Teraz jest poniedziałek, 17 grudnia 2018, 14:55

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 Pierwsze filmy + obróbka + kilka problemów zupełnego amatora 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Pierwsze filmy + obróbka + kilka problemów zupełnego amatora
Witajcie, to mój pierwszy post na forum.

Niedawno kupiłem kamerę Samsung H200. I jestem kompletnym laikiem. Informacji konkretnych jak coś zrobić żeby coś otrzymać konketnego jest bardzo mało. Stąd prośba o pomoc. Kamera AVCHD, generuje pliki mp4 1080i 50 fps. Jakość video bardzo mi się podoba. Mam jednak kilka problemów z montażem. Po pierwszy każdy program do montażu Premiere CS5, Sony Vegas 11 odczytuje je jako 25fps. Od razu tracę 50 fps. Po drugie montaż w Premiere surowych plików z kamery jest bardzo bardzo utrudniony -prawie niemożliwy - bo obraz na podglądzie znika i się zacina (znacznie lepiej pod tym względem radzi sobie Vegas z tego co zobaczyłem ale z kolei muszę się go uczyć od nowa). Wiem że te pliki AVCHD są cieżko zakodowane i lepiej by je było dla wygodniejszego montażu najpierw skonwertować. Pytanie jak to zrobić? Najlepiej z tego co wyczytałem to do formatu bezstratnego np Huffyuv (niestety jak to zrobić nie wiem. Virtua Dub nie odczytuje mi plików z kamery a w Format Factory nie wiem gdzie znaleźć ten kodek - może go źle instaluje(?).

Czyli tak chce żeby w miarę najmniej się zacinało, żebym mógł edytować w Premiere oraz żeby pozostało 50 fps. 50 fps przydawało by mi się do zwolnień.

Liczę na konkretne odpowiedzi/podpowiedzi krok po kroku.

Mój komuter to Core2Duo 3Ghz, Radeon HD4850, 4 GB RAM

Ostatnio edytowano wtorek, 19 czerwca 2012, 15:53 przez Traxas, łącznie edytowano 1 raz

wtorek, 19 czerwca 2012, 12:09
Stały bywalec
Stały bywalec

Post Re: Pierwsze filmy + obróbka + kilka problemów zupełnego amatora
Według mnie przede wszystkim zasłałby komp, do Cs to minimum 4GB ramu!!!

wtorek, 19 czerwca 2012, 12:49
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

"1080i 50 fps"... Premiere pokazuje Ci dobrze.