Teraz jest poniedziałek, 10 grudnia 2018, 19:41




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 dzielenie materialu na 2x DVD 4,7 
Autor Wiadomość
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: niedziela, 2 kwietnia 2006, 09:12
Posty: 192
Post dzielenie materialu na 2x DVD 4,7
Witam!
Mam 3godz 8min materialu oborbionego i zapisanego w DV. Posiadam Ulead DVD movie factory 3 chcialbym zrobic menu oraz podzielic film na 2DVD czy w UMF jest takowa opcja ?? Ijeszcze jedno gdy DV poddaje kompresji poprzez ProCoder-a do DVD_VOB gdy ogladam na kompie to ruchy kamera sa takie jakby poszarpane jakby urwyalo obraz (nie chodzi mi o przeplot) w DV wszystko wyglada normlanie czy cos jest nie tak ustawione w procoderze ??


czwartek, 3 sierpnia 2006, 11:05
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 24 marca 2003, 19:58
Posty: 393
Lokalizacja: Warszawa
Post 
Witam!

Nie znam Uleada i nie mam pojecia co tam mozesz zrobic.
Co zas sie tyczy procodera to musisz pamietac ZAWSZE ze przeplot
ma dwa warianty. Tzw. Lower Fields lub Upper Fields. To znaczy
od ktorej lini, dolnej czy gornej ma zaczac sie odswiezanie.
Jesli chodzi o DVD zawsze przy kodowaniu musisz przestawic na
UPPER FIELDS. Przy obrobce wideo jest odwrotnie LOWER FIELS.

Jak to ustawisz to problem zniknie.

Pozdrawiam
Krzych Wizzard

_________________
iSLATE - http://www.islate


czwartek, 3 sierpnia 2006, 19:55
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 3 marca 2005, 20:30
Posty: 382
Post 
MKPROFILM napisał(a):
Jesli chodzi o DVD zawsze przy kodowaniu musisz przestawic na
UPPER FIELDS. Przy obrobce wideo jest odwrotnie LOWER FIELS.


Prawdę mówiąc coś mi nie pasuje w tym co piszesz.
Zawsze wydawało mi się, że nie powinno się zmieniać kolejności półpól w całym procese edycji tzn. od momentu przechwytu materiału wideo na dysk do finałowego eksportu.
Czyż nie tak?


czwartek, 3 sierpnia 2006, 20:16
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 24 marca 2003, 19:58
Posty: 393
Lokalizacja: Warszawa
Post 
Jesli twierdzisz ze jestem w bledzie to czemu najpierw nie zastosujesz
moje porady. Moze by tak najpierw zobaczyc czy to pomoze a dopiero
wysowac wnioski. W koncu chce panu doradzic wlasciwe rozwiazanie.

Prosze mi wierzyc. Siedze w branzy ponad 14 lat i cos o tym wiem.
Wystarczyc panu powinno to ze zajmuje sie produkcja dla tv a i authoring
DVD nie jest mi obcy. To co pan opisal sie zmieni jesli tylko ustawi pan
priorytet rysowania lini na UPPER.

Kazdy to powinien wiedzec. :wink:

Zawsze ale to zawsze podczas konwersji materialu do formatu DVD taka
zamiana musi sie odbyc.

Pozdrawiam.

p.s. panski problem z tego co pan pisze polega na tym ze w szczegolnosci
podczas ruchu widac szarpanie obrazu. To wlasnie zle pole.

_________________
iSLATE - http://www.islate


czwartek, 3 sierpnia 2006, 21:23
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: niedziela, 2 kwietnia 2006, 09:12
Posty: 192
Post 
nagralem ten kawalek i odwarzalem na stacjonarnym DVD problemu tego juz nie bylo takze nie wiem w czym tkwi. ale jak podzielic teraz VOB-a na dwie czesci ?? i oczywiscie wielka dziekoweczka za rade co prawda material juz przekonwertowalem ale sprobuje jeszcze raz tym razem na upper plyta ma byc oczywiscie odtwarzana na stacjonarnym DVD


czwartek, 3 sierpnia 2006, 23:18
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1644
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post 
MKPROFILM napisał(a):
Jesli chodzi o DVD zawsze przy kodowaniu musisz przestawic na
UPPER FIELDS. Przy obrobce wideo jest odwrotnie LOWER FIELS.

Jak to ustawisz to problem zniknie.


Podpisuję się pod tym, co napisał MKPROFILM
A co do DVD, to koduj z poziomu programu edycyjnego do mpeg2, a nie VOB-ów, a poza tym zaznacz do kodowania 2 częćsi po około 1,5.
Wprowadzasz do DVD MF materiał mpeg2, robisz menu itd. a następnie generujesz albo VOB-y, albo ISO, a następnie wypalasz DVD.

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


piątek, 4 sierpnia 2006, 07:37
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 7 grudnia 2005, 20:44
Posty: 340
Post 
Star napisał(a):
MKPROFILM napisał(a):
Jesli chodzi o DVD zawsze przy kodowaniu musisz przestawic na
UPPER FIELDS. Przy obrobce wideo jest odwrotnie LOWER FIELS.

Jak to ustawisz to problem zniknie.


Podpisuję się pod tym, co napisał MKPROFILM
A co do DVD, to koduj z poziomu programu edycyjnego do mpeg2, a nie VOB-ów, a poza tym zaznacz do kodowania 2 częćsi po około 1,5.
Wprowadzasz do DVD MF materiał mpeg2, robisz menu itd. a następnie generujesz albo VOB-y, albo ISO, a następnie wypalasz DVD.



Może teraz zabłysne, ale wytłumaczcie mi co daje zmiana półpola na górne.
Ja od zawsze konwertuje lower i jest gitara.
Po co to zmieniać :?:

Pozdrawiam


piątek, 4 sierpnia 2006, 09:40
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 3 marca 2005, 20:30
Posty: 382
Post 
Dredas napisał(a):
Ja od zawsze konwertuje lower i jest gitara.
Po co to zmieniać :?:


Właśnie dlatego tak zaintrygowała mnie jednoznaczna odpowiedź kolegi MIKROFILM.
Lektura wielu wątków na tym forum jak i na innych, a zwłaszcza na filmowcu nie przynosi w moim odczuciu jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.
Mało tego lektura np. tego wątku jeszcze bardziej gmatwa obraz sytuacji.
Zatem jak jest naprawdę?
Zmieniać, czy nie, a jeżeli tak to dlaczego?


piątek, 4 sierpnia 2006, 13:30
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1644
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post 
Odpowiedź można znaleźć np. w instrukcji programu DVD Movie Factory 4 - skopiowany tekst wklejam poniżej"

Aby ustawić kolejność półobrazów:
1. Klikamy Advance Settings: Change Field Order.
2. Wybieramy czy pierwszy ma być górny, czy dolny półobraz.
• Upper Field First — najpierw górny półobraz — jest to normalne ustawienie w systemach PAL i SECAM.
• Lower Field First — najpierw dolny półobraz — jest to normalne ustawienie w systemie NTSC.
Wskazówka: Jeśli nie mamy pewności, jaka kolejność półobrazów powinna być ustawiona w przechwytywanym wideo lub gdy obraz migocze, lub są zakłócenia, możemy wybrać Detect (wykryj).
3. Klikamy OK.
Uwagi:
• Informacja dla użytkowników przyzwyczajonych do poprzednich wersji tego
produktu: dawna opcja „Field order A”, to teraz „Lower Field First”, a „Field
order B”, to „Upper Field First”.
• Aby uniknąć migotania podczas oglądania przechwyconego obrazu w odbiorniku telewizyjnym, trzeba stosować ustawienie kolejności półobrazów z przechwytującej karty analogowej w komputerze.

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


piątek, 4 sierpnia 2006, 14:18
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 7 grudnia 2005, 20:44
Posty: 340
Post 
No to w takim razie mój obraz powinien migotać a wzrok mam jeszcze niezły i zapewniam że nie migocze.

Pozdrawiam


piątek, 4 sierpnia 2006, 14:26
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 24 marca 2003, 19:58
Posty: 393
Lokalizacja: Warszawa
Post 
Witam! :D Postaram sie to wyjasnic.

Co do informacji ze cyt: "zgrywam zawsze w lower i jest gitara" to dzieje
sie tak dlatego ze pewnie program do kodowania robi te zamiane za ciebie i
nie jestes o tym informowany. Dobrze skonfigurowany program powinien
wlasnie taka zamiane robic przy uwadze ze grywamy do MPEG2-DVD.

Co zas sie tyczy Lower i Upper Fields. Jak wiecie obraz SD PAL wyswietlany
jest na drodze przeplotu. Na zmiane wyswietlane sa bardzo szybko tzw.
polobrazy. Jest ich po 25 na polobraz czyli w sumie 50 co w konsekwencji
wyswietlania ich z szybkoscia 25 razy w ciagu sekundy na przemian daje
25klatek na sekunde.

Proste prawda?

Teraz prosze zastanowic sie nad faktem. W momencie jesli w kadrze
zaistnieje ruch np. reka, przejezdzajacy samochod itp. Wiedzac ze
samochod pokonuje pewna odleglosc widac odrazu ze np. na pierwszej klatce
samochod bedzie blizej a w kolejnej dalej. Czym wieksza szybkosc tym
odleglosc pomiedzy klatkami bedzie wieksza.

i teraz tu jest pies pogrzebany.

Jesli wezmiemy pod uwage ze do zarejestrowania ruchu w dwoch klatkach
jest potrzebe az 4 polobrazy to musi byc wiadomo w jakiej kolejnosci
musza byc wyswietlone na ekranie. Po miedzy tymi polobrazami tez zachodzi
przemieszczenie samochodu w kadrze wiec jesli zostanie wyswietlony najpierw
drugi polobraz a potem pierwszy i tak co klatke to obraz bedzie mrygal
dlatego ze samochod w kadze co pol obraz bedzie sie cofal a nie zgodnie
z ruchem - jechal do przodu.

W/g schematu: 1,2,1,2,1,2,1,2 (widac kolejnosc)
2,1,2,1,2,1,2,1 (nie ma kolejnosci)

przy czym 1 - lower a 2 to upper.


Krotko mowiac drogi polobraz bedzie zawsze wyprzedal pierwszy a nie
powinien. Dlatego samochod jedzie do przodu ale ze skokami.

Na ekranie CRT,LCD ten efekt nie bedzie wogole widoczny bo monitory tego
typu nie wyswietlaja "przeplotu". Wlasnie dla tego tyle ludzi robi
bledy i najpierw oglada zmontowany material na monitorze zamiast na
TV. Dla telewizora lub profesjonalnego monitora
podgladowego jest obojetne ktory polobraz jest wyswietlany jako pierwszy.

Jednak tu nalezy sie uwaga.
Jesli kamery miniDV rejestruja obraz w tzw lower fields to logiczne staje
sie ze aby ten obraz zostal poprawnie wyswietlony na ekranie, program
montazowy tez musi go wyswietlic tak jak zostal uprzednio zapisany.
To przeciez "proste jak kij od szczotki". Wystarczy ze zmienimy pole
i na tv odrazu widac mryganie "skoki" obrazu.

Odtwarzacze dvd uzywaja odtwarzania z pola UPPER FIELDS dlatego
wczesniej musimy skonwertowac nasz plik video do wlasnie takiego pola,
inaczej obraz bedzie wiadmo co...

Wiec jak - rozmiemy juz o co w tym chodzi?

To proste do zrozumienia i jesli dac prownanie ze np.
...perkusista uderza dwiema paleczkami w wrebel na zmiane l,p,l,p,l,p,l,p
to w zasadzie zawsze slyszymy jednostajne rytmiczne tremolo. Czy ktos
sie zastanawia od ktorej reki zaczal skoro zawsze slyszymy ten sam rytm?
Jednak jesli wziac pod uwage ze wazne bedzie ktora reka pierwsza zaczyna
wtedy musimy pamietac od ktorej zawsze trzeba zaczac.

Pozdrawiam
Krzych Wizzard


p.s. dla pocieszenia podam ze w kamerach nagrywajacych progresywnie
ten problem wogole nie wystepuje chociaz tak naprawde tryb PROGESSIVE
docenimy w momecie kiedy wszyscy beda mieli w domu PLAZME lub LCD. :wink:

_________________
iSLATE - http://www.islate


piątek, 4 sierpnia 2006, 14:29
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 3 marca 2005, 20:30
Posty: 382
Post 
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź jednak:
Star napisał(a):
• Upper Field First — najpierw górny półobraz — jest to normalne ustawienie w systemach PAL i SECAM.


MIKROFILM napisał(a):
Jesli kamery miniDV rejestruja obraz w tzw lower fields


Zatem które pole pierwsze?
Sorry za drązenie tematu ale myślę, że warto doprowadzić temat do końca, rozwiać wszelkie wątpliwości i zamknąć raz na zawsze. :wink:


piątek, 4 sierpnia 2006, 15:42
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 24 marca 2003, 19:58
Posty: 393
Lokalizacja: Warszawa
Post 
Z cytatu innej osoby wynika ze Upper to standard.

A z tego co ja wiem jest odwrotnie. Material po montazu
do tv oddaje jako Lower Fields.

Z tego co mi wiadomo TYLKO NA DVD trzeba zamieniac pola.
Z innym przypadkiem wogole sie nie spotkalem.

Jesli robimy zdjecia w lower to i montaz musi byc lower.
Jesli odwrotnie to zaleznosc ta sama.

Pozdrawiam
Krzych Wizzard

_________________
iSLATE - http://www.islate


piątek, 4 sierpnia 2006, 16:14
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 3 marca 2005, 20:30
Posty: 382
Post 
MKPROFILM napisał(a):
Jeszcze raz: pole ktore pierwsze to zalezy od materialu wideo.
Do pracy na montazu zwyczajowo "lower" na dvd "upper".

Czy to juz wystarczy!?


Niestety w moim wieku "trybiki" chodzą coraz wolniej. :wink:

Widzę jednak pewną nieścisłość.
Dlaczego zwyczajowo?
To zwyczaj czy jednak norma?
Kolega Star pisze, że dla PAL to "Upper", zatem....?


piątek, 4 sierpnia 2006, 16:23
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 24 marca 2003, 19:58
Posty: 393
Lokalizacja: Warszawa
Post 
Kolega Star powinien rozwinac odpowiedz bo trybem PAL okresla sie:
Standard do 768x576 (DV 720x576) 25f/s oraz przeplot LOWER i UPPER Fields.
Jesli zdaniem STAR-a tylko Upper Fields to PAL w takim razie jakim formatem
jest LOWER FIELDS :wink:

...no wlasnie. :lol:

Kamery cyfrowe miniDV i miniDV 3ccd zgrywaja LOWER FIELDS. To STANDARD!
DVD wymaga UPPER FIELDS. To tez STANDARD.

Pozdrawiam
Krzych Wizzard

_________________
iSLATE - http://www.islate


piątek, 4 sierpnia 2006, 22:44
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL