Teraz jest poniedziałek, 17 czerwca 2019, 14:57




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
 progressive, przeplot - kompromis?:) 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
Pasza przeczytaj co napisałem wyżej. Nie masz progressive scana w swojej kamerze.

Grass nie odpowiem Ci dokładnie jak dzieje się to w gs400. Nie znam tej kamery i nawet na oczy jej nie widziałem :) Same firmy niechętnie mówią jak to jest robione ale zdaje się, że z zasady jest to prosty field blending, czyli to co z zasady robi się programowo. Wielu ludzi może mówić, że to tak naprawdę progressive scan bo na kasecie zostaje zapisana jedna klatka. Niestety PS to system pracy chipu CCD a nie zapisu. To chip ma rejestrować pełne klatki. Z tego wniosek, że tak, lepiej kręcić w 50i i potem dokonywać deinterlace'u programowo nowszymi kodekami. Kamery starzeją się błyskawicznie a firmom typu Sony czy Panasonic bardziej opłaca sie wypuszczenie nowej kamery niż opracować upgradeowania softwaru w starszej kamerze. Proste :(

Lutku nie mam pojęcia w takim razem czemu tak się dzieje. Głowy nie dam ale może być to, że przy kompresji wychodzą niedokładności deinterlace'u wewnętrznego. Zrób test. Zakoduj zdeinterlace'owany filmik na DVD i sprawdz.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


środa, 1 lutego 2006, 16:23
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 18 stycznia 2006, 21:58
Posty: 29
Post 
Wiem, ze nie mam, ale czy w takim razie warto uzywac tego progressive w mojej kamerze czy lepiej potem programem jakims przerobic?
a moze w ogole? ale jak wtedy najlepiej zasymulować ten "ruch" progresywny?
pozdrawiam


środa, 1 lutego 2006, 16:36
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Luka_Brazzi napisał(a):
Pasza przeczytaj co napisałem wyżej. Nie masz progressive scana w swojej kamerze.


A jakie to ma znaczenie jak to jest robione w kamerze?
Wiadomo, że pomiędzy półobrazami jest przesunięcie - jesli obraz porusza się i nakładająć (łącząc) jeden z drugim następuje zamazane.... ale gdyby kamera robiła robiła "prawdziwe" 25 klatek to zakładając ze filmowany obietkt porusza sie to tez zachodzi rozmazanie bo rejestrujemy 1/25 (prawdziwa klatka prgresywna) a nie 1/50 (półobraz)- to tak podobnie jak robiąc zdjecie z czasem 1/250 i 1/500 przy ruchu to wiadomo, że to robione 1/500 bedzie ostrzejsze ale gdyby dwa zdjecia 1/500 nałożyć na siebie to uzyskam pewne rozmazanie bo obiekt się przemieścił i bedzie ono podobne do tego zrobionego 1/250
Reasumując: moja konkluzja jest taka, że w obu przypadkach otrzymujemy niemal identyczny efekt.

Pozdr


czwartek, 2 lutego 2006, 10:01
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Lutek napisał(a):
Luka_Brazzi napisał(a):
Lutku niestety jest jeden kłopot. W kamerach poniżej 25 tysięcy. Sa tylko trzy modele z chipem dzialajacym progresywnie. Jest to Panasonic AGDVX 100/Panasonic AGDVX 100A i Panasonic AGDVX 100B. Wszystkie inne kamery (a zwłaszcza Sony) nie mają trybu progresywnego. Przeplot w nich eliminowany jest software'owo wewnatrz kamery. Przykre ale prawdziwe. Dodatkowo kodujac do Mpega pracujesz na juz przetworzonych pikselach.

Jak to jest robione.... to wszystko jedno... ale mi chodzi o coś innego:
Jak odtwarzam z kamery to jest ok... a przecież jest to juz bez przeplotu.... to jest ostre... a jak skompresuję w Procoderze to traci ostrośc ....?
Przecież w trakim wypadku przeplot jest ale drugie pole ma ten sam obraz co pierwsze i to że kompresuję do MPEG2 nie powinno nic psuć.... bo odtwarzając z kamery na TV to mamy praktycznie to samo przecież i tak jest to przesyłane do TV stadardowym PAL-em i na Palu odtwarzane!!!
Czy trzeba w enkoderze coś inaczej ustwaić jesli plik zródłowy nie ma przeplotu?

Pozdr


A może trzeba w Scenalyserze coś ustawic inaczej jesli film jest bez przeplutu... bo on zrzuca w formacie DV AVi (a ten jak wiadomo przewiduje przeplot)????

Pozdr


czwartek, 2 lutego 2006, 11:29
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 18 stycznia 2006, 21:58
Posty: 29
Post 
Zgralem material nagrany w progressive, zmontowalem w magix video deluxe i chce wyeksportowac do mpeg-2, program proponuje mi 3 opcje:

progressive
interlaced (bottom field first)
interlaced (top field first)

jak zaznaczam progressive obraz jest jakis skaszaniony, jak zaznaczam interlaced to widac przeplot. Co powinienem w takiej sytuacji zrobic?

ps. znacie jakies strony z ktorych moge sie nauczyc czegos o kompresji?
ps2. czy material dv zgrywany z kamery moze sie roznic w zaleznosci od programu ktorym "kapczurujemy"?
pozdrawiam


piątek, 3 lutego 2006, 18:44
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 22 lutego 2005, 17:51
Posty: 272
Post 
A wracając do "filmowości" obrazu, to 25 pełnych klatek wygląda dla nas bardziej filmowo tylko dlatego, że się do tego przez lata przyzwyczailiśmy. Myślę, że za kilka lat, gdy pojawi się więcej kamerek ze zmiennym frameratem (takim jak dziś panasonic ag-hvx200) pojawią się też telewizory ze zmiennym frameratem. No i oczywiście jakiś STANDARD, bo to najważniejsze.
Już teraz są telewizory, które "udają" 50 klatek na sekundę - stosuje się w nich układy kompensacji ruchu. Znam osoby, które były zawiedzione, bo rzeczywiście każdy film wygląda w nich trochę "wideowato" ;-)


piątek, 3 lutego 2006, 20:32
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
dfg napisał(a):
A wracając do "filmowości" obrazu, to 25 pełnych klatek wygląda dla nas bardziej filmowo tylko dlatego, że się do tego przez lata przyzwyczailiśmy. Myślę, że za kilka lat, gdy pojawi się więcej kamerek ze zmiennym frameratem (takim jak dziś panasonic ag-hvx200) pojawią się też telewizory ze zmiennym frameratem. No i oczywiście jakiś STANDARD, bo to najważniejsze.
Już teraz są telewizory, które "udają" 50 klatek na sekundę - stosuje się w nich układy kompensacji ruchu. Znam osoby, które były zawiedzione, bo rzeczywiście każdy film wygląda w nich trochę "wideowato" ;-)

Zauważ prosze, że film na ekranie w kinie tez wygląda filmowo.. tez troche drzy przy ruchu....

Pozdrawiam[/url]


sobota, 4 lutego 2006, 13:39
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3273
Post 
cytat z innego wątku:
Lutek napisał(a):
A jaki to ma sens..... przecież wyświetlając na TV i tak zawsze musi być przeplot.... a jak chce sie zrobic DIVx to i tak mozna lepiej to zrobić softem na komputerze- sam mam 400 ale ta opcja wydaje mi sie nieprzydatna...

kolego Lutek, odzywasz się w wielu wątkach i można rzec, że mądrze. zrewiduj jednak jeszcze swoje zrozumienie tematu przeplotu i przeświadczenie o potędze komputerów.

po pierwsze nikt nie neguje tego, że nośnikiem obrazu progresywnego w telewizji jest sygnał zawierający dwa półobrazy. oczywiście jest wtedy przeplot, ale jakby "w innej warstwie". jednak o ile się nie mylę, to projektor kinowy także nie wyświetla klatki co 1/24 sekundy ale x razy tą samą klatkę co 1/(24*x) sekundy.

po drugie niezaprzeczalne jest, że obraz kinowy JEST bardzo klimatyczny a jednym z powodów tego jest 24 fps. kręcąc w trybie progressive nie musisz nic przerabiać.

to dlaczego tak inaczej odbieramy 25 fps (czy 24) jest tematem bardzo podobnym do innego spojrzenia. dlaczego zdjęcia czarno-białe mają swój klimat?

jedno i drugie jest konsekwencją obioru przez mózg bodźców i ich interpretacji. zachodzi wtedy pewien przyjemny dysonans, pomiędzy obrazem odebranym a zinterpretowanym przez mózg. film jako sztuka, powinien takie aspekty wykorzystywać.

Lutek napisał(a):
że to robione 1/500 bedzie ostrzejsze ale gdyby dwa zdjecia 1/500 nałożyć na siebie to uzyskam pewne rozmazanie bo obiekt się przemieścił i bedzie ono podobne do tego zrobionego 1/250
Reasumując: moja konkluzja jest taka, że w obu przypadkach otrzymujemy niemal identyczny efekt.

teoretycznie miałbyś rację, ale w praktyce wygląda to na dwa sklejone zdjęcia, i się wtedy ma 4 ręce. sprawa jest nieco bardziej zakręcona. życzę przejrzenia na oczy i uwolnienia umysłu, bo do identycznego efektu to tym komputerom daleko, a lepiej gdybyś takie różnice widział.

swoją drogą niezłego ćwieka nam zabili inżynierowie projektując system, co?

kolego Luka, zapewne masz rację co do chipów itp. jednak oglądając shoty z tablicami kontrolnymi nakręconymi gs400 w 16:9 progressive nie zauważyłem symptomów oszustwa. więc jeśli jest to faktycznie kombinowany tryb, to nie może być według mnie robiony prostym sposobem typu blending (nie zauważyłem zmniejszenia rozdzielczości pionowej). jakiś czas temu czytając specyfikację wyczytałem, że migawka od 1/60 do 1/(...). i to mnie zastanowiło. muszę dobrać się do istoty sprawy. jak się czegoś dowiem to wkleję linka czy cóś.

pozdro

_________________
Obrazek


niedziela, 5 lutego 2006, 15:43
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: środa, 16 listopada 2005, 06:24
Posty: 127
Post 
GrassHoppeR napisał(a):
swoją drogą niezłego ćwieka nam zabili inżynierowie projektując system, co?

Chyba musieli, bo alternatywą było dwukrotne zmniejszenie liczby linii przy zachowaniu odświeżania na poziomie 50~60Hz. Jak sądzę głównym probelemem nie było ograniczone pasmo w eterze a ograniczone pasmo przenoszenia układów wzmacniających istniejących w latach 30-tych.
Poza tym nie istniały układy pamięci pozwalajace zrobić taki trick jak w telewizorach 100Hz, nawet zaprojektowana ćwierć wieku później na potrzeby systemów SECAM i PAL ultradźwiękowa linia opóźniająca nie mogła spełniać tego zadania bo prędkość wejścia i wyjścia sygnału była w niej identyczna.

Swoją drogą czy w projektorach kinowych nie jest czasami tak, że jedna klatka jest wyświetlania trzy razy (odpowiednia konstrukcja i/lub prędkość migawki), przez co zredukowane jest migotanie ?


niedziela, 5 lutego 2006, 16:19
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Gdzieś czytałem, że w kinie na każdą klatkę są 2 błyśnięcia


niedziela, 5 lutego 2006, 19:21
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: środa, 16 listopada 2005, 06:24
Posty: 127
Post 
No tak, znalazłem na angielskiej Wiki - w projektorze każda klatka jest wyświetlana w zależności od konstrukcji 2 a czasami nawet 3 razy.


poniedziałek, 6 lutego 2006, 13:50
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL