Książki100 najważniejszych zdjęć świataPytania i odpowiedziCytaty dla fotografaObiektywy CanonFotografia artystycznaPomysł na zdjęcieNajczęściej wyszukiwane

Dołącz do nas


Daj się ocenić i oceniaj



  • Autor:
    Komentarzy: 13


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 17


  • Autor:
    Komentarzy: 11


  • Autor:
    Komentarzy: 19


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 45


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 13


  • Autor:
    Komentarzy: 13


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 18


  • Autor:
    Komentarzy: 20

Fotografia motoryzacyjna. Wszystko o fotografowaniu samochodu...

Fotografia motoryzacyjna. Wszystko o fotografowaniu samochodu...

Kiedy pierwszy automobil Karla Friedricha Benza w 1885 roku wyjechał na drogę, od razu wzbudził sensację. Wówczas fotografia była już zupełnie okrzepłą dziedziną, choć wciąż prymitywną. Ale to właśnie w tym czasie Georg Eastman pracował nad pierwszą błoną fotograficzną, która przyczyniła się do spopularyzowania fotografii. Samochód na fotografiach występował często, ale głównie w roli tła. Był wynalazkiem tak fascynującym, że każdy chciał mieć z nim zdjęcie.

Światło, sprzęt, optyka




Światło


Temat-rzeka, ale nie ma na tej planecie tak długiej rzeki. Nil to za mało. Są dwie szkoły świecenia: duże płaszczyzny świetlne i światło punktowe. Wszystko zależy od pomysłu i planowanego końcowego efektu. Tak w studio, jak i w plenerze. Słońce to światło punktowe, wielką płaszczyzną jest pochmurne niebo. Analogicznie staramy się uzyskać podobne efekty podczas pracy w studio. Ważne, że możemy świecić na samochód lub odbijać światło od jego karoserii. Można mieszać rożne typy światła. Jest mnóstwo wariantów, efekt zależy od naszej inwencji. Jeśli w umiejętny sposób będziemy operować barwą światła, temperaturą barwową, światłem ciągłym lub błyskowym, to ilość kombinacji jest ogromna. Obecnie projektanci, rzeźbiąc bryłę nadwozia, szczególną uwagę zwracają na pracę światła. W zasadzie to światło wydobywa właściwą bryłę nadwozia, załamania powierzchni i dynamikę. W żargonie fotograficznym mówi się o tzw. fotogeniczności nadwozia. Jej znaczenie wzrosło przed dziesięciu laty, odkąd firma Ford wprowadziła linię nadwozi new age. Natychmiast znaleźli się naśladowcy ostrych linii i zakrzywionych płaszczyzn. Doskonale widać to po ewolucji designu samochodów BMW.


Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.

Rejestracja 

dla nowych użytkowników

 

Jeżeli jeszcze nie jesteś zarejestrowany, zapraszamy do wypełnienia krótkiego formularza rejestracyjnego.

 

 

Logowanie 

dla użytkowników SwiatObrazu.pl

 

E-mail: 

 

Hasło:  

 

Zapomniałeś loginu lub hasła?

Problemy z logowaniem

 

DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?

Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".

A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:

  • wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
  • mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
  • forów dyskusyjnych;
  • prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
  • codziennego newslettera informacyjnego;
  • swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.

Czas rejestracji - ok. 1 min.

Uwaga

Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem