Teraz jest niedziela, 26 maja 2019, 05:20




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
 progressive, przeplot - kompromis?:) 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 18 stycznia 2006, 21:58
Posty: 29
Post progressive, przeplot - kompromis?:)
Witam!
Temat wielokrotnie poruszany ale nigdzie nie znalazłem satysfakcjonujacych mnie odpowiedzi. Jak rozumiem nagrywanie w trybie progresywnym jest blizsze tasmie filmowej(filmlook) ale odtwarzane moze byc tylko na monitorach(zeby dobrze wygladalo). Nagrywanie z przeplotem wyglada bardziej amatorsko ale lepiej wyglada na tv. Jaki wg. was jest najlepszy kompromis jeśli chce zrobic film, który ma być odtwarzany i na tv i monitorach?

Nagrywac z przeplotem i tworzyc dwie wersje filmu? Na pierwszej zostawiać przeplot(TV) Na drugiej w jakims programie montazowym przerabiać na progressive(monitor).
Czy to ma sens? żal mi NIE nagrywać w trybie progresywnym bo bardzo ładnie i filmowo się wtedy wszystko porusza(sony pc1000e)

ps. w innym temacie pytałem o funkcje "cinema efect" w tej kamerze ale niestety bez odpowiedzi, w instrukcji zaznaczone jest jedynie, że dodaje to "cinematic atmosphere" :) Aby uaktywnić tą opcję należy przełączyć na 16:9 i uruchomic progressive. Gdzies wyczytalem, ze nagrywa wtedy 24/fps warto tego uzywac?

ps2. "Progressive scan" i "progres. rec" to to samo?;)
POZDRAWIAM


niedziela, 29 stycznia 2006, 16:02
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 15 września 2003, 12:38
Posty: 541
Post 
Kręcenie 24p jest dostępne w lepszych kamerach w standardzie ntsc. W pal jest po prostu 25p.
Ja od dawna kręcę w 16:9 progresywnie (ale na panasach, ale wiem, że kiedyś sony to miał strasznie garbacie to zrobione np.: w vx2000, teraz jest to na topie więc pewnie poprawili) i nie zauważyłem nigdy problemów z takim obrazem przy odtwarzaniu na tv.
Zresztą tak na prawdę ten przeplot tam jest, tyle, że przeplata dwa półobrazy z tego samego momentu czasu ;-)
Filmy kinowe wydawane na dvd też są progresywne z natury rzeczy i nikt nie narzeka ;-). Ok, czasem pewien problem się pojawia przy szybkiej migawce w kamerze dv, określiłbym, go mianem strobo.

Ha, a poza tym na filmlook, tak ostatnio modny, składa się jeszcze kilka rzeczy pomijanych przez większość osób a związanych z tak ważnymi aspektami jak oświetlenie, sposób kadrowania i prowadzenia kamery, dof.

Obstawiam, że Twoje cinema efect zawęża dynamikę obrazu, przez co staje się on ciemniejszy, wg niektórych bardziej filmowy (choć ja tak wcale nie uważam, bo materiał światłoczuły jest dużo bardziej rozpięty dynamicznie niż nawet najlepsze ccd).

Pozdrawiam
Ulv

_________________
"It has secret program of ultimate destruction. All SONYs do." - Largo
"I won't drink your blood because I like you" - Arcueid Brunestud


niedziela, 29 stycznia 2006, 16:20
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 18 stycznia 2006, 21:58
Posty: 29
Post 
Dzięki za odpowiedź
Czyli mogę nagrywac w trybie progressive i 16:9 bez obawy o wyswietlanie na monitorze i tv? Pytam bo przeczytalem na tym forum o problemach z wyswietlaniem na tv w trybie progressive, a w praktyce to tak naprawde nie mam pojecia jak to wyglada(nagralem na dvd probke w progressive ale mam stare dvd i nie chce odtwarzac nagranych plyt;) Jesli dobrze zrozumialem to wg Ciebie nie ma problemu ponieważ to nie jest "prawdziwy progressive" tylko udawany wiec i tak posiada polpola i tv bedzie w porzadku to odtwarzac?

a co do "cinema efect" to rzeczywiscie po wlaczeniu tego obraz troszke ciemnieje ale prawie niezauwazalnie.
Pozdrawiam


niedziela, 29 stycznia 2006, 16:49
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
Skan progresywny jest dostepny wylacznie w kamerze Panasonic AGDVX 100 i wyzszych. Sony nie ma kamery na rynek prosumerski i amatorski ze skanem progresywnym jedynie z laczeniem dwoch pol. Przypomina to efekt deinterlace z komputera. To nazywane jest filmlookami i takimi.
Odbiorniki TV pokazuja obraz z przeplotem niezaleznie od tego jakie jest zrodlo. W wypadku nagrania progresywnego po prostu pola sa takie same w kazdej klatce.

