Teraz jest niedziela, 24 marca 2019, 15:56




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 Technika przestrzennego Green Screenu w grach 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Dołączył: sobota, 19 marca 2016, 18:14
Posty: 23
Post Technika przestrzennego Green Screenu w grach
Witam, od jakiegoś czasu zajmuję się prywatnie produkcją filmów fabularnych w grach (taka technika nazywa się ogólnie Machinima). Ostatnio zaciekawił mnie temat trójwymiarowej analizy obrazu pozwalającej na manipulowanie animacją w przestrzeni 3D. Jest to coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=RYJ2Z_HyBW8
Problem jest w tym, że dostępne w sieci tutoriale pozwalają jedynie na wstawienie tekstu lub gotowego modelu 3D do fragmentu filmu. Ja natomiast bym chciał zrobić mniej więcej tak, żeby używając green screena nakręcić animację postaci w grze, potem nakręcić jakąś scenę w innej grze, i wstawić do tej sceny postać z tamtej gry. Robiłem tak za pomocą statycznego green screena i efekty były zadowalające; jednak gdyby udało się tak zrobić przy dynamicznych ruchach kamery, możliwości byłyby znacznie powiększone. Nie wiem tylko, czy coś takiego jest wykonalne. Wymagałoby to od programu przeanalizowania dwóch scen i możliwości przestrzennego zsynchronizowania ich ze sobą. Pytanie więc - czy da się coś takiego zrobić?


sobota, 16 września 2017, 15:33
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 23 stycznia 2006, 15:20
Posty: 2028
Post Re: Technika przestrzennego Green Screenu w grach
cl105 napisał(a):
Wymagałoby to od programu przeanalizowania dwóch scen i możliwości przestrzennego zsynchronizowania ich ze sobą.

Jak to sobie wyobrażasz, że postać będzie skierowana tyłkiem do kamery, program przeanalizuje sceny i obróci sobie postać twarzą do kamery w razie potrzeby? Trzeba trochę wysiłku włożyć, czyli wsadzić model 3d (w twoim przypadku postać z gry) do gotowej sceny, tak jak to jest na zapodanym filmiku.


poniedziałek, 18 września 2017, 17:15
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 31 maja 2010, 11:05
Posty: 1906
Lokalizacja: Opole
Post Re: Technika przestrzennego Green Screenu w grach
Ja bym nie był taki pewny. Jest parę technologii, które znam np tango od googla, a ile jest tych których nie znam.
Przykład tango. Oczywiście i Microsoft i Apple mają własne i udostępniają api, więc może być różnie.

_________________
Obrazek


poniedziałek, 18 września 2017, 18:49
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 23 stycznia 2006, 15:20
Posty: 2028
Post Re: Technika przestrzennego Green Screenu w grach
robertnik napisał(a):
Ja bym nie był taki pewny. Jest parę technologii, które znam np tango od googla, a ile jest tych których nie znam.

Przecież to jest to, o czym piszę.


poniedziałek, 18 września 2017, 21:16
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL