25 maja 2012, 12:05
Autor: Antoni Żółciak
czytano: 1917 razy

Invision Agency, czyli jak Associated Press chce poskromić Getty Images

Invision Agency, czyli jak Associated Press chce poskromić Getty Images

Getty Images w czasach cyfrowych jest absolutnym królem, przyćmiewającym możliwości fotograficznych gigantów przeszłości. Associated Press zdecydowało jednak przejść do ofensywy, uruchamiając Invision Agency. Będzie detronizacja?

Od 1995 Mark Getty i Jonathan Klein konsekwentnie budowali markę, która wyrosła na niekwestionowanego lidera rynku. Getty Images jest obecnie agencją prasową i stockową, dysponującą ponad 80 milionami fotografii oraz ilustracji. W jej archiwach znajduje się ponadto ponad 50 tysięcy godzin materiału filmowego. Getty obejmuje kilka rynków, od reklamy i designu, przez druk i wydawnictwa online, aż po klientów korporacyjnych. W czasach, kiedy masowo zwalnia się fotoreporterów z redakcji, a zwykły Kowalski ze smartfonem jest w stanie wykonać zdjęcie o jakości wystarczającej do publikacji, "stare" agencje mają problem z utrzymaniem swojej pozycji na rynku.

Mowa tu zwłaszcza o Associated Press, która przed erą cyfrową dostarczała zdjęcia do większości najważniejszych mediów. Zawsze ważnym elementem funkcjonowania AP był typowo dziennikarski profil, ze szczególnym naciskiem na rzetelność. Dlatego też nie każdy rodzaj fotografii mógł być praktykowany przez jej pracowników. Obecnie jednak sytuacja ma ulec zmianie.
 

Invision Agency Associated Press Getty Images

Zrzut ekranowy witryny Invision Agency


Invision Agency
niedługo rozpocznie swoją działalność i od razu ma szansę na świetny start. Po pierwsze dlatego, że stoi za nią szanowana na całym świecie marka. Po drugie, zatrudniono tam znanych fotografów, w większości zresztą tych, którzy wcześniej pracowali dla Getty Images. Nie sposób na razie ostatecznie stwierdzić, jaki efekt wywoła na rynku wprowadzenie nowej agencji, ale obecny król zdecydowanie powinien mieć się na baczności.

[kn_advert]

Źródło: PetaPixel



www.swiatobrazu.pl