Teraz jest czwartek, 13 grudnia 2018, 20:05




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
 Z HD na DVD najlepsza jakosc, JAK? 
Autor Wiadomość
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 10 marca 2005, 19:02
Posty: 176
Lokalizacja: Bydgoszcz
Post Z HD na DVD najlepsza jakosc, JAK?
Filmuje kamera Sony Z1 HD. Obraz w formacie HD jest wypasiony. Zrzut do kompa odbywa sie bez przeszkod. W MSP 8 praca z plikami Mpeg 2 przy kompresji 25000 Kb/s jest ulatwona przez przeliczenie plikow na Time Linie. Wszystko jest niby pieknie, ale jest jedno ale. Jak zrobic ze zmontowanego w MSP7 lub 8 filmu w HD, DVD bardzo wysokiej jakosci kompatybilne z powszechnymi odtwarzaczami stacjonarnymi. Za wszystkie rady serdeczne dzieki. Kontakt do mnie dla obszernych publikacji gaga@gagastudio.pl

_________________
Portal regionalny ZAPRASZAM http://www.itv24.com.pl

Nawiążemy współprace z kamerzystami z regionu, kontakt itv24@itv24.com.pl


środa, 5 października 2005, 17:18
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 17 lipca 2005, 12:04
Posty: 549
Lokalizacja: Kraków
Post 
Raczej nie bardzo sie da poniewaz standard DVD ma okreslona rozdielczosc a maksymalny bitrate nie moze przekroczyc 10000 :(


środa, 5 października 2005, 18:02
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
HD jest rzeczywiscie calkiem wypasiony chociaz HDV (zwlaszcza z Z1) juz troche mniej :) Niestety, jak to okresliles, "wypas" tworzony jest przez wiele rzeczy. Miedzy innymi przez to na czym jest sygnal odtwarzany. Standard DVD oraz uzywane przez wiekszosc ludzi telewizory nie pozwalaja na wyswietlanie obrazka o rozdzielczosci wyzszej od PAL'u wiec niestety mozesz zapomniec o jakosci HDV na zwyklym DVD. Caly wic w tym aby na starcie uzywac jak najlepszej rozdzielczosci i ostateczna kompresja zeby byla tylko jedna. I tu chwali sie uzywanie jak najlepszych kamer.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


środa, 5 października 2005, 19:42
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 9 lipca 2004, 16:18
Posty: 992
Post 
Ja mam pytanie w związku z HD, gdyż można spotkać sprzeczne opinie. Czy to określenie odnosi się tylko do materiału rejestrowanego na taśmie filmowej czy też ma szerszy zasięg? Przykładowo wikipedia (http://pl.wikipedia.org/wiki/High_Definition) definiuje to co cały czas uważałem za HDV jako HD. Z kolei sony przy opisie FX1 wyrażnie rozdziela te 2 pojęcia.


środa, 5 października 2005, 21:43
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 1 września 2005, 09:27
Posty: 228
Post 
HD - to High Definition czyli wysoka rozdizelczość lub
HD - High Density - wysoka gęstość
HDV to standard zapisu, kodek, parametry kaset - mpeg2 1080i lub 720p
ma sięnijak do DVD bo żaden z dostępnych odtwarzaczy tego nie ruszy, za dużo danych. Są nowe które ruszą (drogie paskudnie, te z wyjściem HDMI).
HDTV to z kolei standard obrazu
480p czyli NTSC progresiv
720p czyli LOW HD progresiv 25kl/s w europie 30kl/s w usa
1080i czyli HI HD interlace 50 pól/s EU i 60p/s USA
to chyba tyle - dużo o tym w necie po ostatnich targach w berlinie.


środa, 5 października 2005, 23:10
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 25 maja 2002, 01:03
Posty: 510
Lokalizacja: Hajnówka
Post 
No i jest jeszcze 1080p (progresiv).
Najmniejszy TV pracujący w tym standardzie zaprezentował właśnie Panasonic na wystawie w Japonii.
http://twojepc.pl/news10805.html


czwartek, 6 października 2005, 01:11
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 9 lipca 2004, 16:18
Posty: 992
Post 
nie o to mi chodziło, inver. Kiedyś przeczytałem, że HD odnosi sie tylko do materiału rejestrowanego na taśmie. Luka pisze "HD jest rzeczywiscie calkiem wypasiony chociaz HDV (zwlaszcza z Z1) juz troche mniej", więc chodzi mi dokładnie co można określać mianem HD, bo materiału z wspomnianej tu Z1 imho nie.


czwartek, 6 października 2005, 18:16
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: piątek, 25 czerwca 2004, 20:52
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Post 
HD i HDV są systemami zapisu elektronicznego, czyli nie na taśmie filmowej. Każda z wiodących firm (przedewszystkim Sony i Panasonic) zaprezentoawała swoje systemy zapisu obrazu wysokiej rozdzielczosci.
Sony dodatkowo rozdzielil je na amatorskie HDV i profesjonalne HDCAM i HDCAM SR. Panasonic ma dwa formaty: DVCPRO HD i super wysokiej jakości zapis w formacie D-5HD. Pozostaje jeszcze nośnik zapisu. Sony Zapisuje HDV na taśmach DV, a HDCAM i HDCAM SR na taśmach podobnych do formatu BETA. Panasonic natomiast DVCPRO HD na taśmach DVCPRO (duża taśma DVCPRO to ta sama taśma co duża DV a mała DVCPRO to cos pomiędzy DV dużą a miniDV), format D-5HD ma specjane kasetytroszke więkrze od DVCPRO. Sony planuje wprowadzenie zapisu HD na płytach, podobnie jak już obecny XDCAM który może nagrywać w formacie i jakości DV i IMX. Pracowałem natym magnetowidzie. Naprawde świetna sprawa.

Pozdrawiam.

ps.
Co do twojego głównego pytania to jedynym sposobem na DVD w systemie pal bedzie przekonwertowanie. oczywiście wystąpi strata jakości i rozdzielczości obrazu.


czwartek, 6 października 2005, 20:35
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 10 marca 2005, 19:02
Posty: 176
Lokalizacja: Bydgoszcz
Post gaga
Rozumuje dobrze, ze zapis HDV w min. Sony jest na przyszlosc i ewentualnie do szpanowania;-) Robie tak, ze nagrywam w HDV, zrzucajac konwertuje do DV i najlepiej, aby bylo w formacie 19:9 zrzucam to tak, ze na tv 4:3 mam obraz z paskami, a na tv panoramicznym , mam obraz w prawidlowym formacie, czyli nie zniekrztalcony. Na ten czas nie osiagne nic lepszego. To zrozumielem i dzieki za odpowiedzi.

_________________
Portal regionalny ZAPRASZAM http://www.itv24.com.pl

Nawiążemy współprace z kamerzystami z regionu, kontakt itv24@itv24.com.pl


czwartek, 6 października 2005, 21:32
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
19:9?? Takiego formatu nie znam. Znam telewizyjne 4:2,14:9 i 16:9 oraz filmowe 1:1,33,1:1,44,1:1,66,1:1,77,1:1,85,1:2,35 ale 19:9??
Ok.

Jesli chodzi o HD a HDV. HD jest standardem zapisu elektronicznego, ktory posiada specyfikacje JEDYNIE rozdzielczosci. Polecam szukanie na stronach EBU. Rozdzielczosci HD to: 1920x1080, 1440x1080, 1280:720. Wszystko inne to dodatki. Telewizja wysokiej rozdzielczosci opisywana jest w oficjalnej specyfikacji wylacznie rozdzielczoscia. Nic wiecej. Nie ma specyfikacji sygnalu chrominancji czy czegokolwiek.

Obecnie, z winy firm pragnacych oddzielic format prosumerski od profesjonalnego wprowadzono sztuczna nazwe High Definition Video (HDV). I wszystko. Formalnie rzecz biorac HDV jest formatem zgodnym ze specyfikacja formatu HD czyli jest HD. Podobnie jak do formatu SD nalezy Betacam SP, DigiBetacam, DVCAM czy DVCAM PRO. To wszystko format SD gdyz ma ta sama rodzielczosc PAL/NTSC. Z przyczyny roznych rodzielczosci nalezacych do formatu zwyklo opisywac sie go przez drugi czlon czyli ilosc linii poziomych czyli 1080 i 720.

To o czym pisze -Damian- to systemy skanowania tasmy filmowej co do ktorych EBU nie ma prawa miec zadnych wymagan :) Odnosnie skanowania sa dwie mozliwosci skanowanie SD czyli do PAL/NTSC badz skanowania w wysokiej rozdzielczosci choc okreslenie HD nie jest tutaj odpowiednie. Tasme 35 mm mozna obecnie skanowac w dwoch rodzielczosciach 2k badz 4k (2000 badz 4000 pixeli w linii). W 4k ssensowne jest skanowanie tasm do 200ASA (ziarno). Tasmy wysokoczule czyli 500ASA (5218/5229 Kodaka czy Reala/Eterna Fuji) niestety slabo znosza 4k i skanuje sie je w 2k.


Wszystkie inne podzialy rozdzialy i pierdoly dotyczace HD sa z technologiczne punktu widzenia gazem bagiennym. HD to jedynie telewizja WYSOKIEJ ROZDZIELCZOSCI wiec to jaki nosnik, czy sygnal interpolowany czy progresywny, nikogo nie obchodzi. Wazna jest RODZIELCZOSC. Mam nadzieje ze cos wyjasnilem i jakby pytania polecam sie.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


piątek, 7 października 2005, 17:26
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 9 lipca 2004, 16:18
Posty: 992
Post 
Dzięki, Luka, za rozwianie moich wątpliwości. Jeszcze tak tylko z czystej ciekawości zapytam, czy praktykuje sie skanowanie taśm do SD w przypadku materiałów przeznaczonych dla telewizji, czy jednak skanuje się do 2k, a dopiero potem konwertuje się gotowy materiał do pal/ntsc.


piątek, 7 października 2005, 17:53
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: piątek, 25 czerwca 2004, 20:52
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Post 
Dla potrzeb telewizji czy wideo lub DVD używa sie nie skanerów tylko Telekina. Jest to połączenie projektora i kamery. W praktyce to troche bardziej skąplikowane, bo podczas transferu trzeba jeszcze skonpresowań dynamike obrazu taśmy filmowej do elektronicznego zapisu.
Wyjątkiem może być sytuacja gdzie materiał z taśmy przeznaczony do TV skanuje się na potrzeby grafiki.


piątek, 7 października 2005, 23:19
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
Jachu odpowiedzial wlasciwie w calosci :) Gdzies na forum pisalem o telekinach i skanowaniu przy okazji pytania o DaVinci 2k mozna poszukac. Teraz co do pytania -Damiana-. Tasmy sa czesto transferowane (aby uzywac pozadnych okreslen i nie tworzyc nic nowego) do SD bezposrednio. Przepraszam za przydluzszy wyklad :)
Dla potrzeb telewizji tasme transferuje sie od razu do SD gdyz resizing komputerowy czesto powaznie obniza jakosc.. Jest to jeden z wielu problemow techiki cyfrowej obecny na przyklad przy resizingu z HD na SD co nie jest takie proste jak sie wydaje. Wszystko zalezy od algorytmu przeliczajacego piksele. W telekinie wszystko odbywa sie analogowo stad mniej problemow z tym coby kolo pozostalo kolem a nie nagle zapaczkowalo od "zabkow". Poza tym transfer z tasmy na 2k a potem SD powoduje, ze juz raz przerobione piksele przerabiamy jeszcze raz co dobrze im na zdrowie nie wychodzi (polecam nalozyc efekt w jakims programie, wyrenderowac i w innym programie probowac robic np. korekte barwna).

Co do innego wykorzystania transferu SD jest to najprostrzy sposob robienia Offline'a. Offline to montowanie znaczaco pogorszonej jakosci materialu aby zaoszczedzic miejsce i zapewnic sobie prace w czasie rzeczywistym. Material z filmu w 2k liczy sie w terabajtach a program montazowy musi sobie jakos radzic :) I tu przychodzi z pomoca offline i transfer do SD (czesto jest to transfer bez wlasciwej korekcji barwnej tzw. one - light). Material ztransferowany na bete mozna wrzucic w dowolny program montazowy i po zmontowaniu wyrzucic EDL (Edit Decision List) i w oparciu o niego i logowanie z transferu (komputerowy zapis stopazu tasmy) zrobic liste ciec dla montazysty scinajacego negatyw. Po scieciu negatywu nastepuje dopiero skanowanie do 2k/4k i korekcja barwna oraz nalozenie efektow.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


sobota, 8 października 2005, 00:42
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL