24 lutego 2020, 09:42
Autor: Mikołaj Konkiewicz
czytano: 1975 razy

Fotograf ślubny spędza zaledwie 4% czasu na robieniu zdjęć

Fotograf ślubny spędza zaledwie 4% czasu na robieniu zdjęć

Według ankiety przeprowadzonej przez portal Your Perfect Wedding Photographer fotografowie ślubni spędzają zaledwie 4% czasu pracy na robieniu zdjęć. Portal ten co roku przeprowadza taką ankietę, która prowadzi także do wielu innych zaskakujących wniosków.

Ile czasu spędza w pracy fotograf ślubny? Poznaj wyniki ankiety.

Wyniki ankiety opierają się na odpowiedziach udzielonych przez ponad 300 profesjonalnych fotografów ślubnych z całej Wielkiej Brytanii. Trzeba więc pamiętać przy tym, że próba nie jest za duża, stąd nie są to badania przeprowadzone na szeroką skalę, które dawałaby szczególnie rozstrzygający werdykt. Jednocześnie odpowiedzi dotyczą rynku w Wielkiej Brytanii, jednakże mogą być także ciekawe dla polskich fotografów ślubnych - a w szczególności dla ich klientów. 
 
fotograf ślubny
 
Diagram przedstawiający podział czasu pracy fotografa ślubnego - od góry: edycja zdjęć, szukanie pomysłów (inspiracje), zarządzanie biznesem, fotografowanie i komunikacja z klientami.
 
Całość wyników można znaleźć tutaj - zostały zebrane w formie interaktywnej infografiki. Niemniej można wyłuszczyć najciekawsze informacje. Przede wszystkim dla większości klientów (i pewnie też części fotografów) uderzający może być fakt, iż fotograf ślubny spędza zaledwie 4% swojego czasu pracy na robieniu zdjęć. Oczywiście nie oznacza to, że przez resztę czasu odpoczywa. Otóż zdecydowaną większość czasu fotograf ślubny musi poświęcić na edycję fotografii (około 55% czasu).
 
Według portalu brytyjski fotograf ślubny wykonuje średnio 28 zleceń. Średnia cena jego usługi wynosi 2 050 USD (czyli ponad 8 000 złotych). Średnio rocznie na marketing wydaje 1610 USD (czyli około 6300 złotych), w co można wliczyć reklamy online, drukowane ulotki i broszury, udział w targach weselnych itp. Większość fotografów ślubnych nadal korzysta ze sprzętu Canona i Nikona - 40% fotografuje Canonem, 31% Nikonem, 22% Sony a 7% FujiFilm. 
 
Jak widać część wniosków nie jest adekwatna do polskiego rynku (niestety przede wszystkim stawki). Podzielcie się w komentarzach, jak to zestawienie odnosi się do Waszych doświadczeń -z zarówno jako fotografowie, jak i klienci. 


www.swiatobrazu.pl