17 maja 2023, 09:56
Autor: Mikołaj Konkiewicz
czytano: 1754 razy

Levi’s wykorzysta w reklamie modeli generowanych przez sztuczną inteligencję

Levi’s wykorzysta w reklamie modeli generowanych przez sztuczną inteligencję

Wygląda na to, że to, czego od jakiegoś czasu obawiało się wielu fotografów staje się faktem - Firma Levi Strauss & Co ogłosiła, że rozpoczęła współpracę z cyfrowym studiem mody w celu stworzenia wirtualnych awatarów generowanych przez sztuczną inteligencję. Według producenta ubrań pozwoli to na zwiększenie różnorodności modeli prezentujących ich stroje.

Czy modele generowani przez sztuczną inteligencję zastąpią prawdziwych? 

Firma Levi Strauss & Co - znana szerzej jako Levi’s - to jeden z najbardziej znanych na świecie producentów jeansów. Założona w 1853 roku firma twierdzi że jest jedną z największych na świecie markowych firm odzieżowych i światowym liderem w dziedzinie odzieży jeansowej. Zdecydowała się na współpracę z cyfrowym studiem mody Lalaland.ai, po to aby wykorzystać zaawansowaną sztuczną inteligencję do stworzenia szerokiej gamy awatarów do prezentowania swoich ubrań. 
 
Lalaland.ai została założona w 2019 roku w Amsterdamie. Firma twierdzi, że wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję po to, aby dać markom modowym i sprzedawcom detaliczny możliwość tworzenia hiperrealistycznych modeli każdego typu ciała, wieku, gabarytów czy odcieni skóry. Nie jest to jednak jedyna firma, która zajmuje się tworzeniem modeli z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Na początku marca 2023 roku firma Deep Agency uruchomiła coś, co opisuje jako studio fotograficzne bez kamer, ludzi i fizycznej lokalizacji samego studia. 
 
sztuczna inteligencja
 
Modele generowane przez sztuczną inteligencję Lalaland.ai
 
Levi Strauss oświadczył, że na ogół wykorzystuje jednego modela dla każdego ze swoich produktów, ale firma rozumie, że kupujący mogą chcieć kupować ubrania z modelami, którzy bardziej ich przypominają. "Wierzymy, że nasi modele powinni odzwierciedlać naszych konsumentów, dlatego nadal różnicujemy modeli pod względem proporcji ciała, wieku i koloru skóry" oznajmia firma. Jednocześnie producent odzieży przyznaje, że praca z prawdziwymi ludźmi nie wystarczy, aby osiągnąć stawiane sobie cele. 
 
Współpraca z Lalaland.ai zdaniem Levi Strauss może prawdopodobnie pomóc w staraniach o zwiększenie liczby modeli w każdej linii odzieży, tak aby klienci mogli zobaczyć produkty Levi’s na większej liczbie "ludzi", tak aby wyszukać takich, którzy przypominają ich samych. Według firmy będzie to umożliwiało doświadczenie "bardziej osobistego kupowania ubrań". 
 
"Chociaż sztuczna inteligencja prawdopodobnie nigdy w pełni nie zastąpi nam pracy z prawdziwymi modelami, jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie może nam zapewnić sztuczna inteligencja." Mówi dr Amy Gershkoff Bolles, globalny szef strategii cyfrowej i nowych technologii w firmie Levi’s. Dodaje, że "postrzegamy modę i technologię zarówno jako sztukę, jak i naukę, i cieszymy się, że możemy współpracować z Lalaland.ai". 
 
Przedstawiciele Levi Strauus mówią także, że różnorodność i równość są dla firmy "najwyższymi priorytetami". Twierdzą, że chociaż modele generowane przez sztuczna inteligencję pomagają osiągnąć cele firmy, ale nie jest to jedyne rozwiązanie, z którego będzie korzystać. Levi’s twierdzi, że w ciągu ostatniego roku firma pracowała nad tym, aby nie tylko jej własna siła robocza była zróżnicowana, ale także, aby Ci zarówno przed, jak i za kamerą odzwierciedlali jej "szeroką bazę konsumentów". 
 
Z tego co opisuje Levi’s nie wynika, aby firma miała rzeczywiście w pełni zrezygnować z fotografii, ale biorą pod uwagę ogromną liczbę wirtualnych awatarów, które można stworzyć za pomocą narzędzi Lalaland.ai, najprawdopodobniej sztuczna inteligencja wypełni większość zdjęć produktowych tej firmy. 
 
Levi’s nie jest jedyną marką modową, która wykorzystuje modele generowane przez sztuczną inteligencję. Lalaland.ai współpracuje także z Calvinem Kleinem, Tommym Hilfigerem i Otto Group. Według zapewnień twórców awatarów, przeciętny użytkownik nie będzie w stanie stwierdzić, czy oglądane przez niego ubrania są prezentowane przez ludzkiego modela czy wygenerowanego przez algorytm. 
 


www.swiatobrazu.pl