Teraz jest piątek, 16 listopada 2018, 06:10

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
 kamery z USA duzo taniej...ale czy beda dzialaly u nas?? 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post kamery z USA duzo taniej...ale czy beda dzialaly u nas??
Witam mam pytanie moge kupic kamere Sony w USA dcr-hc 30 za 500$ u nas cena sklepowa 4199 wiec roznica zasadnicza okolo 2400 pln, ale i tu jets moje pytanie jak sie dowiedzilem w USA jest system ntsc a u nas w Polsce pal i moje pytanie jest takie.

Czy amerykanski model kamery bedzie uzyteczny w Polsce ze wzgledu na systemy pal,ntsc??
Zauwazylem rowniez ze w Polsce modele sony wszystkie maja przy modelu "e" np. dcr-hc 30e.
Co oznacza wlasnie te "e"? Pan w autoryowanym sklepie sony niepotrafil udzielic odp :(

A moze ktos juz sobie sprowadzil kamere z USA i moze rozwieje moje watpliwosci.

jestem w tym zielony wiec jesli cos przekrecilem lub zle napisalem to sorki

czwartek, 12 sierpnia 2004, 12:03
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
e - ponoc oznacza, ze jest to model na rynek europejski.
w Europie z tego co wiem (poza Francja) obowiazuje PAL (Francja SECAM)
W stanach NTSC. Jest to zupelnie inny rodzaj systemu (inna liczba klatek/s itp). Jesli tylko do ogladania z kamery na telewizorze, czy po zrzuceniu do ogladania na kompie ... to nie ma problemu (nowsze TV obsluguja wiele systemow w tym NTSC).
Ale potem pamietaj, ze przy zrzucaniu na kompa, by nagrac na plyte itd ... zawsze pozostaje to NTSC. Przekonwertowanie na PAL to niemaly problem chocby ze wzgledu na roznice klatek (ja robilem kiedys ... postaja takie przerskoki w obrazie albo zgubisz synchroznizacje z dzwiekiem rzecz jasna)
Poza tym twoje nagrane tasmy nie beda odtwarzane przez modele z "e" i na odwrot bo w nich jest np PAL (25 klatek/s, inna rozdzielczosc itd).
Nie wiem jak to sie ma z odtwarzaczami, czy DVD obsluzy np VCD nagrany w NTSC ... ale to juz inna bajka i az tak sie na tym nie znam by sie dalej wymadrzac.