Teraz jest środa, 19 grudnia 2018, 09:44




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 PILNE ! Ułożenie klipów na timeline z dwóch kamer. 
Autor Wiadomość
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 18 stycznia 2004, 13:04
Posty: 822
Post PILNE ! Ułożenie klipów na timeline z dwóch kamer.
Witam
Dotąd nie było mi to nigdy potrzebne ale pilnie muszę zmontować ślub. Mam materiał z dwóch różnych kamer zgrany na dysku, podzielony na sceny.
Czy jest taka opcja aby klipy "poukładały" się synchronicznie - najlepiej na dwóch ścieżkach - na jednej ścieżce materiał z pierwszej kamery a na następnej ścieżce klipy z drugiej ??? Ważne jest zachowanie synchronizacje na podstawie timecode kamer... Kombinuję i nie mogę dojść jak to zrobić.

Robię to UMS 7 Pro ale może w Premiere jest podobnie.

Jakieś rady ?


środa, 28 grudnia 2005, 21:09
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 3 marca 2003, 03:17
Posty: 941
Lokalizacja: Gorlice / Londyn
Post 
ktoś pisał że potrafi to w Premiere Pro zrobić ... tylko nei pamietam czy tutaj czy na filmowiec.pl ... ;/

_________________
...według ostatnich sondaży CBOSu 40% polskich nastolatków optymistycznie patrzy w przyszłość, pozostałe 60% nie ma pieniędzy na narkotyki...
_________________
5D


czwartek, 29 grudnia 2005, 13:03
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 18 stycznia 2004, 13:04
Posty: 822
Post 
Tak, było o tym pisane tutaj: http://forum.swiatobrazu.pl/dv/viewtopi ... hronizacja
Poczytałem ten i inne posty i... synchronizuję ręcznie :-( Scena po scenie...
Pozdrawiam


czwartek, 29 grudnia 2005, 13:14
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 16 lutego 2004, 02:30
Posty: 796
Post 
Nawet, jeżeli program ma funkcję automatycznej synchronizacji czasu, to biorąc pod uwagę, żę nie jesteś w stanie ustawić zegarków w kamerach z dokładnością do 1/25 sekundy, to i tak ręcznie musisz dosynchronizować położenie klipów. Przesunięcie dźwięku w stosunku do obrazu więcej niż o 1-2 klatki jest zauważalne.

_________________
Zapomniał wół , jak cielęciem był !


sobota, 31 grudnia 2005, 01:36
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: czwartek, 28 października 2004, 16:25
Posty: 21
Lokalizacja: Słońsk woj.lubuskie
Post synchronizacja
jest genialny sposób na pełna synchronizacje z kilku kamer. Ale muszą one być włączone przez cały czas rejestracji. Pracuje na Ulead Media Studio Pro 7. Podczas kręcenia na trzy kamery przez przypadek zauważyłe jedną genialną rzecz.


piątek, 10 lutego 2006, 21:20
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 18 stycznia 2004, 13:04
Posty: 822
Post Re: synchronizacja
czechu napisał(a):
jest genialny sposób na pełna synchronizacje z kilku kamer. Ale muszą one być włączone przez cały czas rejestracji. Pracuje na Ulead Media Studio Pro 7. Podczas kręcenia na trzy kamery przez przypadek zauważyłe jedną genialną rzecz.

Czy tylko mi się wydaje, że zacząłeś i nie skończyłeś ???


sobota, 11 lutego 2006, 10:13
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: czwartek, 28 października 2004, 16:25
Posty: 21
Lokalizacja: Słońsk woj.lubuskie
Post synchronizacja
Tak nie skończłem. zasatnawiałem czy się z tym podzielić , no ale trudno dzielę się z tym. Najważniesza jest technika pracy. Opowiem jak ja to robię. Podstawowy dźwięk i obraz biorę ( matkę) z kamery odpowiednio do tego ustawionej. Pozostałe kamery ustawiam zgodnie z moimi planami rejestracji. Synchronizację uzyskuje (dostałem olśnienia na stole montażowych) poprzez błysk zwykłą lampą błyskową , ustawiam wszystkie wtedy kamery oczywiście wcześniej ( ale kamer nie wyłączam), ale podczas takich uroczystości tych innych błysków fleszy jest dużo i one nieraz służą mi pomocą. Błysk lampy rejestruje się tylko i wyłącznie na jednej klatce filmu . Na poszczególnych ścieżkach rozkładam obraz z wszystkich kamer rozciągam obraz do jednej klatki i znacznikami zaznaczam tą klatkę z błyskiem lampy i przesuwam poszczegolne obrazy na timeline aby wszystkie znaczniki sie pokryły. Wtedy synchronizacja jest 100%. Blokuje poszczególne ścieżki. następnie przeglądam i zaznaczam miejsca do wycięcia ( nie wiem jak ty to robisz , ale UMS posiada możliwośc zautomatyzowania procesu cięcia na znacznikach ) robie to tak z wszystkimi ścieżkami, i po wycięciu każdą scenę blokuję , aby mi się nie przesuneła ( synchronizację wtedy szlak trafi), mi to dość szybko idzie. Nie mam problemu z montażem na kilka kamer.


sobota, 11 lutego 2006, 11:19
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 18 lutego 2003, 19:06
Posty: 271
Lokalizacja: mazowieckie
Post 
Zaciekawił mnie ten kawałek: "UMS posiada możliwośc zautomatyzowania procesu cięcia na znacznikach". Mógłbyś przybliżyć ten proces. W jakich zakładkach sie to znajduje.

_________________
Sony VX 2100 UMS 7.0 i Vegas 7.0 GG 3788966


sobota, 11 lutego 2006, 11:59
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 18 stycznia 2004, 13:04
Posty: 822
Post 
Ha :-) Też mnie to zaciekawiło !


sobota, 11 lutego 2006, 12:28
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: czwartek, 28 października 2004, 16:25
Posty: 21
Lokalizacja: Słońsk woj.lubuskie
Post automatyczne cięcia
Nic prostrzego , jeżeli przegladasz materiał ze źródłowy . to masz możliwość na tym etapie wstawiania znaczników, zanaczania brudów i innych mniej udanych ujęć lub odwrotnie doskanałych ujęć w okienku, możesz to robić mając to już na timlinie lub jak masz go w archiwum to dwa razy klikając otwiera sie porzegladarka źródłowa. Przeglądasz sobie na szybko i stawiasz znaczniki są one w menu przeglądarki źródłowej przy okienku na dole po prawej stronie tam stawiam znaczniki lub standartowo jak znaczkini w projekcie F3 , jak to rozwiniesz to ostatnia pozycja to jest właśnie cięcie automatyczne po zaznaczonych znacznikach. ale wtedy żródło musisz mieś rozłożone na timlinie..W ustawieniach u góry przy czasie jaki ma timlinie ( tam gdzie ustawiasz wielkość pokazywanego graficznego obrazka na timelinie jest opcja do uaktywnienia znacznkków ze żródłą ( nie mylić ze znacznikami projektu które ustawiasz na górze tu nie ma możliwości automatycznego cięcia. Bo w MSU wersja 7 (taką posiadam legalną!), są dwa rodzaju znaczików, ogólne w całym projekcie oraz indywidualne do każdego źródła osobno, które automatycznie pożna pociąć, i pół roboty z głowy delejtujesz te które chcesz


sobota, 11 lutego 2006, 13:18
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: czwartek, 28 października 2004, 16:25
Posty: 21
Lokalizacja: Słońsk woj.lubuskie
Post ulead
Ten program ma jeszcze kilka innych ułatwień. Mogę postawić tezę, że z tym programem mogę zrobić każdą rzecz, po dokładnym poznaniu wszystkich jego narzędzi to jest prawdziwa fabryka snów.


sobota, 11 lutego 2006, 13:46
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 18 stycznia 2004, 13:04
Posty: 822
Post 
Ha - już dawno tak twierdziłem !
Ten soft jest naprawdę zajefajny - Ty to wiesz, ja to wiem...
Więc powiedz mi tylko dlaczego ludzie tak walą do tego Premiera ???
Przymierzałem się do niego kilka razy i wymiękłem - zostałem przy UMS. Zresztą wykorzystuję zaledwie może 5 % jego możliwości.


sobota, 11 lutego 2006, 13:51
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: czwartek, 28 października 2004, 16:25
Posty: 21
Lokalizacja: Słońsk woj.lubuskie
Post 
Od początku z nim tak jest, ale prawde mówiąc dwa lata temu czaspismo (z branży filmowej tej z górnej pólki) zrobiło porównanie tych dwóch softów premiere i UMS , nazywając je półprofesjonalnymi. Korzystnie i to znacznie wypadło UMS, ale i tak to nic nie zmieniło w oceniue UMS ( mówią onim źle, mówili i będą mówić, no bo jak tajwańczycy mogą zrobić coś dobrego?!). Ja tym się nie przejmuję tylko robię w nim różne ciekwa lub mniej ciekawe rzeczy. Ale prawdę mówiąć aby całe ję dobrze poznać potrzeba kooło roku czasu. Cudeńka to można robić w VideoPaincie


sobota, 11 lutego 2006, 14:19
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: środa, 16 listopada 2005, 06:24
Posty: 127
Post 
Romcio napisał(a):
Przesunięcie dźwięku w stosunku do obrazu więcej niż o 1-2 klatki jest zauważalne.

Sprawdziłeś to samodzielnie ? W czasie trwania jednej klatki dźwięk pokonuje zaledwie ~14 metrów, przecież przy tak małej tolerancji to nawet w kinie co niektórzy widzowie musieliby zauważyć asynchron z powodu różnych odległości od głośników, również za duża pętla w projektorze mogłaby go spowodować.


niedziela, 12 lutego 2006, 18:40
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: czwartek, 28 października 2004, 16:25
Posty: 21
Lokalizacja: Słońsk woj.lubuskie
Post 
Ja to sprawdziłem i naprawdę widać


niedziela, 12 lutego 2006, 19:40
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL