Teraz jest poniedziałek, 10 grudnia 2018, 21:53

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 Kilka pytań o podstawy... 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Post Kilka pytań o podstawy...
Witam,

Mam prośbę, od niedawna amatorsko filmuję (DV-PAL Canon mvx250i) no i oczywiście "studiuję" podstawy montażu czytając rózne fora dyskusyjne. Niestety w dalszym ciągu nie potrafię sobie odpowiedzieć na pewne pytania. Jesli ktoś z Szanownych Forowiczów może odpowiedzić przynajmniej na część poniższych tematów będę ogromnie wdzięczny. Ewentualnie proszę tylko o hasła, żebym wiedział gdzie dalej szukać. Od razu dziękuję wszystkim, którzy zechcą przeczytać poniższy tekst.

1) Czy rzeczywiście ZAWSZE ZNACZNIE LEPSZĄ jakość uzyskuje się gdy materiał zgramy z kamery do AVI i następnie przekonwertujemy do MPEGa czy też może są programy które nieźle radzą sobie z konwersją materiału "w locie" (tak to się chyba nazywa?) od razu do MPEG? Jesli tak, jakie to programy, czy różnica jest naprawdę "OGROMNA" czy jest to raczej kwestia detali?

2) W jakim programie najlepiej zrzucać film do AVI? - jak najmniej dropów, każdy "ciągły" fragment filmu do osobnego pliku (na podstawie timecodu)

3) Jak "ściągnąć" timecode (po FW) i zsynchronizować go później (tylko w
wybranych momentach) z filmem? Czy po zgraniu jest on edytowalny?

4) WIdzę, że sporo jest programów do konwersji AVI - MPEG (Canopus, TMPG ENC,...); którego programu jest najlepiej od razu zacząć się uczyć, żeby uzyskać przyzwoitą jakość amatorską (cokolwiek to znaczy)?

5) Czy jednym solidnym programem można poradzić sobie ze wszystkimi
problemami powyżej - np. Adobe Premiere lub innym?

6) Jakie jest w końcu przeznaczenie obu formatów MPEG: 1 i 2 ? (niby proste ale znalazłem sprzeczne informacje)

7) I najtrudniejsza sprawa: FORMAT 16x9 - gdzie w necie znajdę jakieś