czytano: 1837 razy
H&M w ogniu krytyki. Wszystko za sprawą bluzy z napisem najfajniejsza małpka w dżungli

Na znaną ubraniową markę spadła fala krytyki po tym, jak jedna z oferowanych bluz z napisem „Najfajniejsza małpka w dżungli” (Coolest monkey in the jungle) była reklamowana fotografią ubranego w nią czarnoskórego chłopca. Wiele osób dostrzegło w tym rasistowski gest. Sama firma niezwłocznie usunęła niefortunne zdjęcie i przeprosiła wszystkich, którzy mogli poczuć się urażeni tym zajściem.
[kn_free]
Felerne zdjęcie pojawiło się na profilach w mediach społecznościowych H&M w Wielkiej Brytanii, gdzie natychmiast zostało dostrzeżone przez użytkowników Twittera. Opinia publiczna jest w tej sprawie podzielona. Część komentujących sprawę internautów dostrzega w tym niefortunny zbieg okoliczności i domniemywa, że firma nie miała z pewnością złych intencji, inni natomiast zwracają uwagę, że napis jest niewinny i nie powinien nikogo urazić. Wiele osób dostrzega w tym jednak rasistowski atak. Nie pomaga, że pozostałe ubrania z tej kolekcji z napisami o innych konotacjach były reklamowane zdjęciami białych chłopców. Aby uspokoić nastroje H&M usunął tę fotografię ze swoich wszystkich kanałów. Ubranie nie zniknie z oferty, chociaż na tę chwilę zostanie wycofane ze sprzedaży w USA.
. @hm, have you lost your damned minds?!?!?! pic.twitter.com/EYuCXLZtv3
— Charles M. Blow (@CharlesMBlow) 8 stycznia 2018
[kn_advert]
www.swiatobrazu.pl