamere? I z jakiego powodu? Dlaczego nie da sie juz naladowac? Moze wiecej szczegolow, bo niestety wiekszosc odpowiedzi na tym forum to tylko gdybanie i powtarzanie obiegowych opini nie zawsze slusznych, co poczatkujacym videofilmowcom tylko maci w glowach.

_________________
pozdrawiam
__________________________
#JVC GR-D30 & halogen 300W#


wtorek, 13 kwietnia 2004, 07:17
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 2 listopada 2003, 20:32
Posty: 156
Lokalizacja: Kaczyce
Post Akumulator
Co do akumulatora, to ja nigdy go nie wyjmuję. Pobór prądu jest znikomo mały. Co do całkowitego rozładowania to nie słyszałem jeszcze o czymś takim jak kolega raczył wspomnieć powyżej: że nie da się ponownie naładować.
Sprawdź jaką moc pobiera kamera w stanie pracy i spoczynku w instrukcji.
Potem zastosuj znany wzór na obliczanie mocy:

U*I=P

gdzie
U- napięcie zasilania kamery podane na akumulatorze.
I - prąd pobierany przez kamerę (pamiętaj zamień mA - miliampery na A - ampery)
P- moc pobierana przez kamerę.

Jesli znasz U i P to jak zmienisz wzór: I=P/U otrzymasz ilość prądu jaki pobiera kamera. Teraz sprawdź jaki masz akumulator, np. 700mAh oznacza, że akumulator daje prąd ciągły 700mA przez godzinę a potem jest rozładowany. Jeśli wiesz ile pobiera mA w stanie spoczynku to możesz sobie wyliczyć jak długo ci wytrzyma akumulator

Tak jak napisał kolega powyżej może się kiedyś zdarzało jak były akumulatory NiCd. Teraz są Litowo-jonowo-wodorkowe, a z nimi nie ma takich problemów. Prawda jest taka, że jak się zostawi akumulator na np. pół roku, to może się rozładować, a wtedy jak by się chciało nagle użyć kamery to nie ma jak, bo akumulator jest rozładowany. Ale przecież zawsze można od czasu do czasu "spojrzeć" na stan akumulatora i podładować go. Chyba z tym nie ma problemu.

Co do kasety, to zasada ta dotyczy każdego rodzaju kasety, czy VHS, czy magnetofonowej czy miniDV. Kasetę należy trzymać w sprzęcie tylko wtedy gdy chce sie jej użyc. Jesli wiesz, że przez kilkanaście dni nie będziesz używał jej to lepiej i dla kasety i dla kamery włożyć ją do pudełka. Kaseta jest elementem magnetycznym i ma taką właściwość, że się magnesuje podczas pracy dzięki głowicy. Kamera jest elementem elektronicznym, który ma swoje małe, bo małe, ale ma pole magnetyczne. Jesli na kasecie jest jakiś materiał, to np. po pół roku pozostawienia kasety w kieszeni kamery może utracić część zapisanego materiału. Ale tak bywa po dłuższym czasie. I jeszcze jedno. Taśma powinna zawsze być przewinięta do początku swojej długości, jeśli nie jest długo używana. Dzięki temu nie odształca się w miejscu styku z głowicą, gdzie jest wygięta w przeciwnym kierunku czyli nie w dół a w górę. Ale takie odształcenie jest niegroźne jeśli trzymasz taśmę kilka dni.

_________________
Pozdrawiam

dnc



Mój sprzęt:
Kamera: JVC GR-DV700E
Grafika: Gainward PP2100LE TV/DVI
Obróbka video:Pinnacle Studio 9.1 PL
Kontakt: GG: 4926855
Obrazek


czwartek, 15 kwietnia 2004, 10:53
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: wtorek, 3 lutego 2004, 16:45
Posty: 69
Lokalizacja: sloonsk
Post 
z mojego doświadczenia wynika że taśmy nie należy przewijać na początek jest to nawyk z wypożyczalni. taśma która jest przechowywana powinna być przewinięta do samego końca a dopiero gdy mamy zamiar z niej korzystać przewijamy ją na początek, wtedy to magnetowid czy kamera dostosowuje jej naciąg do swojego mechanizmu i usuwa efekt sklejenia. pamiętajmy też o pionowej pozycji kasety podczas przechowywania i unikaniu pola magnetycznego jakie wytwarzają urządzenia elektryczne, o innych czynnikach takich jak wilgoć, kurz i wysokie temperatury nie muszę chyba już przypominać.

pozdrawiam
FStyl


czwartek, 15 kwietnia 2004, 12:02
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 9 grudnia 2003, 11:07
Posty: 43
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
Post 
Co do przewiajnia i przechowywania kaset miniDV to i tak jego wplyw na trwalosc kasety zostal zminimalizwany w porowananiu do kaset VHS. Stosujac wiec ogolne zasady ostroznosci dotyczace sprzetu raczej trudno je uszkodzic. Ja mam kasete w kamerze, a kamery uzywam raz w tygodniu lub czesciej i klopotem by bylo za kazdym razem jak sie dzieciak zaczyna wyglupiac montowac kasete :D
Natomiast co do baterii to oprocz poboru pradu przez kamere w stanie spoczynku istnieja jeszcze inne powody jej rozladowania (np. prad uplywu itp), ale to juz by trzeba specjaliste zapytac :? Calkowite rozladowanie baterii Lion przez sama kamere nie jest jednak grozne dal samej baterii (no chyba, ze ktos sobie ja rozladuje przez zwrcie stykow :lol: ).

_________________
pozdrawiam
__________________________
#JVC GR-D30 & halogen 300W#


piątek, 16 kwietnia 2004, 06:52
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: niedziela, 1 lutego 2004, 04:57
Posty: 24
Post 
W instrukcji jest też napisane żeby przy dłuższym okresie nieużywania akumulator trzymać rozładowany a raz na rok(chyba) włożyć naładowaną baterię do kmery Bo podtrzymanie czasu i ustawień kamery też skąś potrzebuje prądu.


sobota, 24 kwietnia 2004, 12:43
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: jurekwejh i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL