Teraz jest sobota, 15 grudnia 2018, 14:28




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
 jaki format 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 grudnia 2002, 19:15
Posty: 36
Post jaki format
Witam. W jakim formacie najlepiej jest przechwycić obraz z kamery wideo (analogowej) aby go poddać obróbce programem do tego celu , tak , aby program nie musiał konwertować całego materiału na nowo , tylko skonwertował to co "obrobiłem" a następnie poddać go kompresi na format svcd jakimś dobrym i szybkim kompresorem.
ps. może ktoś wie jak poustawiać cinema craft encoder tak aby skompresować materiał około 1 godziny na 2 płyty?


piątek, 31 stycznia 2003, 19:10
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 30 stycznia 2003, 15:14
Posty: 336
Post 
Ogólnie to najlepiej chyba obrabia się na nieskompresowanym materiale,bo podczas kompresji część klatek jest "wycinana",są klatki kluczowe itd itd. Adobe Premier ma taką opcję że jesli przeliczyłęś już efekty,przejścia itd i na końcu dodsz np wjeżdzajacy teks to Adobe nie bedzie przeliczał całego projektu od początku tylko od miejsca w którym wstawiłeś ten wjezdającr tekst.
MPEG2 ma dobra jakość mało miejsca zajmuje ale jak się obrabia to ci nie powiem.Pewnie też dobrze


piątek, 31 stycznia 2003, 21:18
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
W nieliniowym montażu Video nie ma braku kompresji - 720x576 punktów + kolor i tak 25x na sekundę - 1 minuta to by było gdzieś tak 3 GB, 1 godzina ok 180 GB (profi niech mnie poprawią)
Z kamery cyfrowej - format DV to kompresja ok 7x - 8 minut na 2GB. I to jest super jakość (prawie). Najlepiej pracować w tym formacie lub pokrewnych, bo można obrabiać z dokładnością do 1 klatki.
MPEG - dużo gorzej, bo tam są klatki kluczowe co kilka - kilkanaście klatek i tylko takie mają informację o całym obrazie. W związku z tym do pracy nie nadją się też inne pokrewne codeki - divx, xvid.
Karty Video potrafią przechwytywać obraz z kamer analogowych (np Video ZIP RT) w DV lub XJPG (pokrewny). Na innych kartach podobnie lub inne codeki AVI.


piątek, 31 stycznia 2003, 21:50
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 30 stycznia 2003, 15:14
Posty: 336
Post 
Co do kompresji DV to jest stosunek 5:1 i jedna minuta zajmuje 230MB

Co do MPEG to o ile wiem można sobie ustalac ilośc klatek kluczowych,
decydując tym samym o jakości.

Jest też taki kodek Huffyuv-"bezstratny"(ale o tym nie będe dyskutował)wyczytałem to na innym forum.Mozna go za darmo ściągnąć i przeczytać o nim na http://math.berkeley.edu/~benrg/huffyuv.html


piątek, 31 stycznia 2003, 21:59
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 25 maja 2002, 01:03
Posty: 510
Lokalizacja: Hajnówka
Post 
Na postawione przez "demona" pytanie można odpowiedzieć dwojako:

1 Jeśli film z analogowej kamery zgrany na HDD w PC ma nie być poddawany żadnemu montażowi a tylko przeniesiony na płytkę SVCD - to należy przechwytywać obraz w formacie MPEG2 z parametrami zgodnymi ze specyfikacją SVCD. Zaleca się aby film nie przekraczał 40 min. długości, jeśli jest dłuższy to należy podzielić go na 2 części.

2 Jeśli film ma być poddany jakiejkolwiek obróbce przy pomocy dowolnego programu montażowego to należy go zgrywać w formacie DV.
Prawie wszystkie obecne programy do montażu są przystosowane właśnie do środowiska DV. Dopiero po zakończeniu montażu należy przekonwertować plik do postaci MPEG2 celem nagrania płytki SVCD ewentualnie do DivX.

Co do postu "Leona zawodowca" - nie ma kodeków bezstratnych - każda zmiana stopnia kompresji lub/i konwersji na inny format jest obarczona stratą jakości obrazu. Możemy mówić o "bezstratności" tylko wtedy, gdy na wszystkich etapach poruszamy się w tym samym cyfrowym środowisku np. kamera DV - PC DV*avi - kamera(magnetowid) DV.


wtorek, 4 lutego 2003, 02:51
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 grudnia 2002, 19:15
Posty: 36
Post 
MÓWISZ , ŻE NAJLEPSZY JEST FORMAT DV , ALE JA MAM KARTĘ RADEON 9000 VIVO I ZGRYWAM PRZEZ NIĄ WIZJĘ PRZEZ WEJŚCIE SVIDEO I Z TEGO CO ZAUWAŻYŁEM TO NIEMOGĘ ZGRAĆ W FORMACIE DV JAK SIĘ MYLĘ TO POWIEDZ JAK TO ZROBIĆ?


środa, 12 lutego 2003, 17:45
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 25 maja 2002, 01:03
Posty: 510
Lokalizacja: Hajnówka
Post 
Karty graficzne a więc również i Radeon 9000 nie są projektowane do NLE, najczęściej nie potrafią przenieść obrazu w pełnej rozdzielczości i występują kłopoty z synchronizacją audio.
Posiadając do dyspozycji kamerę analogową, aby w miarę bezproblemowo móc zrzucać film na HDD w PC należałoby zaopatrzyć się w konwerter sygnału analogowo/cyfrowy lub prostą kartę video wyposażoną w wejścia analogowe oraz odpowiedni soft.
Bazując nadal tylko na karcie graficznej otrzymane rezultaty końcowe na wypalonej płycie SVCD będą mizerne, o satysfakcji z wykonanej roboty nie wspomnę.


czwartek, 13 lutego 2003, 03:02
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Kodeki i zgrywanie
A propos wypowiedzi Tadeusza. Są kodeki bezstratne jak choćby huffyuv. No ale wilkość otrzymanego pliku jest porażająca (ponad 700MB/minutę). Oczywiście ktoś może się przyczepić że nastepuje tam konwersja kolorów (zdaje się z RGB do YUV) przez co fachowe oko może zauważyć jakies różnice - i okreslić to jako stratę. Ale generalnie przyjmuje sie że kodek jest bezstratny. Zresztą obraz zgrany tym kodekiem jest "idealny".

Jesli chodzi o zgrywanie za pomoca kart TV czy kart graficznych to myślę że wszystko zależy od użytych kodeków, wydajności systemu jak i samej karty. Od czasu do czasu bawię sie ściąganiem na dysk filmów z cyfry i jeszcze mi sie nie zdarzyło rozsynchronizowanie dźwięku i obrazu. (i to bez wzgledu na rozdzielczość - 768x576 czy 384x288). Musze jednak zauważyć że zrzucając do Divx i mp3 jednocześnie za pomoca VirtualDuba ten problem np u mnie wystepuje. Generalnie zaleca sie ściąganie dźwięku do PCM - a później np jego konwersję do mp3.

Wiele osób dysponuje kartami TV gorszej jakości - przez co często zdarza sie że same drivery nie pozwalają na ściągnięcie filmu w pełnej rozdzielczości albo pojawiają się problemy z gubieniem klatek. W swoim czasie gdy kupowałem kartę TV na rynku tylko kilka modeli było w stanie ściagąć pełny PAL (o ile pamiętam Aver Media i PixelView) pomimo zainstalowania praktycznie we wszystkich tego samego chipsetu Bt878 na praktycznie identyczne płytce drukowanej. Paradoks? Ale tak jest ze wszystkim co dotyczy PC. Wejścia i wyjścia TV na kartach graficznych tez moga być złej jakości więc moga wykluczać jakąkolwiek obróbkę wideo. Obróbka cyfrowa i FireWire? Pomysł piękny, ale dlaczego część kart albo ma problemy z płytami głównymi, albo z Windowsem albo z kamerą której "nie widzi". Czytając to forum dochodze do wniosku że nie istnieje sposób łatwy i przyjemny (zaraz jakiś posiadacz Apple będzie udowadniał że jednakistnieje...).

No i jeszcze co nieco nt bezstratności kodeka DV. Stratność jest i to czasem nie mała. Właśnie jestem na etapie testowania różnych kodeków programowych DV (Sony, Panasonic, MainConcept, Adaptec itd) i widze spore różnice (zmiany kontastu, rozbarwienia, widoczne bloki - i to wszystko bez powiększania - gołym okiem). I tu znowu wszystko zależy od kodeka...

OK. To chyba tyle luźnych spostrzeżeń. Czasem człowiek musi się wygadać...

Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum.

PS. Zgrywanie do DV "w locie" jescze mi się nie udało. Swoją drogą wąskim gardłem jest procesor lub kodek DV w systemie - samo zapisywanie pełnego PALu do DV w VirtualDubie odbywa sie z szybkością niższą niż 25fps więc nie ma mowy o ściąganiu w locie. Procek to Duron1200 a kodek to Panasonic.


czwartek, 13 lutego 2003, 10:57
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 25 maja 2002, 01:03
Posty: 510
Lokalizacja: Hajnówka
Post 
Pisząc czasem post na tym forum staram się poruszać tylko sprawy najistotniejsze pomijając pewne szczegóły uważając, że post to nie artykuł czy recenzja.
Pisząc, że "bezstratność" zapewnia jedynie środowisko DV miałem na myśli, co jest oczywiste, sprzętowe kodeki DV a nie programowe.
Popularne karty wideo średniej klasy (np. Pinnacle DV500 xxx, Matrox RT2000/2500) są wyposażone właśnie w takie kodeki (C-CUBE czy LSI DV Express).
Używając sprzętowego kodeka DV przy imporcie i eksporcie procesor ma niewiele "do roboty" i wystarczy nawet Pentium III 450. W przypadku formatu DV tak zgrany na HDD obraz jest nie do odróżnienia od oryginału na taśmie DV.

Kolega Emes napisał:
"PS. Zgrywanie do DV "w locie" jescze mi się nie udało".

Jak można pracować przy montażu nieliniowym nie mając możliwości zgrania materiału pełnej jakości właśnie "w locie" ze źródła cyfrowego czy analogowego ?


wtorek, 18 lutego 2003, 01:19
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post witam
Kto powiedział że zajmuję sie montażem nieliniowym?
Na razie na ściąganiu do DV mi nie zależy - a próby zakończyły sie niepowodzeniem. Ale nie ma to znaczenia.
A wracając do formatu DV - jest stratny - a w jakim stropniu to zależy już od algorytmów użytych do przeprowadzenia kompresji. I czy to sprzętowy kodek czy programowy - dane na wyjściu muszą mieć pewien format i charakteryzuja sie pewnymi ograniczeniami (kompresja DV w pewnej części opiera się na komprsji jpeg). Więc cudów nie ma i obraz będzie mieć mniejsze lub większe artefakty. Oczywiście przy DV są one niewielkie - ale są.

Pozdrawiam wszystkich na forum.

PS. Do Tadeusza. Czasem wolę nazwać rzeczy po imienu, bo jeśli napisałbym tak jak Ty, że Dv jest bezstratny, to zawsze się znajdzie taki upierdliwiec jak ja który zacznie polemizować... Więc nie miej mi tego za złe...


wtorek, 18 lutego 2003, 09:46
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL