Teraz jest wtorek, 18 czerwca 2019, 07:28




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
 progressive, przeplot - kompromis?:) 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Pasza napisał(a):
Lutek oczywiscie masz racje:) wychowalismy sie na ziarnach, szumach itp. to o czym piszemy to kwestia przyzwyczajenia bo to co okreslam amatorskie i plastykowe jest tak naprawde blizsze rzeczywistosci i naturalniejsze, ale jesli chodzi o film to niestety(?) tak sie juz przyzwyczailismy do tej "kinowej nienaturalnosci" :)
pozdrawiam

Co człowiek to zdanie... ach ta demokracja.. :lol:

Pozdr


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 16:49
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: środa, 16 listopada 2005, 06:24
Posty: 127
Post 
Czytałem kiedyś amerykański artykuł w którym jakiś gościu opisywał że nakręcił materiał na taśmie 70mm z częstotliwością chyba 50fps żeby uzyskać super kinowy efekt a widzowie oglądający ten materiał stwierdzili że wygląda jak wideo :lol:. Po prostu powiększenie klatki z taśmy 70mm było na tyle małe że obraz był pozbawiony niedoskonałości taśmy 35mm. Zresztą transfery z negatywów nakręconych w formacie VistaVision też mają tą przypadłość :).


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 17:27
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
leszek1979 napisał(a):
Czytałem kiedyś amerykański artykuł w którym jakiś gościu opisywał że nakręcił materiał na taśmie 70mm z częstotliwością chyba 50fps żeby uzyskać super kinowy efekt a widzowie oglądający ten materiał stwierdzili że wygląda jak wideo :lol:. Po prostu powiększenie klatki z taśmy 70mm było na tyle małe że obraz był pozbawiony niedoskonałości taśmy 35mm. Zresztą transfery z negatywów nakręconych w formacie VistaVision też mają tą przypadłość :).

70mm to duzo ale nie bedę udawał, że ten format coś mi mówi...

Pozdr


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 18:47
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
Przepaszam ale to co piszesz to juz bardzo dziwne. Jak mozna chciec uzyskac na tasmie inny efekt niz kinowy?? To po pierwsze. Po drugie 50 fps nie bedzie mialo zadnego efektu poza dwukrotnym spowolnieniem. Dziwne ze ktos stwierdzil ze to wideo z tej prostej przyczyny, ze nieistotne jakiej tasmy uzyjemy zawsze bedzie na niej ziarno i inne, jak je nazwales, niedoskonalosci. Poza tym format 70 mm przewidziany jest do gigantycznych ekranow i z tego co wiem jest bardzo trudne aby znalezc projektor 70tki w kinie z malym ekranem. Jest to format obecnie stosowany w IMAXie i bedac tam pare razy jakos nie mialem wrazenia video.

Innymi slowy ten "gosciu" chyba nie krecil na 70tce a na PD 170tce.

Pierwsze slysze rowniez o problemach z vista. W telewizji mozna co jakis czasz zobaczyc kilka filmow vistowych (chocby POlnoc Polnocny Zachod Hitchcock'a) i zapewaniam, ze nie wygladaja jak video.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 18:49
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3273
Post 
Cytuj:
Pierwsze slysze rowniez o problemach z vista. W telewizji mozna co jakis czasz zobaczyc kilka filmow vistowych (chocby POlnoc Polnocny Zachod Hitchcock'a) i zapewaniam, ze nie wygladaja jak video.

siemka!

oglądając go ostatnio ściągnąłem saturację do zera. ot tak, żeby mieć mniej videowe wrażenie. polecam.

pozdro

_________________
Obrazek


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 19:12
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: środa, 16 listopada 2005, 06:24
Posty: 127
Post 
Luka_Brazzi napisał(a):
Po drugie 50 fps nie bedzie mialo zadnego efektu poza dwukrotnym spowolnieniem.

Nagrywane i odtwarzane z tym samym frameratem.

Luka_Brazzi napisał(a):
Dziwne ze ktos stwierdzil ze to wideo z tej prostej przyczyny, ze nieistotne jakiej tasmy uzyjemy zawsze bedzie na niej ziarno i inne, jak je nazwales, niedoskonalosci.

Ale ~2x mniej powiększone niż z taśmy 35mm przy ekranie tej samej wielkości => ostrzejszy obraz.

Luka_Brazzi napisał(a):
Poza tym format 70 mm przewidziany jest do gigantycznych ekranow i z tego co wiem jest bardzo trudne aby znalezc projektor 70tki w kinie z malym ekranem.

Nie wiem jak jest w USA :?.

Luka_Brazzi napisał(a):
Pierwsze slysze rowniez o problemach z vista. W telewizji mozna co jakis czasz zobaczyc kilka filmow vistowych (chocby POlnoc Polnocny Zachod Hitchcock'a) i zapewaniam, ze nie wygladaja jak video.

No właśnie o ten film chodzi, nie wiem czy to kwestia subiektywnej oceny, czy konkretnej edycji (źródła) ale jednak dla mnie ten film wygląda niezbyt... filmowo :).

Luka_Brazzi napisał(a):
Jest to format obecnie stosowany w IMAXie i bedac tam pare razy jakos nie mialem wrazenia video.

W IMAXie jest jeszcze większy rozmiar klatki, bo taśma leci poziomo. Niestety nie byłem więc nie mogę ocenić, być może też wyglądało by to dla mnie jak wideo, o ile wystarczająco szybko bym ochłonął :lol:.

Możliwe że uda mi się jeszcze raz wygooglować ten artykuł.

No i udało się:
http://www.bealecorner.com/trv900/filmlook.html
Cytuj:
He shot 70mm film at 60 frames per second. The image became so fluid and sharp, that people complained it looked like VIDEO!!!

Oczywiście nie musi to być wiarygodne, bo w Internecie każdy może napisać wszystko o wszystkim 8).


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 23:32
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
Mogles od razu powiedziec, ze chodzi o Trumbulla :D
Projektory mają stały klatkaż. Jedyna zmiana to 24 / 25 fps. To ze obraz jest ostrzejszy nie eliminuje ziarna, choc jest ono mniejsze. Jak mowilem obraz z 70tki wyswietlany jest na ekranach duzo wiekszych niz 35tki i nie da sie inaczej chyba, ze od podstaw budujemy kino :D
To co on zrobil nie dotyczy efektu tasmy ani nic takiego. On przerobil projektor aby lecial 60 fps co zmienilo wrazenie ruchu na "videowy przeplot" to wszystko. Jesli ogladasz 70tke normalnie to nie da juz takiego wrazenia.

Co do Visty. Rozumiem o co Ci chodzi. Ja takiego wrazenia na przyklad nie mam :D Z drugiej strony na codzien pracuje ze swiatloczula i HD poza ogladaniem wszsytkiego w telewizorze. Vista jest nadal uzywana do efektow specjalnych (vide Matrix) i swietnie sie do tego nadaje.

To o czym Ty mowisz troche przypomina Ultra High Definition. Ludzie reagowali nudnosciami na obraz o rozdzielczosci 7,680 × 4,320 i natywnym klatkazem 60 fps.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


wtorek, 31 stycznia 2006, 11:25
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Ok... to teraz ja :-)
Próbowałem wczoraj wypalić na dvd film nagrany w trybie progresywnej klatki - tryb Cinema w NV-GS400 i mam dziwne odczucia.
Obraz nagrany na kamerze i odtworzony bezpośrednio z kamety na TV jest w dobrej jakości natomiast skompresowany do Mpeg2 Procoderem jest nieostry!
Co dziwniejsze Procoder podaje , że plik zródłowy AVI ma rozdzielczość 1024x576....
Wiadomo, że traci się na ostrości usuwając przeplot software-owo (są
przesunięcia obrazu pomiędzy polami) ale skoro kamera nagrywa progresywną klatke i co więcej ta sama kamera PAL odtwarza go ostro to dlaczego tak pada ostrość po kompresji do Mpeg2 ???
Może trzeba dokonać dodatkowych ustawień w encoderze.....?


środa, 1 lutego 2006, 13:49
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
Lutku niestety jest jeden kłopot. W kamerach poniżej 25 tysięcy. Sa tylko trzy modele z chipem dzialajacym progresywnie. Jest to Panasonic AGDVX 100/Panasonic AGDVX 100A i Panasonic AGDVX 100B. Wszystkie inne kamery (a zwłaszcza Sony) nie mają trybu progresywnego. Przeplot w nich eliminowany jest software'owo wewnatrz kamery. Przykre ale prawdziwe. Dodatkowo kodujac do Mpega pracujesz na juz przetworzonych pikselach.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


środa, 1 lutego 2006, 15:00
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Luka_Brazzi napisał(a):
Lutku niestety jest jeden kłopot. W kamerach poniżej 25 tysięcy. Sa tylko trzy modele z chipem dzialajacym progresywnie. Jest to Panasonic AGDVX 100/Panasonic AGDVX 100A i Panasonic AGDVX 100B. Wszystkie inne kamery (a zwłaszcza Sony) nie mają trybu progresywnego. Przeplot w nich eliminowany jest software'owo wewnatrz kamery. Przykre ale prawdziwe. Dodatkowo kodujac do Mpega pracujesz na juz przetworzonych pikselach.

Jak to jest robione.... to wszystko jedno... ale mi chodzi o coś innego:
Jak odtwarzam z kamery to jest ok... a przecież jest to juz bez przeplotu.... to jest ostre... a jak skompresuję w Procoderze to traci ostrośc ....?
Przecież w trakim wypadku przeplot jest ale drugie pole ma ten sam obraz co pierwsze i to że kompresuję do MPEG2 nie powinno nic psuć.... bo odtwarzając z kamery na TV to mamy praktycznie to samo przecież i tak jest to przesyłane do TV stadardowym PAL-em i na Palu odtwarzane!!!
Czy trzeba w enkoderze coś inaczej ustwaić jesli plik zródłowy nie ma przeplotu?

Pozdr


środa, 1 lutego 2006, 15:22
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3273
Post 
Cytuj:
W kamerach poniżej 25 tysięcy. Sa tylko trzy modele z chipem dzialajacym progresywnie. Jest to Panasonic AGDVX 100/Panasonic AGDVX 100A i Panasonic AGDVX 100B. Wszystkie inne kamery (a zwłaszcza Sony) nie mają trybu progresywnego. Przeplot w nich eliminowany jest software'owo wewnatrz kamery.

:twisted: no to potwierdzasz moje obawy...
znasz może jakieś opisy jak to działa w powiedzmy gs400? jakieś screeny ze zdemaskowanym "oszustwem"? bo jeśli jest tak jak mówisz, to może jednak nie opłaca się kręcić w progressive a zastosować jak najlepszy deinterlace dostępny na rynku? a może deinterlace w kamerze jest robiony przy współpracy żyroskopu i na etapie jeszcze natywnej rozdzielczości ccd w związku z czym byłby lepszy niż jakikolwiek deinterlace po zgraniu dv?

_________________
Obrazek


środa, 1 lutego 2006, 15:35
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
GrassHoppeR napisał(a):
Cytuj:
W kamerach poniżej 25 tysięcy. Sa tylko trzy modele z chipem dzialajacym progresywnie. Jest to Panasonic AGDVX 100/Panasonic AGDVX 100A i Panasonic AGDVX 100B. Wszystkie inne kamery (a zwłaszcza Sony) nie mają trybu progresywnego. Przeplot w nich eliminowany jest software'owo wewnatrz kamery.

:twisted: no to potwierdzasz moje obawy...
znasz może jakieś opisy jak to działa w powiedzmy gs400? jakieś screeny ze zdemaskowanym "oszustwem"? bo jeśli jest tak jak mówisz, to może jednak nie opłaca się kręcić w progressive a zastosować jak najlepszy deinterlace dostępny na rynku? a może deinterlace w kamerze jest robiony przy współpracy żyroskopu i na etapie jeszcze natywnej rozdzielczości ccd w związku z czym byłby lepszy niż jakikolwiek deinterlace po zgraniu dv?

Tamta wypowiedz nie miała nic do rzeczy.... powtarzam- odtwarzając z kamery jest ok, a plyty DVD kiepsko i problem leży w procesie kompresji a nie obrazu bez przeplotu zarejestrowanego przez kamerę....
Powtarzam... obraz w kamarze (niezaleznie od sposobu realizacji od strony technicznej) jest ostru jak brzytwa... a poroble powstaje w momęcie kompresji...


Pozdr


środa, 1 lutego 2006, 15:39
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3273
Post 
Lutek napisał(a):
GrassHoppeR napisał(a):
Cytuj:
W kamerach poniżej 25 tysięcy. Sa tylko trzy modele z chipem dzialajacym progresywnie. Jest to Panasonic AGDVX 100/Panasonic AGDVX 100A i Panasonic AGDVX 100B. Wszystkie inne kamery (a zwłaszcza Sony) nie mają trybu progresywnego. Przeplot w nich eliminowany jest software'owo wewnatrz kamery.

:twisted: no to potwierdzasz moje obawy...
znasz może jakieś opisy jak to działa w powiedzmy gs400? jakieś screeny ze zdemaskowanym "oszustwem"? bo jeśli jest tak jak mówisz, to może jednak nie opłaca się kręcić w progressive a zastosować jak najlepszy deinterlace dostępny na rynku? a może deinterlace w kamerze jest robiony przy współpracy żyroskopu i na etapie jeszcze natywnej rozdzielczości ccd w związku z czym byłby lepszy niż jakikolwiek deinterlace po zgraniu dv?

Tamta wypowiedz nie miała nic do rzeczy.... powtarzam- odtwarzając z kamery jest ok, a plyty DVD kiepsko i problem leży w procesie kompresji a nie obrazu bez przeplotu zarejestrowanego przez kamerę....
Powtarzam... obraz w kamarze (niezaleznie od sposobu realizacji od strony technicznej) jest ostru jak brzytwa... a poroble powstaje w momęcie kompresji...


Pozdr

nie obraź się Lutek, ale to nie do ciebie było...
według mnie poprostu coś źle robisz. zmień soft czy co, albo poprostu potestuj różne ustawienia.

_________________
Obrazek


środa, 1 lutego 2006, 15:54
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
GrassHoppeR napisał(a):
nie obraź się Lutek, ale to nie do ciebie było...
według mnie poprostu coś źle robisz. zmień soft czy co, albo poprostu potestuj różne ustawienia.

Domyślam się i właśnie szukam rady....
Od lat robie na dvd i jest ok ale nie robiłem w progresie....
dziwi mnie że tak spada ostrość choć ten sam materiał z kamery idzie ok...
Robię Procoderem... a to jedno z najlepszych narzędzi do kompresji...

Pozdr


środa, 1 lutego 2006, 15:59
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 18 stycznia 2006, 21:58
Posty: 29
Post 
Porownuje wlasnie dwie podobne klatki nagrane progressive i bez. Z progresem jest troche gorsza ostrosc, Uzywac w takim razie kamerowego progressive czy nie warto?

dla zainteresowanych:
bez progressive: http://voila.pl/3yg11/?2
progressive: http://voila.pl/3yg11/?1
uwaga pliki w bmp ok. 1.18mb
pozdrawiam


Ostatnio edytowano środa, 1 lutego 2006, 16:28 przez Pasza, łącznie edytowano 2 razy

środa, 1 lutego 2006, 16:19
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL