Teraz jest środa, 12 grudnia 2018, 08:19

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 Zgrywanie filmu na komp..? 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Post Zgrywanie filmu na komp..?
Witam !
Mam kamerę miniDV Panasonica NV-GS280 i do tej pory nagrany film odtwarzałem tylko na TV,gdzie obraz wydawał mi się nienajgorszy (zarówno plener jak i w pomieszczeniu).Teraz zacząłem zgrywać film na komputer (całkiem amatorsko przy pomocy programu InterVideo Vin DVD-program w laptopie Toshiby) i tu "szok" film niewyraźny (jakby mozajka,ala szumy...)Nagrywam w SP (chociaż w LP to samo),wydje się jakby rozdzielczosć niedopasowana,tj. zbyt mała po zgraniu (we właściwościach pliku rozmiar klatki 352x288 i 25 klatek/s).Myślę,że problem tkwi gdzies w ustawieniach kreatora przechwytywania filmu,a nie samego nagrywania w kamerze..? Być moze to banalnie proste dla większosci,ale ja w "filmowanu" jestem jeszcze laikiem,dlatego proszę o wyrozumiałość i popowiedź gdzie tkwi problem?! Jakieś wskazówki do ustawień w/w kreatora i samej kamery (nagrywam w auto). No i jeszcze jedno nagrywam w formacie 16:9,a komp odtwarza 4:3,oczywiście z pionowym wydłużwniem :-(
Z góry dzięki za pomoc-pozdrawiam!

sobota, 3 marca 2007, 00:23
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Będą trudności w uzyskaniu konkretnej porady bo użyłeś niepopularnego narzędzia InterVideo Vin DVD. Program ten używny jest według mnie raczej jako PLAYER . Do zgrywania albo jest całkowicie kiepski albo źle ustawiony. Wskazuje na to rozmiar przechwyconej klatki 352x288 - to jest zdecydowana redukcja. Kamera "wypluwa" 720 x 576 pix i taki format powinieneś mieć w kompie. Spróbuj na doowlnym stacjonarnym PC. Mają one z reguły zainastalowany "fabryczny" Windows Movie Marker - który wykona przechwyt we właściwym formacie klatki.

Taka próba pozwoli na diagnozę źródła niepowodzenia. Moim zdaniem na 90% problem leży w programie Toshiby.
Pozdrawiam

sobota, 3 marca 2007, 12:18
Stały bywalec
Stały bywalec