Teraz jest środa, 19 grudnia 2018, 07:42




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
 Jak animować ...misia? 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Jak animować ...misia?
Chcialem animowac pluszowego misia :roll:
Efekt podobny do tego z bajki "Mis Puchatek",ale nie musi byc az tak dokladny.
Poprostu idzie sobie miś drogą i śpiewa.

W jaki sposob to wykonac?
Czy polega to glownie na bardzo duzej ilosci ujęć w poszczegolnych pozycjach tego "misia" ?


wtorek, 21 listopada 2006, 16:38
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 4594
Lokalizacja: Tczew
Post Re: Jak animować ...misia?
DonKamizi napisał(a):
w poszczegolnych pozycjach tego "misia" ?

Hmmm... Jesteś pewny że to dla dzieci? :wink:

Kiedyś próbowałem aparatem cyfrowym. Droga słuszna, tylko cierpliwości zabrakło. :oops:
PS Największy kłopot był ze "zmuszeniem" figurki do zachowania pozy.

_________________
最诚挚的问候


wtorek, 21 listopada 2006, 18:06
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: sobota, 4 marca 2006, 22:58
Posty: 72
Post 
jakim dysponujesz softem ?


wtorek, 21 listopada 2006, 20:16
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
Jesli chcesz miec dobra lalke to jest z tym troche zachodu. Jesli nie chcesz sie bawic w wydawanie sporej kasy i czekanie zrob tak.

1. Wez misia
2. Spojrz w oczy misia gleboko i przepros za bol jaki mu zadasz
3. Wbij dosc grube (ze 2 albo 3 mm) druty miedziane po dlugosci lapek, w tulow i nozki. Jesli chcesz coby glowa sie obracala albo zeby bylo dokladniej rozpruj misia - umiesc prosty szkielet z drutow - zaszyj misia
4. Wez aparat cyfrowy i postaw na statywie
5. Przed aparatem postaw makiete, po ktorej idzie mis (najlepiej podloze ze styropianu - wtedy dluzsze druty wystajace z nozek misia mozna wbijac w styropian i misio stoi)
6. Ustal (metoda prob i bledow) jaka ma byc faza ruchu, czyli ile klatek na kazda zmiane pozycji (im wiecej tym gorsza jakosc finalnego produktu ale i mniej pracy) i ile zmian pozycji na dany gest (im wiecej tym lepiej) - w misiu uszatku bodajze byla faza na kroki 2 kl na pozycje i 4 pozycje w ruchu - noga na ziemi, pod katem 30 st., pod katem 60 st., pod katem 90 st. (wymach)
7. Przefotografuj idacego misia. Jesli masz wene na pyszczek przyklejaj mu buzie z roznymi zgloskami (w tutorialach do flasha sa na przyklad ustawienia ust dla animacji w stylu O - okragla buzia itd.) Jesli weny nie masz dodaj to w kompie.

Robota wymaga czasu i cierpliwosci ale mozesz to zrobic w HD bo dla aparatu cyfrowego rozdzielczosc 1920 x 1080 to nie klopot :D

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


wtorek, 21 listopada 2006, 20:21
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
kotin napisał(a):
PS Największy kłopot był ze "zmuszeniem" figurki do zachowania pozy.


prosty pomysl to rozpruć misiowi brzuch,włożyć stelaż z drutu i zszyć

ps.Luka_Brazzi---chyba porozumiales sie ze mna telepatycznie :wink:


af_bitim napisał(a):
jakim dysponujesz softem ?


w tej chwili Adobe Premiere Pro 1.5,ale moge skoczyć do znajomego ,ktory ma wieksze mozliwosci.
O jaki program chodzi ?
ps.myslalem,ze wystarczy pociąć i poskladac ...setki...klatek i po krzyku,a APP do tego by w sumie wystarczyl :roll:


wtorek, 21 listopada 2006, 20:21
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 4594
Lokalizacja: Tczew
Post 
Adobe starczy w zupełnośći, ja robiłem w Pinnaclu. Nawet w tym programie można ustalać czas wyświetlania zdjęcia. Pomysł ze stelażem znakomity (no misia trochę boli :wink: ), ja bawiłem się plasteliną :D . Oczywiście animację można też robić na zielonym tle i hulaj dusza, gdzież ta nasza postać może wtedy wystąpić. Zabawa świetna. Tyle że dużą pracę trzeba wykonać, żeby ktoś kto ogląda później też się mógł bawić, a nie zżymać na naszą nieudolność.
pozdrawiam cierpliwych

_________________
最诚挚的问候


wtorek, 21 listopada 2006, 21:55
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 22 lutego 2005, 17:51
Posty: 272
Post 
Drut w misiu to półśrodek ;-) Najlepiej przeproś misia, wybebesz go, włóż drut i wstrzyknij piankę poliuretanową, odpowienio ją formując. "Zesztywnienie pośmiertne" misia ułatwi animację i precyzyjne ruchy.
Alternatywa: uszyj futro misia w twoim rozmiarze i sam paraduj przed kamerą. powodzenia!!! i pozdrawiam!


wtorek, 21 listopada 2006, 23:26
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 26 sierpnia 2004, 18:50
Posty: 251
Post 
Do tego co napisał Luka_Brazzi dodam tylko, że do animacji poklatkowej warto się zaopatrzyć w dodatkowy soft znacznie ułatwiający pracę:
z darmowych: MonkeyJam, MotionMage, Anasazi Stop Motion Animator
z komercyjnych: Animator DV, Stop Motion Pro

Szczegónie Animator DV jest godny polecenia i nie tylko do animacji poklatkowej

_________________
http://www.art-fx.eu


wtorek, 21 listopada 2006, 23:29
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
@dfg

Zgadza sie. Polsrodek. Bo ma byc tanio i w miare skladnie. Jesli chcesz pro :) to idziesz do Warszawskiego Rawaru i zamawiasz szkielet z okreslona iloscia stawow i na tym budujesz misia.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


środa, 22 listopada 2006, 07:21
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL