Teraz jest niedziela, 24 marca 2019, 15:32

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
 Kilka pytań lajka dot. zgrywania materiału wideo z kamery 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Kilka pytań lajka dot. zgrywania materiału wideo z kamery
Witam po raz pierwszy na tym wspaniałym forum!

Jestem raczej amatorem, ale lubię się pobawić moją kamerką. Posiadam Sony DCR-TRV270E (Digital8) i kilka pytań w zanadrzu:

1. Czym różni się DV type-1 od DV type-2? Nie znalazłem po polsku żadnego porównania czy opisu obu formatu. Który z nich stosować do uzyskania lepszej jakości filmu eksportowanego do formatu DVD?

2. Który z tych dwóch programów oferuje lepszą jakość eksportowanego filmu do formatu MPEG 2: Ulead Video Studio 10+ czy Pinnacle Studio 10?

3. Czym różni się format MPEG-2 od DVD, bo widziałem takie opcje do wyboru w kilku programach do edycji video.

4. Czy mogę zgrać do DV obraz w większej rozdzielczości niż 720 na 576 pix? Czy jest to maksymalna rozdzielczość formatu DV? Czy moja kamera nagrywa również w tej rozdzielczości?

5. W eksportowanych plikach wideo do formatu MPEG-2 przy użyciu różnych programów, pojawia mi się na samej górze oraz na samym dole jasny poziomy pasek. Czy da się to zlikwidować?

Bardzo proszę o wyczerpujące odpowiedzi.

czwartek, 1 lutego 2007, 11:01
Moderator
Moderator

Post Re: Kilka pytań lajka dot. zgrywania materiału wideo z kamer
Martio napisał(a):
Witam po raz pierwszy na tym wspaniałym forum!

Jestem raczej amatorem, ale lubię się pobawić moją kamerką. Posiadam Sony DCR-TRV270E (Digital8) i kilka pytań w zanadrzu:

1. Czym różni się DV type-1 od DV type-2? Nie znalazłem po polsku żadnego porównania czy opisu obu formatu. Który z nich stosować do uzyskania lepszej jakości filmu eksportowanego do formatu DVD?

Dodatkową ścieżką dźwiękową / bez znaczenia.

Martio napisał(a):
2. Który z tych dwóch programów oferuje lepszą jakość eksportowanego filmu do formatu MPEG 2: Ulead Video Studio 10+ czy Pinnacle Studio 10?