Co do wygladu. Jesli masz DVD to wloz do niego plyte z filmem kinowym i zobacz czy Ci nieodpowiada ruch. DVD jest zrodlem progresywnym.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


niedziela, 29 stycznia 2006, 18:45
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 18 stycznia 2006, 21:58
Posty: 29
Post 
Wyczytalem gdzieś, że obraz będzie skakał i szarpał w progressive na tv, może komuś się pomyliło. Podsumowując, jakbyście mieli taka kamere jak ja (pc1000e) nagrywalibyscie z opcja progressive? zakladajac, ze chcecie zrobic film, ktory ma (jak sie tylko da z takiego amatorskiego sprzetu) jak najprofesjonalniej wygladac. Krotko mowiac, uzywac progressive czy nie?:)
pozdrawiam


niedziela, 29 stycznia 2006, 19:08
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Re: progressive, przeplot - kompromis?:)
Pasza napisał(a):
Witam!
Nagrywanie z przeplotem wyglada bardziej amatorsko ale lepiej wyglada na tv.
POZDRAWIAM

A cóż to za niedorzeczne stwierdzenie... na podstwie czego Twierdzisz, że nagrywanie z przeplotem wygląda amatorsko????

Pozdr


niedziela, 29 stycznia 2006, 23:34
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Ulv napisał(a):
Kręcenie 24p jest dostępne w lepszych kamerach w standardzie ntsc. W pal jest po prostu 25p.

Pozdrawiam
Ulv

Bzdura... w NTSC jest 30 klatek i to własnie z przeplotem....


Pozdr


niedziela, 29 stycznia 2006, 23:36
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3270
Post 
Lutek napisał(a):
Ulv napisał(a):
Kręcenie 24p jest dostępne w lepszych kamerach w standardzie ntsc. W pal jest po prostu 25p.

Pozdrawiam
Ulv

Bzdura... w NTSC jest 30 klatek i to własnie z przeplotem....

nie bzduruj kolego tylko lepiej dowiedz się co to jest telecine i jak zapisuje się film 24fps w standardzie ntsc z przeplotem.

pozdro.

_________________
Obrazek


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 00:49
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
GrassHoppeR napisał(a):
Lutek napisał(a):
Ulv napisał(a):
Kręcenie 24p jest dostępne w lepszych kamerach w standardzie ntsc. W pal jest po prostu 25p.

Pozdrawiam
Ulv

Bzdura... w NTSC jest 30 klatek i to własnie z przeplotem....

nie bzduruj kolego tylko lepiej dowiedz się co to jest telecine i jak zapisuje się film 24fps w standardzie ntsc z przeplotem.

pozdro.

Nie przesadziłeś.... gdzie tam jest napisane ze NTSC nie ma przeplotu? - jest choćby nie było go na materiale filmowym , który pochodzi z taśmy celulojdowej


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 09:16
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
@Lutek

W NTSC jest 30 klatek z przeplotem. To prawda. Sieć w systemach NTSC ma z regóły 60 Hz. Na jeden cykl przypada 1 półobraz więc wszystko się zgadza. Aby być dokładnym jest to 29,97 klatek na sekundę. Te 30 klatek to ciężka cholera dla produkcji filmowej, gdyż projektory filmowe działają na 24 i 25 klatek na sekundę. Jakby nie było 5 albo 6 klatek za dużo na sekundę. Materiał tak odtwarzany wydaje się być trochę przyspieszony. Dlatego w profesjonalnych kamerach systemu NTSC tryb progresywny realizowany jest 24 klatkami na sekundę. Więc zanim zaczniesz krzyczeć, że bzdura, sprawdź.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 10:02
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Luka_Brazzi napisał(a):
@Lutek

W NTSC jest 30 klatek z przeplotem. To prawda. Sieć w systemach NTSC ma z regóły 60 Hz. Na jeden cykl przypada 1 półobraz więc wszystko się zgadza. Aby być dokładnym jest to 29,97 klatek na sekundę. Te 30 klatek to ciężka cholera dla produkcji filmowej, gdyż projektory filmowe działają na 24 i 25 klatek na sekundę. Jakby nie było 5 albo 6 klatek za dużo na sekundę. Materiał tak odtwarzany wydaje się być trochę przyspieszony. Dlatego w profesjonalnych kamerach systemu NTSC tryb progresywny realizowany jest 24 klatkami na sekundę. Więc zanim zaczniesz krzyczeć, że bzdura, sprawdź.

Wszystko się zgadza jesli chodzi o sposób przejscia z taśmy na system telewizyjny ale Ty mnie nie zrozumiałeś... mi chodzi o to co napisałeś w pierwszym zdaniu: "W NTSC jest 30 klatek z przeplotem. To prawda"

Pozdrawiam


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 11:08
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 15 września 2003, 12:38
Posty: 541
Post 
Cóż, nigdzie nie napisałem, że ntsc nie ma 30 klatek, choć w zasadzie będąc ścisłym to jest 60 półobrazów na sekundę. Czytaj uważnie, bo tłumaczyłem, że tryby 24p są dostępne na sprzęcie ntsc (i nie wnikałem w to w jaki sposób jest to zapisane w strumieniu danych na 60 półobrazach, a jest pokrętnie bardzo), bo w palu jest 50i stąd wybór 25p jest znacznie sensowniejszy niż kombinowanie z 24p.
Jeżeli nadal nie czujesz się przekonany to odsyłam do Wilta http://www.adamwilt.com/24p/

Pozdrawiam
Ulv

_________________
"It has secret program of ultimate destruction. All SONYs do." - Largo
"I won't drink your blood because I like you" - Arcueid Brunestud


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 11:37
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 18 stycznia 2006, 21:58
Posty: 29
Post Re: progressive, przeplot - kompromis?:)
Lutek napisał(a):
Pasza napisał(a):
Witam!
Nagrywanie z przeplotem wyglada bardziej amatorsko ale lepiej wyglada na tv.
POZDRAWIAM

A cóż to za niedorzeczne stwierdzenie... na podstwie czego Twierdzisz, że nagrywanie z przeplotem wygląda amatorsko????

Pozdr


Moze zle sie wyrazilem, bardziej amatorsko wyglada na amatorskiej kamerce jaką mam, nagrywanie bez progressive niz z progressive(a jak wyjasnil mi kolega Ulv czy z progressive czy bez, przeplot i tak jest)
Bez progressive nagranie porusza sie strasznie plastykowo i sztucznie i to wlasnie charakteryzuje jako amatorke, z progressive jest jakby mniej plynnie i bardziej filmowo.

Czyli mam uzywac tego "podrabianego" trybu w pc1000e czy lepiej nie?
pozdrawiam


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 14:34
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Re: progressive, przeplot - kompromis?:)
Pasza napisał(a):
Lutek napisał(a):
Pasza napisał(a):
Witam!
Nagrywanie z przeplotem wyglada bardziej amatorsko ale lepiej wyglada na tv.
POZDRAWIAM

A cóż to za niedorzeczne stwierdzenie... na podstwie czego Twierdzisz, że nagrywanie z przeplotem wygląda amatorsko????

Pozdr


Moze zle sie wyrazilem, bardziej amatorsko wyglada na amatorskiej kamerce jaką mam, nagrywanie bez progressive niz z progressive(a jak wyjasnil mi kolega Ulv czy z progressive czy bez, przeplot i tak jest)
Bez progressive nagranie porusza sie strasznie plastykowo i sztucznie i to wlasnie charakteryzuje jako amatorke, z progressive jest jakby mniej plynnie i bardziej filmowo.

Czyli mam uzywac tego "podrabianego" trybu w pc1000e czy lepiej nie?
pozdrawiam

No widzisz... a ja odczówam, że obraz progresiv wyswietlany w TV jest szuczny, plastikowy... wrecz czuję się jabym wypił za duzo bo obraz drży - nawiasem mowiąc na poczatku gdy pojawiły się płyty kompaktowe niektórym przeszkadzało, że nie słychać szumu, wydawało im sie to takie nienaturalne i wyjałowione :-)

Pozdr


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 14:52
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 18 stycznia 2006, 21:58
Posty: 29
Post 
Lutek oczywiscie masz racje:) wychowalismy sie na ziarnach, szumach itp. to o czym piszemy to kwestia przyzwyczajenia bo to co okreslam amatorskie i plastykowe jest tak naprawde blizsze rzeczywistosci i naturalniejsze, ale jesli chodzi o film to niestety(?) tak sie juz przyzwyczailismy do tej "kinowej nienaturalnosci" :)
pozdrawiam


poniedziałek, 30 stycznia 2006, 15:06
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL