Teraz jest poniedziałek, 17 grudnia 2018, 09:39




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
 Jaki sposób na materiał mieszany (przeplot/progresywny)? 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 6 czerwca 2008, 19:40
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Post Jaki sposób na materiał mieszany (przeplot/progresywny)?
Mam pytanie do szacownych forumowiczów, jak postąpić z 1 godz. materiału w APP1.5, który w większości jest z przeplotem (DV PAL 4x3, kodek MS, LFF), ale częściowo jest także progresywny (avi RGB RAW). Chciałbym, przy zachowaniu najlepszej jakości otrzymać materiał do autoringu.
Ponieważ do tajmlajna mam dostęp z zewnątrz za pomocą debugmode frame server, więc niekoniecznie musi to być export z APP.
Z góry dziekuję.


piątek, 6 czerwca 2008, 20:51
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3255
Post Re: Jaki sposób na materiał mieszany (przeplot/progresywny)?
możesz spokojnie kompresować materiał progresywny jako z przeplotem. z resztą jeśli miałoby to być w jednym kawałku to nie masz wyjścia, bo w przeciwną stronę to nie działa ;) jeśli każdy z tych materiałów stanowi osobny fragment to możliwe jest oczywiście umieszczenie na płycie fragmentów kompresowanych progresywnie jak i z TFF i BFF w oddzielnych MPEGach. ja również korzystam z debugmode frame servera i kompresuję w TMPGEnc zgodnie z rodzajem materiału. jest tam dużo ustawień i można uzyskać bardzo wysoką jakość.

pozdrawiam

_________________
Obrazek


piątek, 6 czerwca 2008, 22:13
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 6 czerwca 2008, 19:40
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Jaki sposób na materiał mieszany (przeplot/progresywny)?
Acha, czyli sprawa jasna.
A'propos wyciskania avików/mpegów z tajmlajna zewnetrznym softem (ja także działam na TMPGEnc), to niestety mi jakoś kiepsko wychodzi obraz na kluczowanych przejściach. Na swoim podwórku rozwiązuję to tak, że wypuszczam z APP avika w rgb i dopiero potem wciągam do TMPGEnc. Zwykły materiał dv nie sprawia takich kłopotów. Natomiast korzystanie w APP z eksportu do mpeg (np. kodekiem main concept, xvid, divx) to porażka (u mnie). Dużo lepszą jakość można osiągnąć przez kombinację debugmode frame server i jakiegoś kombajna niż kodowanie do jakiegokolwiek mpeg bezpośrednio z APP. Ale to już trochę inny temat.
Bardzo dziękuję za pomoc.


sobota, 7 czerwca 2008, 00:13
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3255
Post Re: Jaki sposób na materiał mieszany (przeplot/progresywny)?
Cytuj:
jakoś kiepsko wychodzi obraz na kluczowanych przejściach.

możesz to rozwinąć? jakiś przykład?
Cytuj:
wypuszczam z APP avika w rgb i dopiero potem wciągam do TMPGEnc. Zwykły materiał dv nie sprawia takich kłopotów.

i to też?

_________________
Obrazek


sobota, 7 czerwca 2008, 10:58
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 6 czerwca 2008, 19:40
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Jaki sposób na materiał mieszany (przeplot/progresywny)?
Pracuję na materiale dv/pal/bff. Część ujęć (słabe sztuczne światło) trzeba było odszumić, poprawić barwy itd; do tego korzystam też nieco zdjęć w tifach. Aby zrobić poprawki na niedoświetlonym materiale, najpierw usuwam przeplot i eksportuję do avi rgb (dvki po takiej ingerencji wyglądają słabo). W związku z tym czasem mam klip dv obok klipu rgb.
Materiał surowy czyli dv w który nie ingerowałem w żaden sposób poza cięciem, praktycznie nie sprawia problemów przy konwersji xvidem, mpeg czy mpegDVD. Ale wydaje mi się, że także w takim przypadku, lepiej z APP wypuścić avi w rgb, aby potem takiego avika przemielić przez Virtual Duba, TMPGEnc etc, niż od razu go konwertować xvidem z poziomu APP. Xvid z poziomu APP robi straszna zupę (choć z mpegiem jest już lepiej).
Konwersję xvidem robię po to, aby na bieżąco konfrontować efekty pracy na tv kineskopowym (przez playera) z tym co oglądam całymi godzinami na swoim monitorze.

Tutaj robię małe zastrzeżenie, że to co poniżej napisane, dotyczy ujęć ze słabym sztucznym świetłem lub dużej kontrastowości, odszumionych, stabilizowanych, z korekcją barw, czarni itp. czyli zmęczonych obróbką.
Takie ujęcia czy są zmontowane za pomocą przenikania czy bez żadnych przejść wychodzą mi po konwersji do mpeg fatalnie. Zmiany światła są niestabilne, niektóre kształty o jednolitej barwie, przez 2, 3 klatki rozjaśniają sie zgodnie z ustawieniem, aby w kolejnej klatce nastąpił nagły spadek jasności o kilka stopni wraz z widoczna zmiana barwy. Nie wspomnę juz o odcinających się barwą "wygryzionych kawałkach" oraz ziarnie/szumie/pszczółkach na statycznym jednolitym tle o jednakowym poziomie jasności (np. biała ściana).
Ponieważ juz rutynowo wypuszczam najpierw avika rgb i dopiero z niego robię mpega, nie ma mowy o błędach w ustawieniach przejść. Na wszelki wypadek tez porównywałem wyniki tej dwustopniowej produkcji mpega z bezpośrednią (z APP za pomocą main concept lub debug mode / TMPGEnc) i jest tak samo źle.

Nadmienię jeszcze, że ujęcia stabilizowane, korygowane kolorystycznie itp, ale przy dobrym oświetleniu, poddają się konwersji mpeg dużo łatwiej.
Takie mam wrażenie, że mpeg słabo sobie radzi z czerniami.
Ale nie znam się na tym zbytnio, więc jeśli możesz mnie naprostować Ty lub ktokolwiek miłosierny byłbym bardzo wdzięczny.


sobota, 7 czerwca 2008, 19:45
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL