25 listopada 2010, 10:18
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
czytano: 8545 razy

HP i fineLIFE.pl uwieczniają najlepsze polskie murale

HP i fineLIFE.pl uwieczniają najlepsze polskie murale

HP Polska wraz z magazynem dobrego życia fineLIFE.pl rozpoczynają ogólnopolską akcję dokumentowania najciekawszych polskich murali – czyli wielkoformatowych dzieł malarskich umieszczanych na ścianach i budynkach.


W ramach akcji "Colored by HP" firma HP i magazyn Lidii Popiel fineLIFE.pl poszukują najciekawszych  murali wykonanych  przez polskich artystów. Akcja jest podzielona na dwa etapy.

W pierwszym, organizatorzy zwracają się z apelem do wszystkich bacznych obserwatorów przestrzeni miejskiej o fotograficzne dokumentowanie istniejących murali - wystarczy zrobić zdjęcie wybranego graffiti i wysłać je na adres coloredbyhp@finelife.pl. Organizatorzy akcji co tydzień będą wybierać najciekawsze murale uwiecznione na zdjęciach i publikować je w specjalnym dziale fineLIFE.pl – "Colored by HP", nagradzając autorów najlepszych prac drukarkami i oryginalnymi tuszami HP.

HP Polska fineLIFE.pl murale

W drugim etapie, Lidia Popiel – znana polska fotografka i zarazem redaktor naczelna fineLIFE.pl – odwiedzi miejsca najpiękniejszych murali, dokumentując je w artystycznej formie na potrzeby specjalnej i wyjątkowej publikacji. Powstanie limitowany album "Polskie murale w obiektywie Lidii Popiel".

Naszym zadaniem jest uwiecznienie polskiego street-artu, który bywa niesłusznie łączony z formą wandalizmu, a jego znaczenie jako dziedziny nowoczesnej sztuki jest mocno deprecjonowane. Polskie murale są czasem bezmyślnie likwidowane lub niszczone przez pseudoartystów. Akcją "Colored by HP" chcemy zebrać zarówno w albumie jak i w magazynie by upamiętnić najciekawsze prace polskich grafficiarzy - mówi Lidia Popiel, fotograf, redaktor naczelna fineLIFE.pl.

HP Polska fineLIFE.pl murale

Wydawnictwo będzie miało swoją premierę podczas wernisażu w Warszawskiej Szkole Filmowej w styczniu 2011 roku.

HP jako producentowi wysokiej klasy urządzeń drukujących oraz oryginalnych tuszy bliska jest idea utrwalania tego co piękne i wartościowe – dla przyszłych pokoleń. Wspieramy przedsięwzięcie uwieczniania polskich murali, ponieważ doceniamy ich wartość jako istotny element nowoczesnej sztuki i chcemy przyczynić się do ich upamiętnienia w trwałej drukowanej formie - dodaje Izabela Sulima, Consumer Marketing Manager w HP Polska.

HP Polska fineLIFE.pl murale

HP Polska fineLIFE.pl murale

Zachęcamy do przysyłania zdjęć odszukanych murali na adres coloredbyhp@finelife.pl.

Szczegóły akcji na: www.finelife.pl.
 



www.swiatobrazu.pl