Teraz jest wtorek, 26 maja 2020, 05:47




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Kolory z trzech urządzeń - ustawienia, LUTy. 
Autor Wiadomość
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: piątek, 6 sierpnia 2010, 16:23
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Post Kolory z trzech urządzeń - ustawienia, LUTy.
Żeby zamknąć temat, wymieniłem RAM na 3200 (wyszło nawet taniej z G.Skill) i wszystko chodzi jak należy. Z ciekawości przyrost ok 2-3% przy exporcie projektu (2666 vs 3200).

Chciałbym jeszcze Was zapytać o "wspólne ustawienie" profilu koloru dla trzech kamerek, które za miesiąc zabieram na wyjazd. Wiem że to są inne matryce i jakość ogólna ale wydaje mi się, że gdzie widziałem w sieci LUTy dla popularnego zestawu Gh5 + Mavic + Gopro.
Tylko nie wiem czy zaczynać nowy wątek czy admin sam uzna, żeby to przenieść?

_________________
GH5 12-60mm Leica f2.8-4, 25mm Leica f1.4, Olympus 45mm f1.7, DJI Mavic Air, Gopro5 + Karma Grip
i9 9900k, 64GB 3200, RTX 2080 Super, Ryzen 2700X, 64GB 2666, GTX1060, LG 34" / Adobe Premiere CC


czwartek, 2 stycznia 2020, 15:34
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 18:29
Posty: 635
Post Re: Instalacja Adobe Premiere
Najlepiej samemu ustaw odpowiednie profile w każdym urządzeniu. Masz je przecież pod ręką. Zaczął bym od urządzenie, w którym najtrudniej ingeruje się w obraz i na nim szukał profilu, który da nam najbardziej naturalny odcień skóry. Resztę bym podciągał pod to.

_________________
Magix Video Pro X i inne, Davinci Resolve - początki Poradniki YT - Klik


czwartek, 2 stycznia 2020, 16:12
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: piątek, 6 sierpnia 2010, 16:23
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Instalacja Adobe Premiere
Za każdym razem po wakacjach obiecuje sobie nie kręcić już Gopro bo różnica w jakości jest ogromna. Ale do wody lub po nią to tylko ona się nadaje. Pływanie kajakiem z GH5 trochę jest mało wygodne.

Znowu ustawiania koloru skóry na Mavicu Air? Przecież tam ledwo ludzi widać ;)

Wynika z Twojej odpowiedzi, że mam ustawić Gopro i po nią ustawiać Gh5?

_________________
GH5 12-60mm Leica f2.8-4, 25mm Leica f1.4, Olympus 45mm f1.7, DJI Mavic Air, Gopro5 + Karma Grip
i9 9900k, 64GB 3200, RTX 2080 Super, Ryzen 2700X, 64GB 2666, GTX1060, LG 34" / Adobe Premiere CC


czwartek, 2 stycznia 2020, 16:16
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 18:29
Posty: 635
Post Re: Instalacja Adobe Premiere
Cytuj:
Wynika z Twojej odpowiedzi, że mam ustawić Gopro i po nią ustawiać Gh5?

To też zależy jakich ujęć będzie więcej :) Największą bolączką zawsze jest kontrast i nasycenie. Od tego bym zaczął ustawiając sprzęt.
Cytuj:
Znowu ustawiania koloru skóry na Mavicu Air? Przecież tam ledwo ludzi widać

Zależy jak się lata. Znajomy robi niektóre ujęcia dość nisko i całkiem nieźle to wygląda :D Warto jednak zobaczyć jakie są profile w tym urządzeniu i ustawił bym najbardziej neutralny. Nie jakieś "płaskie" ale takie, które najlepiej oddają naturalne kolory. Później dodatkowo ustawił bym kontrast tak by nie był za mocny. Podobnie z nasyceniem. Dodatkowo zwrócił bym uwagę na wyostrzanie w sprzęcie. W niektórych potrafi być mocno podkręcone. Kontrast, nasycenie i wyostrzenie dość łatwo idzie później skorygować podczas montażu o ile właśnie na wstępie dobrze to wszystko ustawiliśmy.

_________________
Magix Video Pro X i inne, Davinci Resolve - początki Poradniki YT - Klik


czwartek, 2 stycznia 2020, 16:33
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: piątek, 6 sierpnia 2010, 16:23
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Instalacja Adobe Premiere
A tak ogólnie to mam ustawione ujemne wartości na dronie i Gh5 dla wspominanych przez Ciebie ustawień. Profil Cine-D w obu plus ujemne wartości. Najgorzej wychodzi zawsze z gorpo. Ale mam wersje 5 i zastanawiam się na 7 albo 8. Plus 7. jest taki że pasuje do gimbala Karma. 8. jest fizycznie innych rozmiarów i wtedy tylko na sticku z wykorzystaniem stabilizacji.

_________________
GH5 12-60mm Leica f2.8-4, 25mm Leica f1.4, Olympus 45mm f1.7, DJI Mavic Air, Gopro5 + Karma Grip
i9 9900k, 64GB 3200, RTX 2080 Super, Ryzen 2700X, 64GB 2666, GTX1060, LG 34" / Adobe Premiere CC


czwartek, 2 stycznia 2020, 16:53
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: piątek, 6 sierpnia 2010, 16:23
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Kolory z trzech urządzeń - ustawienia, LUTy.
Ok, znalazłem w sieci stronę (gdzieś mi kiedyś umknęła) gdzie za kilka dolców można kupić osobno dla każdej kamery LUTa, który:
designed to maximise dynamic range, fix skin tones, remove unwanted colour casts and provide an accurate Rec709 starting point for further creative colour grading.
Nie jestem specem od kolorowania ale rozumiem, że jeśli ustawię poszczególne kamery zgodnie z zaleceniami autora tych LUTów (sporo podaje szczegółów jak ustawić każdą kamerę plus zaleca ustawienie balansu bieli przez każdym shotem) to potem będzie wszystko wyglądało "podobnie" do siebie i jesli zajdzie taka potrzeba, dodam jakiś kolor grading?

_________________
GH5 12-60mm Leica f2.8-4, 25mm Leica f1.4, Olympus 45mm f1.7, DJI Mavic Air, Gopro5 + Karma Grip
i9 9900k, 64GB 3200, RTX 2080 Super, Ryzen 2700X, 64GB 2666, GTX1060, LG 34" / Adobe Premiere CC


niedziela, 5 stycznia 2020, 21:38
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1265
Post Re: Kolory z trzech urządzeń - ustawienia, LUTy.
Odpuść to sobie. To jest na granicy szarlatanerii, niestety robią LUTy i sprzedają LUTy różni ludzie. Prawo tego nie ściga.

Człowiek namawia do techniki ETTR, którą stosuje się w astrofotografii, fotografii nocnej i przy dużych kontrastach, a sensowne efekty osiąga się tylko przy pracy w RAWach.

Stosowanie tej techniki w filmowaniu ma sens tylko w ujęciach statycznych i/lub -co najważniejsze - w stałych warunkach świetlnych. Czyli w przeciwieństwie filmowania turystycznego. W ruchu, w zmiennym świetle, po prostu będziesz przepalał obraz i ujęcia będą do wyrzucenia. I żaden LUT tego nie uratuje.

Podstawowym instrumentem w technice ETTR jest czas naświetlania, a w filmowaniu jest on podporządkowany klatkażowi. W 4k i niskim klatkażu nie ma pola manewru, bo obraz szybko traci płynność.

Generalnie nie jest to technika do jakiejkolwiek odmiany pracy reporterskiej.
ETTR to jazda po bandzie nadekspozycji, technika naprawdę trudna i zdradliwa.

Poszukaj materiałów o normalnym "camcorders matching", osiągniesz i lepszy, i pewniejszy efekt i to bez żadnych LUTów. Korekcyjny LUT musi być dopasowany jak proteza do uzębienia - indywidualnie.


wtorek, 7 stycznia 2020, 05:54
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: piątek, 6 sierpnia 2010, 16:23
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Kolory z trzech urządzeń - ustawienia, LUTy.
Witam Cię!
Za miesiąc mam wyjazd i nerwowo szukam rozwiązania jak najlepiej wykorzystać GH5 i resztę "kamer". Najłatwiej byłoby kręcić tylko GH5 bo odpada problem z kolorami i klatkami (23,976 vs 24 w Mavic Air i Gopro).

W sumie w Gh5 też nie wiem do końca czy korzystać z trybu 8 czy 10bit?
Czy kręcić w 23,976 10bit plus 60p w 8bit i potem to składać razem? Gdzieś pogubię klatki?

I wiem czy sprawa ilości klatek, głębi koloru czy profilu koloru jest tu najważniejsza? Trochę skomplikowane rejony jak dla mnie.

Może jeszcze dodam kilka szczegółów, żeby odpowiedź była trafniejsza:
Co chce osiągnąć?
1. Z GH5 chce mieć najlepszy materiał pod względem późniejszej obróbki, tu będę miał najwięcej czasu na przygotowanie kadru, godziny itp. Mam filtr VND. Większość będę kręcił za dnia, więc ISO najniższe na stełe plus filtr ND.

2. na jednej z wysp będę miał możliwość puszczenia drona. Mam filty ND (8 i 16, niestety ND4 zgubiłem). Tu do końca nie wiem którą opcję wybrać. Jak korzystam z założonego na ziemi filtra ND to wtedy mogę lecieć w przygotowanym wcześniej kierunku bo zmiana pod kątem padania światła wymusza np. zmianę ISO na wyższe. Jak nie korzystam z ND to wtedy dron leci na auto ekspozycji i zmienia shutterspeeda. Czy kręcąc krajobraz z 50m będzie widać inny shutter speed niż ten ustawiony wg 180deg?

I jeszcze pytanie dot. ustawiania ekspozycji. Mam ustawioną zebrę na 100%, jestem w profilu D-Log, mam ISO 100 i założony filtr VND. Dla przykłady scena gdzie połowa kadru to jest jasne niebo a reszta to krajobraz plus osoba.
Czy mam kręcić filtrem VND tak, żeby zebry nie było na niebie kosztem coraz ciemniejszej postaci? Czy zostawić lekko przepalone niebo?

_________________
GH5 12-60mm Leica f2.8-4, 25mm Leica f1.4, Olympus 45mm f1.7, DJI Mavic Air, Gopro5 + Karma Grip
i9 9900k, 64GB 3200, RTX 2080 Super, Ryzen 2700X, 64GB 2666, GTX1060, LG 34" / Adobe Premiere CC


wtorek, 7 stycznia 2020, 10:24
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 18:29
Posty: 635
Post Re: Kolory z trzech urządzeń - ustawienia, LUTy.
8-bit 4:2:0 i profile "filmowe CINE LIKE..." to nieporozumienie. W połączeniu z LUT-ami w NLE to proszenie się o problemy. Wyjdą artefakty. Więc jak chcesz mocno ingerować w obraz odpuść sobie 8-bit.
Cytuj:
Czy kręcić w 23,976 10bit plus 60p w 8bit i potem to składać razem? Gdzieś pogubię klatki?

Wszystko zależy od projektu w NLE. W 30p "pogubisz" klatki z 60p. W projekcie 60p w nagraniu 30p będzie tych klatek brakowało.
Cytuj:
I wiem czy sprawa ilości klatek, głębi koloru czy profilu koloru jest tu najważniejsza?

Wszystko ma wpływ na odbiór nagrania. Inaczej wygląda film w 30 k/s a inaczej w 60. Co do koloru ta tak jak wcześniej napisałem od razu bym ustawił wszystkie urządzenia tak by mieć najmniej roboty przy łączeniu ich w całość. Oczywiście priorytetem był by tu sprzęt, na którym najwięcej będę nagrywał.
Cytuj:
Większość będę kręcił za dnia, więc ISO najniższe na stełe plus filtr ND.

Zastanawia mnie co ty kombinujesz z tym flitem ND ? Ale o tym za chwilę.
Cytuj:
Jak nie korzystam z ND to wtedy dron leci na auto ekspozycji i zmienia shutterspeeda.

Filtr ND nie ma żadnego wpływu na parametry jakie sami ustawiliśmy w urządzeniu. No chyba, że jedziemy na pełnym automacie to wtedy dron, aparat działa pt. robię co chcę. Nie znam tego drona i być może nie ma tam możliwości ręcznych ustawień przysłany i czasu. A może jest ? Może masz preselekcję czasu ? Zablokuj na sztywno na 1/60. Jak będzie potrzeba filtra ND to załóż.
Cytuj:
Dla przykłady scena gdzie połowa kadru to jest jasne niebo a reszta to krajobraz plus osoba.
Czy mam kręcić filtrem VND tak, żeby zebry nie było na niebie kosztem coraz ciemniejszej postaci? Czy zostawić lekko przepalone niebo?

No i dochodzimy do filtra ND. Korzystasz z niego gdy chcesz ograniczyć ilość światła padającego na matrycę. I teraz po co to stosować:
- chcemy wydłużyć czas naświetlania. To lepiej unikać przy filmie choć jak ktoś ma jakąś wizję kadru to czemu nie
- chcemy mieć małą GO w filmie bez zmiany czasu migawki
- zdarzają się przypadki gdy przysłona w obiektywie kończy się np. na f 16. Wtedy filtr ND jak najbardziej się przyda by nie mieć przepalonych scen

Teraz kręcąc to o czym piszesz to albo masz przepalone niebo i dobrze widoczną postać albo na odwrót. Filtr ND nic ci tu nie pomorze. No chyba, że nie możesz już bardziej domknąć przysłony i musisz skorzystać z filtra. W takim przypadku dobrze mieć pod ręką blędę z dodatkową osobą albo lampą doświetlić scenę :)
Teraz co do zebry. To nie jest wyznacznik tylko podpowiedź. Nagrywasz w niekontrolowanych warunkach oświetleniowych więc musisz szukać równowagi w ekspozycji. Część "błędów" nadrobisz podczas montażu i na pewno większa rozpiętość tonalna może w tym pomoże. Jednak jak już wcześniej napisałem lepiej od razu ustawić sprzęt tak by jak najmniej "narobić" się przy edycji. Jak za mocno przekombinujesz to będziesz godzinami ślęczał na suwakami w programie edycyjnym.

Edit.
Jeszcze jedno. W twoim przypadku gdy dron nagrywa w max 24 k/s to całość nagrywał bym w 25 lub 50 k/s - aparat i Go Pro. Wszędzie czas 1/50 przy 24/25 k/s lub 1/50 - 1/100 przy 50 k/s. Przy 50 k/s możesz zejść do 1/50. Będzie ciut większe rozmycie obrazu ale nie aż takie by rzucało się w oczy więc masz pole manewru.

_________________
Magix Video Pro X i inne, Davinci Resolve - początki Poradniki YT - Klik


wtorek, 7 stycznia 2020, 13:28
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: piątek, 6 sierpnia 2010, 16:23
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Kolory z trzech urządzeń - ustawienia, LUTy.
na szybko możliwości sprzętu dla 4k
GH5: 23.376, 24, 25, 30, 60 fps
Mavc Air: 24, 25, 30
GoRPo5: 24, 25, 30

W GH5 zawsze kręcę na full manual. Może zbytnio jest fanem niskiego f, dlatego w słoneczny dzień otwieram przesłonę i jednocześnie kręcę filtrem VND żeby osiągnąć GO. Jednak robię to na obiektywach stałych z niskim f, którym kręcę sobie b-rolle. Minusem niskiego f jest oczywiście problem z automatycznym focusem i wtedy kręcę na manual focus. Główny obiektyw 12-60 daje na f5.6 lub f8 i czasami korzystam z AFC (jakiś vlog). Też mam na nim filtr ND.

I jeszcze pytanie dotyczące 25 vs 50 fps. Jeśli projekt mam w 25p to zaimportowany materiał w 50p od razu mam zmienić korzystając z funkcji "interpreter footage"? Wtedy taki klip jest 2x dłuższy i dźwięk oczywiście jest spowolniony. Czy bez problemu mogę cześć plików 50p zaimportowanych do projektu 25p zostawić jak jest (bez interpreter) i korzystać z nagranych dialogów tych klipach a inne (które chce użyć jako spowolniony 50% materiał) zaimportować do projektu z funkcją "interpreted do 25p". Już zadałem podobne pytanie na forum ale zostało bez jasnej odpowiedzi.

I jeszcze pytanie dotyczące ustawiania tych dwóch kamer. Szczerze mówiąc nie wiem jak się do tego zabrać. Ustawić obie kamery i nakręcić do samo? Potem wrzucić to do Premiere i na co zwracać uwagę? Co potem zmieniać? Pd czego zacząć?

_________________
GH5 12-60mm Leica f2.8-4, 25mm Leica f1.4, Olympus 45mm f1.7, DJI Mavic Air, Gopro5 + Karma Grip
i9 9900k, 64GB 3200, RTX 2080 Super, Ryzen 2700X, 64GB 2666, GTX1060, LG 34" / Adobe Premiere CC


wtorek, 7 stycznia 2020, 13:58
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 18:29
Posty: 635
Post Re: Kolory z trzech urządzeń - ustawienia, LUTy.
No to mamy parametry sprzętu. Ja jestem ortodoksem częstotliwości i gdybym miał możliwość zmiany klatkażu, który powiązany jest z migawką to ustawił bym go pod sieć energetyczną :) W UE mamy 50 Hz więc w rachubę wchodziło by tylko 24/25/50 k/s.

Co do 50p podczas edycji. Premierki nie znam ale śmiem twierdzić, że wszędzie jest podobnie. Co zrobisz to twoja wola. Jak chcesz mieć "naturalne" spowolnienie z 50p to robisz
Cytuj:
Jeśli projekt mam w 25p to zaimportowany materiał w 50p od razu mam zmienić korzystając z funkcji "interpreter footage"? Wtedy taki klip jest 2x dłuższy i dźwięk oczywiście jest spowolniony.

jak nie to
Cytuj:
bez problemu mogę cześć plików 50p zaimportowanych do projektu 25p zostawić jak jest (bez interpreter) i korzystać z nagranych dialogów tych klipach a inne (które chce użyć jako spowolniony 50% materiał) zaimportować do projektu z funkcją "interpreted do 25p"

_________________
Magix Video Pro X i inne, Davinci Resolve - początki Poradniki YT - Klik


wtorek, 7 stycznia 2020, 14:10
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1265
Post Re: Kolory z trzech urządzeń - ustawienia, LUTy.
Możecie mi nie wierzyć, ale dobrze zmatchować trzech urządzeń trzech różnych producentów się nie da. Próbować oczywiście można, zawsze to jakaś nauka, ale i tak konieczna jest korekta w postprodukcji.

petrumi(0) napisał(a):
GH5: 23.376, 24, 25, 30, 60 fps
Mavc Air: 24, 25, 30
GoRPo5: 24, 25, 30


Masz dwa wspólne klatkaże 25 i 30, różnica taka, że niższy klatkaż jest bardziej wrażliwy na utratę płynności ruchu.
Flickering dla świateł sztucznych taktowanych z sieci niby jest, ale jeśli sprzęt pozwala to na planie radzimy sobie tak:
https://untamedscience.com/filmmaking/production-shooting/flickering-video-fluorescent-lights/
Do Premierki są na flickering pluginy i radzą sobie dobrze.

Z tego co pamiętam, to matryca GH5 ma natywne ISO 400. Natywne ISO to najniższy szum, jeśli od niego odchodzimy w obie strony to szum rośnie.

Może jeszcze jakaś filmoteczka, głównie o postprodukcji:

https://youtu.be/r2XCoHzGAcg
https://youtu.be/yNSRrIf8rY8
https://youtu.be/RZS9u8vEN_0


środa, 8 stycznia 2020, 01:29
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: piątek, 6 sierpnia 2010, 16:23
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Kolory z trzech urządzeń - ustawienia, LUTy.
Wrócę chyba do 25p po krótkiej przygodzie z 23,976.
Ustawię profile dla GH5 25fps 8bit UHD oraz 50fps 8bit UHD, dla MA 25p UHD, Gopro5 25fps 2.7K oraz 100fps 1080p. To łatwiej będzie później złożyć do kupy na projekcie 3840x2160 25p.

@Posiwiały
Nie miałem pojęcia o tym natywnym ISO. Znalazłem info że dla Vlog to jest wartość 400 ale ja używam CinelikeD, dla którego podają ISO 200.

Jeszcze żeby doprecyzować kilka rzeczy. Zakupiłem jakiś czas temu gotowy profil redukcji szumów do Neat Video dla Mavica Air. Wysłali mi kilka gotowych presetów dla rozdzielczości 4k i 2,7k. Dla ISO 100,200,400,800,1600 oraz 3200. Wymagają żeby odpowiednio ustawić suwaki dla profilu koloru CineD w Mavicu. Jakoś kamery tego drona nie jest jakaś super ale na kilka ujęć z wakacji mi wystarcza. Taki materiał potem w pierwszej kolejności odszumiam, korzystając z gotowego profllu w NV, potem dodaje Shadows i Highlights, potem Sharpnes i jakoś taki klip wraca do życia.

Podobnie planuje robić z mariałem z GH5. Tam też używam profilu Cine-D i dodatkowo bawię się suwakami. Ale dokładnie tak jak napisałem bawię się. W sieci zalecają zmniejszenie wartości Noise reduction, Sharpnes, Saturation ale każdy autor poleca inne wartości. Jak u siebie spróbować zgrać to z tymi ustawieniami z MA. Albo inaczej- jaki to ma wpływ na późniejszą postprodukcję. Czy lepiej coś zmniejszyć w kamerze a potem dodawać w NLE?

Będę wdzięczny za dalsze lekcje. Lecę oglądać polecane przez Ciebie filmy.

P.S. Czy może ustawić kamery na profil Natural bo tam chyba kolor skóry wychodzi lepiej i darować sobie kolorowanie?

_________________
GH5 12-60mm Leica f2.8-4, 25mm Leica f1.4, Olympus 45mm f1.7, DJI Mavic Air, Gopro5 + Karma Grip
i9 9900k, 64GB 3200, RTX 2080 Super, Ryzen 2700X, 64GB 2666, GTX1060, LG 34" / Adobe Premiere CC


środa, 8 stycznia 2020, 11:06
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1265
Post Re: Kolory z trzech urządzeń - ustawienia, LUTy.
W sprawach szczegółowych ustawień GH5 kieruj się poradami fransua, bo on jest użytkownikiem tej linii produktowej.

W mojej subiektywnej ocenie, powinieneś sobie tak ustawić parametry w Panasonicu, żeby mieć najmniej roboty w postprodukcji, i do tego obrazka dopasowywać kamery efektowe: gopro i latawca.


środa, 8 stycznia 2020, 19:32
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 18:29
Posty: 635
Post Re: Kolory z trzech urządzeń - ustawienia, LUTy.
Z GH zatrzymałem się na 2 i dołożyłem G7. To inna bajka niż GH5.
Teraz takie moje przemyślenia bo do końca nie wiem co petrumi chce osiągnąć z kolorami. Jedynie widzę parcie na profil Cinema. Po co ? By później w NLE zrobić z tego naturalny obraz ? Jeżeli tak to jest to całkowicie bezsensowne jak można wybrać od razu gotowca, którego mogę poddać drobnej korekcji w programie. W G7 używam dwóch profili - naturalny lub standardowy. W G7 najlepiej się sprawują. W naturalnym więcej mogę pobawić się z cieniami - jest większa rozpiętość. Co do suwaków w aparacie to kontrast i nasycenie mam zawsze na - 5. Krzywej od świateł i cieni nie ruszam bo po testach stwierdziłem, że przynoszą więcej szkód niż pożytku.

Ostrość i odszumianie to znowu własne testy i spostrzeżenia.

Ostrość uzależniona jest od podpiętego obiektywu. Z 20mm mam -5 a pozostałe systemowe -3. Znowu jak podepnę starego Canona FD 50mm lub 28 mm to daję na +3

Teraz odszumianie. Nie mam jednej sztywnej zasady. G7 to ISO max 6400. Więcej nie mogę ustawić bo producent to zablokował przy filmowaniu :evil: Muszę przyznać, że daje radę. Zasadę mam prostą. Niskie ISO odszumianie -5 a 6400 odszumianie 0. Razem z tym podąża ostrość do wartości 0

Tak wygląda "mój" profil w dobrych warunkach oświetleniowych. Profil naturalny
Obrazek
Nasycenie -5
Kontrast -5
Ostrość -3 (obiektyw 14-140)
Odszumianie -5
Daje mi to możliwość jakiejś korekcji i nałożenia LUT-ów.

Teraz wracając do LUT-ów. Mam ich pewnie ze 100-kę. Z tej całej bazy raptem może z 5 nadaje się do użycia. Jak posiwiały zauważył większość to jakieś kociokwiki a nie luty. Bardziej szkodzą niż pomagają. No ale może tak jest z G7, która nagrywa tak a nie inaczej.

Po tym w sumie przydługim wstępie nic ci nie zastąpi własnych testów co do profili w aparacie i np. szumów. Masz sprzęt pod ręką sprawdź do jakiego ISO szumy są akceptowalne. Jak sobie z tym radzić już podczas nagrywania ustawiając odpowiednio suwaki lub profile. Profile różnie potrafią "szumieć". Dla mnie odszumianie w programie to już ostateczność, którego staram się unikać. Po co tracić czas na przeliczanie. Z resztą sam napisałeś, że większość będziesz nagrywał w dzień a ty już od razu wchodzisz w Neat ?!? Po kiego grzyba ?

I na koniec petrumi końcówka twojej wypowiedzi z drona
Cytuj:
Taki materiał potem w pierwszej kolejności odszumiam, korzystając z gotowego profllu w NV, potem dodaje Shadows i Highlights, potem Sharpnes i jakoś taki klip wraca do życia.

To po cholerę w tym Mavic-u nagrywasz w CineD ? Tyczy się to też GH5 ?!?

_________________
Magix Video Pro X i inne, Davinci Resolve - początki Poradniki YT - Klik


czwartek, 9 stycznia 2020, 13:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL