Teraz jest wtorek, 11 grudnia 2018, 11:14




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
 kodek intermediate Premiere CS5.5/6 i FCP7 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 6 czerwca 2008, 19:40
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Post kodek intermediate Premiere CS5.5/6 i FCP7
Szukam jakiegoś rozwiązania na wspólny montaż filmu w Premiere CS5.5/6 i Final Cut Pro 7. Zdjęcia będa kręcone głównie Mark II 5d, materiał źródłowy mam w 1080p25 h.264 mov. Dla zachowania zgodności PPro/FCP wypadałoby zrobić konwersję do Proresa. No i tu jest zagwozdka, bo film ma iść w obieg festiwalowy na duży ekran, więc nie może być zauważalnych strat jakości obrazu, a w testach jakości konwersja h.264 do Prores LT/422/HQ nie wypada dobrze jeśli chodzi o zachowanie detali. Prores LT to jakieś nieporozumienie, z 422 i HQ jest lepiej, ale też liczba zachowanych detali jest wyraźnie mniejsza (na oko leci w kosmos 50% dla LT i 30%-20% dla 422 i HQ). Próbowalem też Proresa444 i tu liczba detali jest zachowana, ale jest problem z playbackiem Premiere (zarówno w CS5.5, jak i CS6). Dla materiału 1080p25, Proresy LT/422/HQ wciągają 15-25% CPU, a Prores444 wciąga 75-90+ CPU, więc opcja 444 odpada. Transkodowanie h.264 do Prores robiłem programem Cinec na Windzie więc może tu jest problem? A konwersja Streamclipem albo jakimś innym softem na Macu da lepsze rezultaty co do jakości Proresów LT/422?HQ i Prores444 nie będzie połykał prawie całej mocy CPU? Może ktoś poleci inny bezstratny kodek dla obu edytorów? Inne sugestie?


piątek, 22 listopada 2013, 23:12
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7231
Lokalizacja: wawa
Post Re: kodek intermediate Premiere CS5.5/6 i FCP7
najlepszym rozwiązaniem to by było uzycie rekorderow typu ninja i nagrywanie od razu w proresie, zero konwersji, super jakość obrazu a do tego kompatybilność z premierem i fc, proresy tylko sporo "ważą" ale montuje się swietnie


piątek, 22 listopada 2013, 23:33
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: piątek, 1 czerwca 2012, 11:26
Posty: 77
Post Re: kodek intermediate Premiere CS5.5/6 i FCP7
Sprawdź może DNx-a.
To dziwne, że ci tak poleciała jakość przy konwersji do Proresa, tym bardziej, że obrazek z Canona raczej bogaty w detale nie jest. Winiłbym raczej sposób konwersji.

Rekordera z 5d niestety nie użyje.


piątek, 22 listopada 2013, 23:37
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 6 czerwca 2008, 19:40
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: kodek intermediate Premiere CS5.5/6 i FCP7
A nie ma innego sposobu na pominięcie zapisu na karcie w marku II?


piątek, 22 listopada 2013, 23:43
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7231
Lokalizacja: wawa
Post Re: kodek intermediate Premiere CS5.5/6 i FCP7
Kenzo12 napisał(a):
Sprawdź może DNx-a.
To dziwne, że ci tak poleciała jakość przy konwersji do Proresa, tym bardziej, że obrazek z Canona raczej bogaty w detale nie jest. Winiłbym raczej sposób konwersji.

Rekordera z 5d niestety nie użyje.


dlaczego ?


sobota, 23 listopada 2013, 00:13
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: piątek, 1 czerwca 2012, 11:26
Posty: 77
Post Re: kodek intermediate Premiere CS5.5/6 i FCP7
Dlaczego DNx-a, czy dlaczego recordera?

DNx, bo łatwiej go obsłużyć pod windowsem, a w niczym Proresowi nie ustępuje.

Co do recordera to nawet z ML nie dostanie na wyjściu 1080p. (mówimy o 5D II)


sobota, 23 listopada 2013, 01:03
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 6 czerwca 2008, 19:40
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: kodek intermediate Premiere CS5.5/6 i FCP7
Dalsze testy pokazują, że nie jest tak źle z Proresami. Duży spadek detali h264-Proresy LT/422/HQ był spowodowany uzyciem filtra skalującego w Afterze. Jak sie zrobi zooma samego podglądu scrollem albo zoomtoolem to wyniki są nieco inne. Tzn: LT - wyraźny spadek detali, 422 - minimalny spadek detali, HQ - prawie niezauważalny spadek detali. W 444 detal wygląda identycznie ze źródłem h264 niezależnie od sposobu skalowania. DNx'y 180 i 220 wypadły słabiej od Proresów 422 i HQ.
Z innej beczki: jaki jest dobry patent na zgranie audio pod lustrzankę na planie, żeby potem się za bardzo nie narobić z Pluraleyes i manualnym synchro?


sobota, 23 listopada 2013, 02:47
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL